Uppdatering Måns
Har nu gjort dagens besök hos Måns och kan berätta en del:
Jag tycker att andningen redan verkar något bättre (fick nya antibiotikan igår kväll samt i morse).Han släpper fortfarande väldigt mycket hår men njuter enormt av att bli kammad och borstad så pälsen blir säkert fin så småningom,med hjälp av skötsel och b-vitamin.
En sak jag märkte idag är att han är väääldigt sällskapssjuk,kelig till tusen….han dreglar faktiskt när man börjar klappa honom…och gissa vad jag blev glad när han efter en timmes gos vågade lägga sig i min famn!Han slickade pyttelite också på min hand….det blev så varmt i mitt hjärta…
Det märks tydligt att han inte gillar att vara ensam så mycket,han ville följa med mig när jag gick…inget att göra åt tyvärr,just nu är det bäst att han finns där han nu är för han är verkligen inte pigg och kry.Det syns på ögonen att han inte är frisk dessutom tvättar han sig inte så mycket,tippar att han inte har ork till det.Det gjorde inte saken roligare att det blev torskdiet men magen är bra nu så han har fått börja övergången till annan mat.

Vad han ser ut att njuta!! Mmmm! ser det ut att han säger.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Lille gubben! Håller tummar och tassar för honom!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja,nu väntar vi först på att infektionen ska läka ut.Efter det ska det tas prover så vi får veta att allt är Ok (hoppas det iaf).
Å,jag glömde skriva att Måns försökte leka litelitegrann…med fjädervippan såklart (poppis sak) och det gläder mig.Tror inte han riktigt orkar vara lekfull än,sen är han ju medelålders förstås så det lär aldrig bli som när ungkatterna härjar runt.
Imorgon ska han få en myntamus,hoppas han blir glad!

Mmmmmmåns…sötare än en chokladkaka ju…..
Hälsningar Efvis
ååå söte Måns..Pussa honom från mig imorgon 

Så gott Måns har det…..han kommer till att bli så fin! Puss på nosen
Håller oxå tummaroch tassar för att han ska bli frisk.
Jenna med kissar
Skönt att höra att det går framåt för Måns! :) Gott tecken att magen rättat till sig. Vi håller tummar och tassar att allt ska ordna till sig med Måns-kissen. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nospussar till gullungen. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lilla lilla gubben! Så skönt att du kommit in till maten, värmen och kärleken…..
puss på nosen. Krya på dig!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Men åhhh vad han är fin.Måns-missen!! Blir så glad att höra att det ser ut att gå framåt…håller tommarna på fortsatta framsteg!
Sidentass

Måns har blivit "gnällig" nu och det ser jag som ett tecken på att han börjar tillfriskna!Han jamar och vill gå ut,inte konstigt då han alltid varit van att få göra det.
Aptiten är bra och magen fungerar normalt.

Så härligt att höra att Måns har blivit gnällig…… 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Han säger som Sarah Leander (?):
"Vill du se en stjärna? Se på MIG!" 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Eller som Sammy Davies All lights on me……..

Yepp,Måns är än mer kelig nu efter att jag varit bortrest.Jag vet nu att en vecka är tillräckligt,två veckor för länge (att vara borta från dem man älskar alltså inte att ha semester).

Måns är fortfarande grinig och har nu blivit bitsk också!Han sover mycket och tungt,verkar nervös så jag undrar om Knyttet överraskat honom nångång när han sovit hårt…ja,han snarkar väldigt också förresten låter lika högt som en människa!
Igår kväll sov Måns i min säng,plötsligt ryckte han till och bet sig själv!!!Har någon av er varit med om nåt sånt vore kul att få veta?Är det mardrömmar eller vad är det?Varför kommer de nu?
Aptiten på specialfodret är borta,det syns lång väg att han tröttnat på den tråkiga maten och är väldans intresserad av vår mat (som han förstås inte får smaka).
Han har tid hos veterinären nästa vecka igen och jag hoppas verkligen att hans levervärden gått ner.Uppdaterar igen efter det,har mycket med familjen,styrelseuppdrag och föräldrauppdrag inom idrottsvärlden just nu (dödsfall och planering av en föreläsning och dra in pengar till en idrottsförening)….samt mitt heltidsjobb och deltidsstudier.Tror det blir en minisemester så snart som möjligt så jag får ladda batterierna igen (en avkopplande helg vore lagom)!
Tack för uppdateringen!

Tråkig uppdatering.Måns levervärden har inte gått ner.Vi ska nu prova cortison och se om det hjälper.Magen är heller inte bra och jag börjar misströsta om hans hälsa nu.Försöker hålla hoppet vid liv iaf för Måns är en så go katt!Uppdaterar senare om något händer.
#22 Vad tråkigt att det inte riktigt vill sig för Måns. Vi får hoppas på cortisonet. Det är den medicin som brukar bli aktuell vid leverskador.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Åh, håller tummarna, även jag

Puttar upp ifall någon vill läsa bakgrunden.