Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1032 ggr
modellflickan
0

Djurplågare

Jag är en människa som älskar djur som många vet, och är det något jag inte klarar av så är det djurplågeri. Jag älskar djur och tycker dom är dom svaga och oskyldiga i samhället. Ingen människa har rätt att slå och plåga ihjäl ett djur. Sådana parasiter är inte värda något i mina ögon. Fegt sjukt och vidrigt. Djurplågare ska behandlas på samma sätt. Har ingen som helst sympatier med dessa sjuka. Många seriemördare började sin brottsliga bana med att just plåga djur. Vad dom gjorde sen tror jag vi alla vet.

Vad jag vill göra med en djurplågare kan jag inte skriva här…

Såg av misstag en film med tvättbjörnar och katter som blev levande flådda för att sedan ligga i en hög och flämta av smärta. Ett av djuren lyfte sakta på huvudet och kollade ner på sin kropp, såg nästan ut som den fällde en tår. Gråter De där sneögda har jag inte mycket övers för. Sånt sker ofta i Asien där djurhållningen är mycket dålig. Fattar bara inte hur man kan vara så fruktansvärt ond? Fattar de inte vad de gör?? Tydligen inte. Hur kan man vara så ond och hjärtlös? Jag är starkt emot pälshandeln. Jag vill att den bojkottas helt. Avskyr även människor som bär päls. Jag får kalla kårar när jag ser någon med en pälskappa eller pälsmössa. Vill kräkas på personen. Pälsen är vackrare på djuren. Punkt slut.

Låt djuren vara för f-n!!! Ville bara skriva av mej. Nu ska jag till gymmet och försöka glömma vad jag sett. Om det nu går. Fy f-n…..Ledsen

Alexej
0

Ja, det är avskyrvärd. Men den debatten har vi redan haft. Kan du inte skriva om något annat än bara negativa trådar?

Jag klickade på första olästa för rubriken kändes gammalt tills jag fattade att det är en ny tråd med samma tema.

Modell_flickan, vi alla vet hur engagerad du är men alla dina trådar är likadana.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

modellflickan
0

#1 Jag skriver om vad jag vill. Negativa som positiva. Varför hackar du på mej? Om du har problem så kan du väl kontakta mej privat? Gillar inte din ton som du har nu. Det är inte första gången du är på mej och klagar utan anledning. Vill du kontakta mej privat eller?

Faxlin
0

Tror inte det här är en privat vendetta mot dg modell_flickan. Men vi här inne möter så mycket grymhet i våran vardag att vi inte behöver ta upp världens alla grymheter också. På något sätt måste vi alla här inne finna styrkan att obba vidare med alla behövande katter, och andra djur. För vissa av oss jobbar inte bara med hittekatter. Personligen är jag aktiv för att hjälpa både illrar och hundar med. Det är tungt som det är liksom.
Alla klarar inte av att ta in allt som är vidrigt. För det du beskriver är bara en ytterligare del av allt vidrigt som vi människor gör.

Vi vill bara försöka koncentrera oss på det vidriga som vi måste ibland. Det har inget att göra med dig som person, utan våran ork.  
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pelusa
0

Bra formulerat, ÅsaF. Själv orkar jag knappt öppna och läsa sådana här djurplågarbeskrivningstrådar. Bättre att fokusera sig på braiga lösningar än att tynga ner sig med allsköns skräckscenarior och riskera tappa sugen.

/Pelusa

storAnnette
0

Jag brukar också hoppa över att läsa eller att öppna otäcka länkar.För min del räcker det fullkomligt väl att veta att det förekommer grymheter av alla möjliga och omöjliga slag varenda minut jorden runt mot både människor och djur.Jag väljer att fokusera på det jag kan göra och göra det,det jag inte kan accepterar jag bara.OBS!Acceptera betyder att inse att man inte kan ändra något,det innebär däremot att man mycket väl kan jobba för förändring och jobba mot grymhet.

