Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1077 ggr
siberlina
0

godmorgon

godmorgon  alla      morgon pigga  och  trötta…ha en bra dag

solweig
0

nyss vaknat. gett katterna mat. ska iväg till stan o hämta 2 kattungar som zenitha ska ha. hon ska vara stödhem för dom. är jättetrött skulle vilja lägga mig igen. men tyvärr går ej det.(gäsp).

marieborg
0

God morgon!! Jag är uppe tidigt idag. Ska försöka hålla mig vaken men vi får se hur det går…Håller på att bli galen! Har fått en biverkning av en medicin…klåda…det kliar precis överallt!!!!! Stefan säger åt mig att jag INTE ska klia men det är ju omöjligt…

Annars är det full fart här hemma med alla katterna. Akutkattungarna (som ännu inte fått ngr namn) busar hela tiden! Just nu håller en av dem på att leka med snören som finns på min tröja…tydligen jättespännandeGlad Man behöver inga leksaker med dagens kläder som har snören och andra roliga grejer som man kan bita på…

Ha den bra dag! Nu ska jag inte klia…

Imasy
0

Siberlina- Hur i hela friden orkar du vara så äckligt morgonpigg?! Räcka ut tungan

essut
0

Godmorgon. Är uppe så här tidigt för jag ska till Västerås Lasarett idag, annnars brukar jag sova länge på morgonen..Är ganska trött för jag kom hem 23.30 sista tåget från Stockholm..Så jag kom isäng runt 2-tiden..

Mary-kate
0

God morgon idag skall jag vara lite nyttigare än igår. Skall till banken och föra över pengar till Sarah så att hon kan köpa möbler, skall köpa julkort till mamma. Köpa julklapp till mig själv. Sedan skall jag sätta mamma i arbete. hon skall tvätta dörrarna i köket medans jag skriver julkort.Sarah håller fortfarande på att sortera kläder, det har hon gjort i 3 dagar.Hon har jättemycket. Behöver inte köpa på flera år.  Satt och tittade på en resa till Usa. Jag vill åka nu.

Hawknestgrove
0

Go middag. Varit uppe sen 9, men sitter och känner mig lite kulen. Efterverkningarna av 5 Citodon och en sömntablett gör mig inte till någon lustig person. Vad ni än gör, be mig INTE köra bil idag……Fundersam

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankah
0

Oj oj oj, Gunilla, det var värst vad du har knaprat piller!

Jag försov mig i morse, fick springa till jobbet….hann bara mata katter och tömma låda innan jag satte av…ingen frukost.   =(

Hawknestgrove
0

Ja, Ankah, lite tvunget, när de har karvat ett ca 6-7 cm långt jack i handleden. Men nu mår jag som vanligt igen. Så starka piller tar jag bara när jag har verkligt ont. Men nu är det över, bägge handlederna är färdiga.

karins
0

Vad skönt Gunilla att båda handlederna är opererade nu!

Ankah
0

Aj aj!!!! (Karpaltunnel?) Hoppas det blir bättre fort, man kan bli rejält både dåsig och snurrig på de där pillrena…själv brukar jag snurra till det på bara hostmedussin…

Hawknestgrove
0

Ankah, exakt. Heh, vilken hostmedicin? den enda som är bra? Coccilana Etyfin. Allt annat är bara trams och inget tills.

Ankah
0

Precis den. Tog lite när jag hostade i somras och snurrade till det alldeles på jobbet - såg dubbelt och somnade under ronderna…he he…

Hawknestgrove
0

Ja, men trots att et är den enda som verkligen funkar, så är den inte med i högkostnadsskyddet. För att Läkemedelsverket inte anser den versam! De rekommenderar Lepheton, eller Tussipect. Lepheton ok, om man tål eftedrin, men Tussipect är ju lika verksmt som Festis apelsin

karins
0

Är det den hostmedecinen Med Morfin i ? Fick den på recept av en läkare för några år sedan. Den var bra, men jag blev något konstig i huvet ;-)

siberlina
0

imasy , du undrar  varför  jag är  så morgon pigg, jag passar en katt    som    jamar   i  mitt  öra    vi 4  tiden  på morgonen.

Hawknestgrove
0

Hihi, precis… Etylmorfin är det. Men den ÄR bra. Men att ta den på dagen, är ingen höjdare. Men däremot, om man har ihållande hosta och inte får sova, då är det en välsignelse för både dig som får sova, plus att irritationen minskar, då du somnar och slutar hosta. Men, jag håller med, den är lumme lumme lumme lum lum….

Ankah
0

Ingår den inte i högkostnadsskyddet? Det var det värsta, de andra är ju bara, som du säger, rena saften. Saft är visserligen gott (Cocillana är också gott!) men det brukar ju inte hjälpa mot hostan direkt. Jag trodde de flesta grejer man fick recept på ingick…men det stämmer ju inte nu när jag tänker efter…konstigt…om det inte var verksamt borde det ju inte få kallas läkemedel…

Sedan finns ju mirakelmedel som Bafucin och Bisolvon också…*fnyser*… 

#14 - det är den ja! Den är trög och smakar Tenor….mums… Glad

Hawknestgrove
0

Ja dyrare än whisky är den. Ni kan tänka er hur glad jag var, när jag krossade en flaska i kylskåpet…. Allt det där dyra kletet som flöt ut i och under kylskåpet och nyfikna katter… Då förlåt min handling, så sparkade jag iväg dem! Ville inte ha knarkade katter, som dessutom skar sig i tassarna. Efter den betan, så hällde jag över nästa flaska på en tom petflaska och satte narurligtvis dit etiketten, så ingen tar fel. Men smaskig är den!

Ankah
0

He he…ja, det vore ju synd om någon kom och tog sig en klunk när det egentligen var saft de var ute efter!

JosephineF
0

Jag hade en kompis som blev beroende av Coccilana. Hon drack klunkar ur flaskan. Det var fruktansvärt att se. Så var försiktiga ni som använder den hostmedicinen..

Hawknestgrove
0

Absolut. Använder den bara i nödfall. Än så länge har jag klarat mig från förkylningar, so ofta sätter sig på luftrör på mig

Ankah
0

He he….en massa tanter på jobbet vill ha den "att sova på"…lite bedårande med knarkande tanter samtidigt som det naturligtvis är bad, bad, bad…

Hawknestgrove
0

Hehe, vilken tråd det blev av Siberlinas gulliga morgonhälsning! Knark och gunilla som sparkar katter! huga! Hm, då kunde nog tanterna hellre ta vanligt sömnmedel…

Ankah
0

Ja, det är ju det som är det gulliga, att de liksom säger det och både skäms och fnissar. Glad Tanter är så gulliga!