Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 778 ggr
evamojje
0

För tjock för att leva?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var till Stockholms Katthem i helgen. Och upptäckte nytillskottet Auryn

Charmigare och keligare katt får man leta efter. Men så läser jag omständigheterna kring varför han kom till katthemmet och det var för att han var för TJOCK!!

Helt otroligt, detta är en väldigt snäll katt som visst är rund i formerna ;-) men det går ju faktiskt att göra något åt.

Kan bara säga att den familj som får Auryn som familjemedlem är väldigt lyckligt lottad .

Vi håller tummar och tassar för att han kommer att få det hem och familj som han förtjänar.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

JosephineF
0

Horribelt tänkande! Men nu får Auryn det hem han förtjänar iaf! Jättesnygg var han!

Wiizy
0

Usch, för att han var tjock, som om det inte vore deras fel. var det inte en tråd om honom här en gång? känner igen det som fasen. aja.. bra att han får ett hem där dom inte lämnar bort han för att han blir tjock… ;0)

evamojje
0

Ja visst blir man förbannad. Och han är verkligen en jätte mysig kisse som nog halst skulle vilja att vi satt hos honom och pratade och kelade hela dagarna Skrattande

Men som sagt den familj som får honom är lyckligt lottad Skrattande

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Erika91
0

Herregud, det är ju inte klokt!!!
Men tur också för honom, att han kan få sitt hem som han förtjänar :) Och lyckos de som får han, han ser så mysig ut :)

Ankah
0

Man funderar lite…gör dessa människor likadant om deras gamla skruttiga föräldrar lägger på sig ett par kilo för mycket, eller om deras barn blir rultiga? Jäkla idioter…det är ju störtskönt med runda katter! (Inte obesa naturligtvis, de bör man väl slimma ner, men runda.)

Klasson
0

Vilka idioter de finns..

Han såg ju jätte mysig ut.. Man kan faktist banta en katt oxå,sen får man se upp lite med va dom äter å va man stoppar i dom faktist!

Morr

Kittekatten
0

#6 Om jag kommer ihåg historien rätt så skulle katten avlivas just för att det var så jobbigt att banta den. Katten är runt året dessutom, om jag inte minns fel. Himla svårt att aktivera en ungkatt… Det där är sådana människor som inte ska ha djur, helt sjukt.

Sidentass
0

Vilken underbart vacker kisse…jag smäller av när jag läser anledningen till att de s.k. ägarna inte ville ha honom…vad tänker folk med..måtte dom aldrig mer äns snudda vid tanken på att skaffa sig husdjur igen..

Må nu missen få ett kanonhem där kärleken är överflödig…det är en innerlig önskan hos mej just nu…lille gubben…

Klasson
0

Ja sjukt är de nog helt klart!!

Men om han bara är runt året, så är de inte svårt.. Å de är bara se upp me va han äter.. Ge han leksaker å låt han arbeta med maten

Klasson
0

Tittade på sidan han är född 04

siberlina
0

konstiga människor  finns det  gott  om ,tuvär  och  sånna   borde alldrig   få   skaffa  djur

RoseM
0

jävla människor rent ut sakt, hålle rmed wiizy, som om det inte var deras eget fel. Grrrr.

Lena
0

Jag blir också folkilsken när jag läser detta. När en katt blir för tjock beror det enbart på ägarna. Att sedan gå och avliva katten för att man gett den för mycket att äta och inte bryr sig om att göra något år det är horibelt. Det skvallrar om människor vars livstil stavas "slit och släng". "Ur led är tiden" eller vad man brukar säga.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
0

Vilka idioter det finns!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…Hur kan man göra så?????..Människosläktet kommer jag aldrig att förstå mig på..Som nån skrev, ska vi avliva våra släktingar när dom blir för tjocka…Ja, kanske min mamma som är dement, å lagt på sig allt för många kilon..Är det dax för henne då kanske…Näääää fan hur människor är funtade..

Skulle väl aldrig i hela mitt liv avliva nån enda lite misse för att den är för tjock..Jag älskar mina småfeta kisser…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

incan
0

Håller med vad alla skriver om idioter till kattägare, dom borde inte få ha katt. Själv träffade jag Auryn första gången i karantän för två veckor sen, även i söndags först i karantän, sen flyttades han ut till avd. Och som Evamojje skriver så är han en gosegris utöver det vanliga, en så snäll, kelig, gosig, kärvänlig och vacker kisse får man leta efter. Han är fullkomligt underbar och som sagt, de som bokar honom är bara att önska lycka till. Är själv helt förälskad i honom, hade jag inte redan 3 kissar så vete sjutton, då hade han legat bra till!!! Skrattande

siberlina
0

som sagt  endel  människor  borde   inte  få ha  djur

Hawknestgrove
0

Hoppas den vackra kissen får ett hem som den förtjänar! Tjock? Då skulle ni se Esther IRL då…. Men nu smalnar hon av lite, med viltrisotton!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankah
0

#14 - Den katten vill jag ha!!! Vad skön den ser ut!

evamojje
0

Ja visst blir man förbannad och i just detta fall så är det en extremt kärvänlig och go kisse.

Och hade jag inte redan lägenheten full med katter så skulle jag ta honom själv *L*

Sidentass
0

#19 kände som du..jag skulle så gärna vilja ta in honom här..men så har vi åtta andra missar som kräver sitt o som säkert inte är överrens med matten i den saken..

Vi håller hårt i tummarna här fortfarande!

Lena
0

Kissen är supersnygg. Ser ju ut som en Europe nästan. han kommer garanterat snart att hitta det rätta hemmet.