Det händer inte mindre för att jag upptäcker saker,det händer förhoppningsvis mindre om jag istället jobbar på och gör MIN del alltså allt JAG kan varken mer eller mindre.

modellflickan
0

Jag förstår dej Åsa. Själv blir jag så trött på allt elände som händer de fyrbenta så jag kan kräkas. Men samtidigt så måste jag kunna skriva vad jag känner och kanske få stöd av andra djurvänner här som förstår.

Sen behöver man ju inte gå in och läsa en rubrik som lyder Djurplågare. Man kan inte räkna med att få läsa något glatt och positivt då. Så varför inte bara undvika sådana trådar istället? Jag skriver om allt möjligt här, både glada positiva händelser till mindre positiva. Allt är inte solsken och blåa fluff moln hela tiden.

Vill även påpeka att jag är en glad och lycklig tjej annars, men det tynger mitt hjärta så när jag hör läser och ser djur behandlas illa. Vilket jag gjorde idag. Därför skrev jag inlägget.

Men men jag ska skriva något glatt och trevligt nästa gång då! ;)

Till er som blir illa berörda av hemskheter, gå inte in och läs om det står Djurplågare som rubrik. Jag kan säga att jag gör det inte heller alltid.

Radisa
0

Jag tycker att en bra grej är att begränsa sig till att ta upp negativa saker när man också har något positivt att tillföra. Kanske en ide på hur vi kan göra något åt problemet eller för att uppmärksamma en pågående kampanj/namninsamling osv. Men att bara prata om hur vidrigt vissa männiksor behandlar djur hjälper varken oss eller djuren. Fokusera på lösningar och sätt att påverka folk! Jag tror inte att det enbart räcker att uppmärksamma vad som händer utan att också presentera lösningar. Som tex, använd inte päls, prata med de i butiker som säljer päls och be dem ta bort det. Kontakta affärer som redan har kampanjer riktade mot sig (tex ABCD här i sverige).Och konfrontera även människor som bär päls och fråga om de är medvetna om vad de stödjer. Dela ut flygblad både på stan och i brevlådor. Affischera. Det finns hur mkt som helst man kan göra för att påverka sin omgivning. djurrättsrörelsen gör nya segrar hela tiden och fler och fler kedjor blir faktiskt pälsfria så det lönar sig att lägga ner lite engagemang!

modellflickan
0

Bra rädisa! Mer tips? Vad kan vi göra för att få människor att sluta bära päls? Själv försöker jag prata med människor som bär päls och affärer som säljer päls. Jag berättar hur vidrigt det hela är! Jag köper självklart inget i päls heller. Jag skriver också på alla namninsamlingar som finns i fråga. Härom veckan stoppade jag en äldre dam på stan som bär en ofantligt ful kappa i päls. Jag frågade henne om hon var medveten om att hon bär omkring med ett dött djur över sig. Hon bara mumlade något och skyndade sig därifrån.

Radisa berätta vad du gör? ¤Nyfiken¤

siberlina
0

modell flickan   man  blir  så  lessen av det  du skriver ibland.jag kan inte ens se  sånt  på tv ,jag byter kanal,  det  kommer alltid att   finnas  onda  människor   tuvär,men  vi här   på denna sajt  kanske  kan  få    andra  människor att   bli  mer godhjärtade mot djur    om  vi     delar med  oss av vår  kärlek till djuren.du  mår  bara   dåligt  om du ständigt  läser  och tittar  på filmer  om djur  som  blir plågade, dela  med dig av  din posetiva  energi    istället, va rädd om  dig….

Hawknestgrove
0

Siberlina, du är en go tjej! Alltid en snäll och vänlig kommentar! Du måste vara genomsnäll! Det är tänkvärda ord, det du skrev!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

#9 Mycket bra skrivet Siberlina. Det gick till hjärtat ska du veta. Och du har helt rätt. Kram på dej