Dräktig skyggis
Är stödhem åt en skygg mamma och hennes fem ungar. De fångades in när ungarna var ca 7 veckor. Redan vid infångandet 4,5 vecka sedan tyckte damen som matade dem att mamman såg lite rund ut. Hon har rört sig på samma gård en längre tid. Förstår att det är möjligt att hon är dräktig igen. Tycker att hon ser större ut, det jag kan se, hon rör sig till största del bara när vi inte är i närheten. Så jag ser oftast bara hennes ansikte när vi ligger och ”kommunicerar” och på en kamera som jag kan spionera med. Så ser inte henne och magen så mycket. Har någon varit med om liknande? Hur gamla var första kullen när andra kom? Haft kullar med skyggis mamma förut men då visste jag ju säkert att det bara var en tidsfråga nu är det ju fortfarande lite osäkert.
Hur har det gått?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Inga nya små än. De stora ungarna är snart 14 veckor. I vissa vinklar ser mamma katten jättesmal ut och i andra vinklar som en liten kub. Det är ju problematiskt att hon är så skeptiskt mot oss tvåbenta att hon håller sig i trygga hörn. Men tycker att jag ser tydliga rörelser i magen när kameran hamnar i rätt vinkel. Än är det några veckor kvar av tiden som kan vara dräktighetstid eftersom vi inte vet när det skedde (om det skedde) Lägger med en video, efter ca 10 sekunder tycker jag det börjar ”skutta” lite misstänkt.