Tur att Stockholms katthem finns.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
0

#18 Tack, visst är han lite smågo min älskade Virus…Den magen pussar man gärna på…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hennum
0

det är inte bra att katter är tjocka, men att det är ju inget skäl till att lämna bort dom. herregud!

hoppas han kommer till ett riktigt bra hem nu :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

incan
0

HURRA & JIPPIEEEEE, såg att den "runda" gosiga AURYN har blivit bokad ikväll! Glad  Hoppas det är ett bra hem han får, hemmet får iaf en fullkomligt underbar kisse! Är så himla glad för hans skull!!! Glad

essut
0

Vilken underbar nyhet…

Mina två katter är oxå tjocka, men vi försöker att banta båda två så gått det går.Skrattande

Hawknestgrove
0

Ja, så fint1 hoppas bara att bokningen ger resultat. Ropar aldrig hej förrän jag är över bäcken…..

Lena
0

Tänk om det gällde samma för människor, då skulle man väl själv vara smått avlivningshotad…. Det var ett tag sedan man hörde till de smärtares skara om man så säger….. Fast den här kräksjukan som slagit för min del till har nog gjort läget lite bättre. Nej nu får jag sluta vara sarkastisk. :(

//Lena

incan
0

Ja du, Gunilla.H, det är klart att man hoppas att bokningen håller i sig och att han verkligen får åka hem så småningom.

Man blir så ledsen när kissar som har varit på katthemmet länge, blir bokade för att efter någon dag bli avbokade…. grrrr Ledsen.

Lena! Krya på dig!!! Kanske själv oxå skulle behöva få kräksjukan……..för att bli lite smalare … usch och fy!

Hawknestgrove
0

För att vara en riktig glädjedödare, Lena och Incan, det man tappar av influensa plockar man snabbt på sig igen…..

evamojje
0

Visst e det bra att han vart bokad så snabbt men jag är inte förvånad han är en otroligt kärvänlig katt så man kan ju inte annat än älska honom *L*

Men än så länge så är det ju bara en bokning mycket kan hända ännu.

Men vi håller tassar och tummar för Auryn Skrattande

CarolineO
0

Den katten e inte hälften så fet som min kompis katt!! Hon väger mellan 10 och 11 kg!!

tantsotis
0

Va? Det var den underligaste anledning jag stött på! Men kanske ägaren själv känner h*n inte klarar att sköta katten och vill lämna bort den till nån som klarar att banta ner den? Bara en tanke som slog mig.

evamojje
0

#32 hon tänkte inte lämna bort den utan tänkte avliva honom.

johnnys girl
0

Det var jag som jobbade på Katthemmet igår och träffade Ayruns nya familj. Det är ett jättegulligt par som verkade mycket seriösa. De hade varit på hemmet tidigare i veckan, fallit för honom, gått hem och funderat och kom nu tillbaks för att boka.

Som Gunilla sa här ovan man ska aldrig säga hej osv…. Men vi patade länge om kosthållning motion bantning av katt mm och jag fick ett väldigt bra intryck av det här paret så jag ropar ett litet hej och hållerdet hela vägen kommer han att  få ett toppenba hem.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

evamojje
0

#34 va skönt att det verkar så bra…Jag föll verkligen för Auryn han är så fin. Och det är ju bra att dom kollade om kost och sådant. Ska till katthemmet imorgon eftermiddag ska ta ett snack med Auryn då ;-) och se hur läget e med honom *s*

Jenna-Gun
0

Man behöver en solskenshändelse  ibland.

Jenna

Hawknestgrove
0

När får han komma hem?

Faxlin
0

Inte konstigt man är på väg att bli människohatare.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sidentass
0

Ser här i tråden att kisse fått ett hem!!! Så innivassen underbart..måtte det nu hålla hela vägen ut så att det inte dyker upp något hinder på vägen!!

maggan47
0

herregud, då ligger vi i farozonen här hemma, matte småfet. Flisan lite lagom, Timjan rund Maggan47

johnnys girl
0

#37. Våra bokningar är aldrig bindande. Vi vill att det dröjer en en vecka efter bokningen innan katten får komma hem. Under den veckan måste bokaren hälsa på katten på katthemmet minst två gånger för att lära känna katten och hinna känna efter att allt känns bra och att detta är rätt katt för mig. Under denna vecka förbehåller vi oss också rätten att avboka katten från katthemmets sida om vi inte känner att bokaren känns rätt för just den katten.

Så om allt går som det ska åker han hem imitten på nästa vecka.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Pelusa
0

Håller alla tummar och tassar som finns att lilla fina "tjockaberta" ska få det varma och gossiga hem där hon tas väl omhand och får känna den trygghet som hon förtjänar. 

Kan inte heller låta bli att i mitt stilla sinne önska att de forna ägarna drabbas av en himmelsk rättvisa och själva lägger på hullet rejält framöver. Bara som en liten fingervisning om sitt grymma tilltag mot en försvarslös familjemedlem. Men jodå, jag vet att det funkar inte så i vår värld men drömma kan man väl få göra ibland (har jag fått för mig).

Huvudsaken är dock att missen kom därifrån med livet i behåll. Allt annat är lappri.

/Pelusa

Simson
0

Pelusa: Typ som i den där filmen med Eddie Murphy som professor som uppfinner något medel som gör att han blir smal och kallar sig Buddy Love?? Fast tvärsom då…
Vi kan skicka smakprov till dem… (hornen på mig åkte ut nu)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

JosephineF
0

Hahaha! Den filmen är helt crazy!

evamojje
0

#42 vore underbart om dom helt plötsligt svällde upp utan förklaring *s* om man ändå hade den makten ;-)