Lucas perser är död
kan inte sluta gråta, men i dag fick regnbågslandet en ny kattängel, den allra vackraste perser, som kommer att styra allt med järntass, märkte i går att han inte mådde så bra, hade fått lite rinnande ögon, maten smakade inte, och i morse skulle han sitta i min famn, sedan ner, och upp, rastlös, märkte att maten som jag återigen bytt inte smaka, åkte på kurs, endags, men väl där vände jag, åkte hem, då var min syrra här, och jag gick upp, såg Lucas, vars ögon hade runnit, så dom nästan blev igénmurade, tvätta rent, ingen mat smaka, snubbla lite gjorde han, samt bara satt, så mager han blivit lilla klokgubben, Timjan gick fram och pussade på honom, och han bara satt där, så liten, då bestämde jag mig, ringde ner till Jannis, där Lucas varit i många år, och vi åkte ner, han fick somna in lugnt i min famn, i samma ställning som han älskade bli buren i, med huvudet lutande mot min arm och axel, väldigt lugnt och stilla, min syrra smekte honom över tassarna, vilket han avskydde, och då morra han. låt bli, vi gosar, inget tassövergrepp, så la han sig tillrätta igen, och vi satt länge, länge, medan han gled över till regnbågslandet, lugnt och stilla färdades han, och tog en bit av mitt hjärta
med sig, och kvar är lägerchefen och tårarna, 20 år tillsammans, men han väntar på oss, och han får träffa Sara före mig

kommer sakna dig lucas.

Nu gråter jag! Åh visst tar dom en bit av vårt hjärta när dom lämnar oss. Rasmus blev drygt 16 år och fick lämna oss av samma anledning 10 september.
Det är så otroligt ofattbart svårt. Jag skickar varma kramar och jag känner verkligen med er!
Det finns inte många tröstande ord att säga. Men jag vet hur svårt det är.
Nu återstår bara vår tid kvar på jorden innan vi äntligen får träffa våra älsklingar igen!

Vi kommer att sakna honom.
Skall tala om det för mamma. kram

Tänker på dig Maggan. Så sorgligt……..
Kramar
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Nej!!
Det är fruktansvärd sorgligt, jag är så ledsen för er skull. Gråter! Lilla Lucas…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

så sorgligt,jag vet hur du känner dig nu ,det enda som hjälper är att gråta.
Nej, vad ledsen jag blev när jag såg rubriken. Stackars lille gubben som inte mådde bra, då var ju det mest barmhärtiga att låta honom få somna in.
Tänker på dig Maggan och lider med dig. Livet blir väldigt tomt när man mister någon kär.
Har du haft Lucas sen han var liten??
Åh nej… Tänker på dig maggan…. kramar från oss här

Min älskade Lucas
Tröstkrmar till dig, Flisan o Timjan..
Lilla Lucaskämpen fick ett långt och gott liv och har nu lämnat sin älskade lägerchef. Han finns nu på de gröna ängarna bortom regnbågen… och en gång ska ni åter mötas!
Många tröstande kramar från Eva och kissorna
#8 Lucas flyttade in som 8 veckors katttungen, var ju så 87, att 8 veckor var bebbarna rdo att flytta, så liten lurvboll var han, så otoligt söt heter i Stamtavlan S*Sjölyckans Lucifer, men det kunde han ju inte heta, ingen mörkrets furste var han, utan det blev Lucas kort och gott, min lilla klokfarbror, gick promenader utan koppel, väldresserad för att vra katt, gick sina lovar, men kom han för långt bort, räckte det med att säga, Lucas, vänd, och han vände, satte jag mig ner, kom han galopperande mot mig, Lucas du fattas oss Maggan47

