Våra nya akutkatter
Har ju gjort trådar om våra andra akutkatter så jag kan ju inte sluta nu
Två supersöta systrar som hittades gående längs med en väg. Ålder oklart 5-8 veckor kanske (kommer inte ihåg vad de på katthemmet trodde).
Om ni vill se proffsbilder av dem se de två första bilderna i länken http://picasaweb.google.se/peha01/StockholmsKatthem20071107
Här hemma springer de runt och leker för fullt. Våra katter har slutat fräsa åt dem nu och idag lekte Pärlan och Vilda med dem
Kolla fina prickiga magen….pussmage
Superlika…men nu har jag lärt mig se skillnad på dem. Den ena äter mindre och är smalare och lite mörkare
Nyfiken Vilda
Alla tavlor ovh kuddar på konstig plats är för att kattungesäkra…de tar sig ju in överallt….
De och alla andra akutkattungar vi haft älskar vårt elementskydd bakom sängen…toppenbra att använda som klättervägg….helt plötsligt dykter det upp en liten kisse mellan sängen och elementskyddet
Äntligen uppe….
Vilka sötisar

Så söta och goa!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Sötnosarna! Undrade just när de skulle dyka upp här.
Jag skulle tippa att de var lite drygt 6 veckor när de kom in så de borde vara 7 veckor + nu. Hoppas de äter ordentligt, såg den söta bilden du skickade.

Förskräckligt söta sötnosar!!! Puss på alla nosar!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Såna söta goingar
Åh, jag smälter. Såna sötisar!!
vilka sötnosar du fått hem, och är så glad för alla som är inne i värmen, och då menar jag även inombords Maggan47

puss!!!! På dom goingarna, mitt på nosa!!
Underbart…att ni finns för dom, Marieborg….
Ni får alltid de sötaste katter!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja de är helt underbara. Imorse hoppade och jagade de varandra i sängen. Vilken underbart sätt att vakna….låg och skratttade åt deras okontrollerade rörelser.
#7 Ja du Marja det tog ett tag innan de fick vara med här. Jag har varit lat
Smalis äter lite dåligt men jag håller koll, syrran däremot äter allt. På bilden fick hon lov att äta blötmt med Maja!!
Gos med Vilda
Nästan gos med Smokey
oh va fina dom e ..vill bara pussa och borra ner näsan i deras små magar *L*
Massor med tassar från oss för att du hjälper dom små
Eva, Mojje, Busan och våra akutkatter Kisen och Björne
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

men jösses amalia vilka hjärtesmältande sötnosar!!!
Det gör ju riktigt ONT att se på dem ;) Skönt ont!
Det ser ut som att hela familjen tagit dem till sig nu, vilken dröm för alla hemlösa, övergivna små kattungar! Mja Smokey ser iofs lite misstänksam ut fortfarande ;) men utsikten av den sovande sötnosen måste gör även honom vek ;)
Eloge till dig som ställer upp för dessa katter!!
Åh, så gulliga bilder!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Så söta! …och den där Smokey är ju en riktig snygging!
Jag vill ha!
Åh va söta! Och små!^^
Hehe smokey ser lite misstänksam ut dock;)
hi hi…ja visst ser han lite misstänksam ut…men lillan fick ligga där länge…tror han börjar tycka de är ok..på den här bilden ser han lite mer avslappnad ut..fast bara lite…

Åh vilka underbara kissar.
Tänk att små kissar kan vara så gulliga.
Marieborg, jag städade idag i min dator och hittade en gammal länk. Vet inte när eller varför jag sparade den, men det är kanske något för Maja:
http://www.cevavetpharma.se/corporatesepro.nsf/A5412C4052FA716DC12571A30035A56E/$File/Cystease.pdf
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tack så mycket Alexandra! Ska kolla upp det!
Jäkla Pärlan!!! Tog henne på bar gärning… hon är smartare än mig så jag får väl skylla mig själv…
Jag har fixat en transportbur med en liten öppning så att småttingarna ska kunna gå in och käka torrfoder. Öppningen ska hålla de stora ute men hittade precis Pärlan inne i buren…gissa om jag blev paff för öppningen var minimal och gumman har en liten mage
…. nu har jag fixat och hoppas att bara de små kommer in…har tyckt att de ätit så bra under de timmar jag sovit men då är det mattjuven Pärlan som varit framme…

ÅHHH jag ska nog skaka liv i detta akuthem igen *kattungesjuk*
Efter Pärlan kändes det inte så roligt längre eftersom en bit av oss flyttade med henne..men då man ser dessa prickmagar då kommer suget igen…

Åsa
Ja skaka liv i ert akuthem Åsa
ni har ju ett toppenhem som många katter vill bo i…. även Pärlan just nu som är sur för att hon inte kan bryta sig in i kattungeburen och äta bebismat…

Pärlan verkar vara en smart kisse, har väl lärt sig efter Åsas katter där hemma.

Vilka sötnosar. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Åh vilka små sötnosar…
klart man ska ha födgeni säger Pärlan , eller hur
är som Timjan här hemma, all mat är min mat, när man ser henne förstår man varför det är hungersnöd, och ser man Lucas ser man också resultatet, min magra gammelgubbe Maggan47

Hi hi hi Pärlan du är väl för go. 
Såna gostroll du har marieborg… 

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vilka ursöta magar.. jag vill åsså ha…..
Jullan annars sitter här bredvid o dregglar över bilderna på Smokey….hon hoppas att han inte glömt bort den vackraste svartsmoketjejen i hela universum…
lycka till med dom…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Tack alla….
#34 Smokey hälsar till Jullan att hon inte är bortglömd.. bara ibland när det är riktigt gof mat på g 
Snälla kan ni hjälpa till med namnförslag! Det är två honor och det får helst inte vara ett namn som ngn på katthemmet redan haft.. man kan söka på nam på katter som funnits på katthemmet här http://www.katthemmet.nu/info/kattsok.php
Tack för hjälpen..står helt stilla och Stefan kommer bara på fua hårdrocksnamn
Henna, Melinda, Saffran, Mejram vad var jag kom på just nu, står still Maggan47
Tack för namnen maggan…tyvärr gillade stefan ingen av dem…han brukar få namnge våra akutkatter men det går trögt!!
Liten uppdatering.
De mår toppen och är helt galna…alltid något nytt bus på gång…just nu leker dem med Vilda och Pärlan. Klippa klorna är nästan omöljligt för man kan ju inte vara still en sekund…ngt kul kan ju hända under tiden
Har lite bilder som vanligt…
De små älskar att ligga framför datorn. Vi har en spotlight som lyser där och troligen ger dem lite värme. De här bilderna tog Stefan precis.
mera gos
Vart tog syrran vägen??
Suck… Varför är mina aldrig några datorsmycken……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
vilka fina bilder, Timjan ligger alltid i mitt knä, när jag sitter framför datorn, men det blir konstig vinkel, om jag ska fota henne, ljuvliga kattungar är det du har fått hem, Maggan47

Å suck…..dom är ju för söta
Ursöta! 

Ursöta. Varför får jag de skygga och icke gosiga för :-) Nej då usch så ska jag inte säga. Mina bebisar är bedårande till och med aggresiva Sparta :-)
Men namnförslag. Afrikanska namn:
Bejide - Child born in the rainy time.
Iruwa - One who has seen the world.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Men vilken är början och vem är slutet på den katthögen?!? De är ju så lika att de går ihop tillden randig hög "bara"! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady