Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 445 ggr
Alexej
0

Frossa i choklad!

Många nya sajter är på väg, men den här är gött:

http://www.choklad.ifokus.se/

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tezza
0

wow blev så klart medem:)

Simson
0

Har redan tjyvkikat därinne men är rädd att få fler dumma idéer…köper choklad på nätet och är chokladoholic.Generad

Hade tidigare tom kredit på Stockholms bästa chokladaffär…Ejes…då vet man att man handlar för mycket! Cool De sa alltid "det gör inget om du inte har pengar…handla du ändå…du kommer ju snart in igen!"

På lördagarna frågade de alltid vad det var för sport jag skulle se på eftermiddagen då jag alltid handlade hos dem först. Ja jag är tragisk! Skrattande 

När mamma dog ringde jag ner och fick uppskickat en stor kartong att tröstäta! Vilken service!! De har också kombinerad vin och chokladprovning på kvällarna!

Saknar deras glada tillrop när man gick förbi!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

tantsotis
0

De sa på tv igår att choklad är nyttigare än broccoli. Glad Så man slipper ha dåligt samvete om man frossar emellanåt…

Recept:

Kladdkaka de luxe med tre sorters choklad

Smält på högsta effekt i mikron

200 g smör
100 g mörk blockchoklad

Sikta ihop

1 msk kakao
3 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt

4 ägg
5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl ljus blockchoklad

Vispa upp äggen lätt och tillsätt sedan lite socker i sänder under ständig vispning. Blanda i vaniljsocker och den svalnade choklad-smörsmeten. Rör i de torra ingredienserna tills allt blandas.

Bred ut smeten i smord, liten långpanna ca 20x30 cm. Riv den ljusa blockchokladen och strö över.

Grädda i 175° i 30-35 minuter eller tills kakan inte gungar i mitten när långpannan skakas.

Låt svalna och skär sedan i 32 bitar.

Tillägg: Det där med siktandet är inte så noga, jag brukar inte blanda det torra först. Men se till att mixa bakpulvret med lite vete. Annars jäser det inte som det ska.

Maria
0

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i choklad. Konstigt va…?

/Maria

Simson
0

I så fall kan jag aldrig ha dåligt samvete… Räcka ut tungan

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

storAnnette
0

Fort blev jag medlem där !Räcka ut tungan

Tezza
0

Tantsotis, det så gott ut!! Något att testa till jul:)

Hawknestgrove
0

Tantsotis, Fy på dig som lägger ut såna frestelser! Nu blev jag ju tvungen att lägga den bland mina recept!Flört

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

puttar upp

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Hmmm.Marabos z´weizernöt är vad som gäller här…äter inte ofta.men den tycker vi är great:-)

sezierra
0

Alla är varmt välkomna även om de kanske inte äter choklad som godis. Det finns många recept med choklad i som också är trevliga. Men sen är det självklart att det diskuteras mer än bara choklad…även om det till stor del är det som tas upp där. Skrattande

Som sagt, alla är varmt välkomna.

Vänligen
Sezierra, Sajtvärd på Choklad.ifokus.

modellflickan
0

Älskar choklad! Unnade mej en härlig lyxig chockladbehandling i lördags som var ljuvlig! Efteråt blev jag sugen på vad tror ni? Hehehe

Alexej
0

En grillad?

JosephineF
0

HAHAHAHAHAHA! Alexej, du är klockren!!!!

modellflickan
0

#13 Nej en banan dumsnut ;)

Alexej
0

Gick det inte att smaka på chokladbehandlingen lite?

modellflickan
0

Nä, men jag fick en pytte choklad innan behandligen startade, men suget växte efter behandlingen så klart. Doften var bara muuuums! Jag blev varm, mjuk och doftade choklad. Dock blev jag väldans trött efteråt. :/ Och sugen.

Alexej
0

Förr mixade jag ofta själv ansiltsbehandlingar men sedan började jag alltid slicka av de. Typ med jordgubbar, kvark, gurka…

modellflickan
0

#18 Meningen med ansiktsmasker är ju att de ska sitta i ansiktet inte i munnen. Jag köper mina ansiktsmasker från Decleor. Och det är verkligen inte gott och slicka på det! ;) Kanske ska du pröva det Alexej? :)

Alexej
0

Nu har jag slutad med alla cremes och smink. Men då var det kul. Eller när det var populär att skölja håret med öl. Hälften drack jag hellre själv.

modellflickan
0

#20 hehehe ok

JosephineF
0

Vad mig anbelangar ska man inte ha mask varken i ansiktet eller i munnen. Har ni testat Axilur? Shit vad fyndig jag var nu.. =/

modellflickan
0

Jepp

Hawknestgrove
0

Åh, så kul !!! Men vilken sorts banan??????Flört

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

#24 Hahahahaha ja den långa du vet ;) Ju större desto bättre. Shit vad det lät illa..

Alexej
0

Med chokladtopping?