Så sogligt, många tröstekramar!
# 12 Så söt han var!
Våra tankar går till Lucas och hans familj.
20 år det är en hedersvärd ålder. Hans fina avslut med matte vid sin sida var nog precis vad han behövde för att kunna släppa taget.
Vila i frid Lucas
Tassar från Mojje, Busan, Kisen, Björne och matte Eva
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
var med maggan till vet lukas var så fin . jag tror att han förstog vad som skulle ske. det enda han reagera på var den lugnande sprutan han fick. då var han sig lik, blev arg fräste. annars var det så lugnt o fint hela tiden. vi fick sitta med honom hur länge vi ville. det var första gången jag har varitmed. alltid sven dom fått åka när det har gällt våra katter.
Ja men fy vad sorgligt, jag gråter med dig Maggan. Vad sorgligt det är då det blir så här och alla ska vi den vägen vandra…..
Vad ledsamt, den bäste kamrat i världen….
Nej man vad sorgligt! Men nu var nog tiden kommer för den älskade gamla vännen att vanda vidare till de ständigt gröna ängarna. Han fick är lååångt oh fint liv den vacka kissen. Tänker på dig maggan! Att skiljas är aldrig lätt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

NÄÄ!! stackars dig,, jag gråter ju med nu.. tur du kom hem så han fick somna i din famn i allfall…
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tänker på er! Så sorgligt….

Det är alltid för tidigt att skiljas från dem man älskar.
Tröstkramar!

åhh…det högg till i mitt hjärta då jag såg den här tråden…tänker verkligen på dej..Lucas fick somna in hos den han älskar så högt..fick känna sig trygg o älskad in i det sista efter ett långt kattliv..
Varmaste tröskramar..
Sidentass
Nej!!! vad jag ledsam men som flera sagt så fick han ett långt och underbart liv med dig Maggan och nu mår han bra i regnbågslandet…gråt så mycket du kan..det hjälper lite…kom ihåg alla hans små egenheter och all glädje han gett dig
styrkekramar Marie
Oh du vackre Lucas.
Ha det gott på de gröna ängarna.
Jag är så ledsen.
Tröstekramar i mängder.
Jenna:(

Nä men vad sorgligt.
sitter o tittar på kort sen lucas var liten. börjar att gråta. ville inte att maggan skulle märka det när vi var där. maggan, micke o gunnar hälsar.kram solweig.
Jag beklagar djupt sorgen efter din älskade vän. Att få somna in i din famn så lugnt och fint var det bästa för lilla gubben.
Många tröstekramar från mig
Else-Marie
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Nej…vill inte det skall vara sant! Lilla stora Lucas!
Nu får du springa runt och leka utan problem. Hälsa min Simson. Han är den retsamme gamle herren.
Många många tröstekramar till Maggan. Sorgen och saknaden efter en älskad livspartner går aldrig över men man kan lära sig leva med den. Alla vackra fina minnen gör det värt det.
Jag har fortfarande Simsons urna på nattygsbordet och jag struntar blanka … i om "folk" har något att säga om det. Min älskling skall vara nära mig.
Vi pratar ofta om Simson här hemma för att hålla hans låga brinnande. Första månaden hade jag alltid ett ljus tänt ute på balkongen för honom. Han älskade sin trädgård och balkong.
Nu tänder vi ett ljus för Lucas och sänder honom och er en tanke…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Åh vad ledsamt
Han var så fin!
Tänker på er………
Tröstekramar från oss oxå

tröstekramar från oss………
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sticker i mitt hjärta, han har det ju bra nu. vet att det är jobbigt :-( usch, Lucas jaa… känns som man träffar honom, även om man inte har det…

#30 Så fint Simson…
Har en liten bild till dej.
Kramar om dej.
Jenna

Tänker på dig Maggan.. Varma kramar.. 
Så sorgligt. Han var så vacker Lucas. Tröstekramar till er!

