Livsgnista
På försommaren kom det en katt till mig.En kisse som kissade på fel ställen. Den hade varit rumsren tidigare men började kissa när det blev ändrade förhållanden. Andra ansåg att det var bäst för kissen att somna in men jag höll inte med och så kom den till mig.
Det gick bra i början, men sen blev det lite osämja mellan katterna och den började kissa på golvet. Då den började urinmarkera inne fick den gå ut. katten är halvskygg men ibörjan höll den sig nära huset och gick in ibland. Sen såg jag den mer sällan men jag har alltid mat på bron och lådor under huset där katter kan gå in och jag jobbar hela dagarna så det fanns möjlighet att den ändå kom dit .
Förra veckan såg jag den på bron när jag kom hem från jobbet. Jag hade bäddat där under en bänk. Naturligtvis bjöd jag på det godaste jag kunde hitta och den tog kyckling från min hand där den låg.Sen gick den fram till fatet med kyckling och då såg jag att den var alldeles insjunken vid bakdelen. Stackarn måste ha varit instängd eller fastnat någonstans och svultit .den var ganska tjock förut.
I stället för att gå in i stugan så gick den till baksidan och in under huset där han bosatte sig i en låda. det var bara att krypa in dit med mat och efter en knapp vecka gick den in i fällan som jag hade ställt där inne. Det var inte jag som tog den till veterinären, men jag fick en rapport om att den hade ett långt sår på magen- kanske den till slut lyckades pressa sig ut genom ett hål där det fanns något vasst.
Sen kom den hem för att få hjälp. Den hade ju gärna fått gå in genom stugdörren när den låg på bron så hade hjälpen kommit tidigare. det måste ha gjort ont i såret och den var svag efter svälten, men den ville inte lägga sig ned och dö. Den ville leva.
Vi vet ännu inte hur den klarar sig efter svälten, men den äter och jag hörde från det nya stället där den är att den låter sig klappas. jag har det lite för stökigt med alla andra katter hemma och är borta mycket så den behövde en annan plats för konvalescensen.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Ojojoj….lilla vän… =*( Vad skönt att du hittade den lille igen!
Jag tänkte återigen dra fram den gamla huskuren Feliway ("huskur" för att den verkar funka på ALLT) - den ska tydligen hjälpa till även mot katter som har lite svårt att hålla sig till lådan, särskilt om det är pga nervositet eller kattkonflikter.
Vad glad han måste ha blivit när han fick kyckling. Lille vän…
Bra att katten fick hjälp nu:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag älskar dina fina historier, mAJVI!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
katten kom in som skygg ungkatt och tydde sig väldigt mycket till en gammal hankatt. Den gamle blev dålig och fick avlivas och sen blev också matte sjuk. Då började kissproblemen.
ett nytt hem hittades och där gillade den inte mannen i huset. Den fortsatte att kissa på golvet.
Jag hade feliway i början men sen tror jag att min katt blev sur på mig för att jag ägnade för lite tid åt honom och det gick ut över den här katten. Sen var de sams när de kom ut på landet och då började katten urinmarkera, dvs den duschade det mesta där den kom åt. Då fick den gå ut och i början såg den väldigt nöjd ut då den låg under en buske bredvid huset.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.