Jenna: Vad fint du gjort!!! Igen!
Åh, MAggan, så ledsamt för dig! Lucas har det bra nu, Pyssa tar nog hand om honom också! Kramar till dig! Så ledsen med dig!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Å vad ledsamt med lille Lucas. Men han fick ju ett sådant långt fint liv hos dig Maggan och fick sluta med den som stod han närmast. Du gjorde det allra bästa för din vän och nu har han det bra utan lidande och slitsam ålderdom. Gråt och sörj älsklingen, det hjälper dig att gå vidare.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Å, grät när jag läste. Vad fint du har skrivit. Lät som han fickt ett fint avslut tillsammans med er. Tänker på er i sorgen. 20 år var han med er och nu finns han inte mer..

Nu finns inga ord för mig. Blir uppriktigt ledsen. Tänk hur fäst man kan bli till en katt som man bara mött på nätet. Förstår inte hur han kunde linda sina tassar runt mig så mycket.
Du gav honom det mest kärleksfulla hem en katt kan ta del av. Du gav honom det finaste slutet en älskad vän kan få. Nu finns han i himlen och hälsar på alla våra katter vi mist. Han får kanske passa sig lite för Linus som var lynnig, men Mischa var en lugn katt som älskar klapp. Så om han slickar hans långa päls så gör han det tillbaka.
Tänker på dig Maggan. Oj, vad jag tänker på dig. Om du bara vet hur gärna jag vill ge dig en kram nu, men får skicka en cyberkram istället. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
tack för alla tröstande ord, och vad fint du gjort för Simson, du vet att han finns nära, Jenna, du har glatt mig så med din fina bild på Lucas, som du gjort så fint, ett vackert minne att spara, en lynnig katt var Lucas också, kallades inte för inte för Pitbullperser, så han är nog i färd med att tala om att nu är jag här, ser honom framför mig i sin ikeakasse i hallen, som han vägra lämna, bara älskade att sova i, ingen fick gå in, han vakta den verkligen, fick byta ut den ibland, då den blev för sunkig, att en så liten katt kan lämna ett så stort tomrum efter sig, världen blir sig aldrig lik
måste foga in denna lilla dikt, är så fin kram Maggan47
Liten sa: "Men när vi dött
och inte finns och så,
älskar du mej då?
kan kärleken bestå?"
Stor höll Liten hårt
och de såg genom sitt fönster,
såg på månens sken
och tusen stjärnors mönster.
"Liten, se på alla stjärnor
som gnistrar min vän.
Och minns att några dog
för mycket längesen."
"Där gnistrar de i natten,
de som en gång var.
Kärlek är som stjärnor,
den finns alltid kvar."
Ur boken "Vad som än händer, älskar jag dej" av Debi Gliori

Åh,älskade Lucas! Han kommer nog inte många glömma! Tänker på dig/er i denna svåra stund!

Fin dikt.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja, verkligen en fin dikt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Vilken fin dikt! Så starkt av dig att kunna bestämma när det var dags, det svåraste som finns. Tänker på dig.

Jag börjar gråta av den dikten…så sant så…"Vad som än händer, älskar jag dej"…precis så känns det med Simson.
Jag gjorde precis som du Maggan…jag satt och höll om han hela vägen in i regnbågslandet. Det känns bra idag. Nu vet jag att han har det bra. Inget mer plågande.
Veten hjälpte mig klippa av en pälslock och ta tassavtrycken på Simson. Underbart att ha idag.
Vi kommer för alltid att minnas Lucas!! Tack för att delger oss allt fint du gjort för honom. Lilla Ikea-Lucas…nu är det ingen som kan ta din kasse…

Jag tänker på er i denna svåra stund, skickar många styrkekramar.
men vad ledsen jag blev när jag läste detta 
Lilla Lucas…..
Vilket fint avsked ni fick endå. Han har nog många forum-kissar att leka med i regnbågslandet.

En tår kommer ner på min kind. Vad tråkigt att läsa. Men förstår att jag inte är i närheten hur du känner..
Men han fick en bra tid hos dig, hela livet, det bästa han kunde få! Tänker på dig. Tröstkramar i massor!