Här bor katter..
Nu har äntligen Borås.Nu laddat upp sina senaste nummer. Bifogar en bild på den artikel som fanns i tidningen i början på november på Djurens Vänner Borås ordförandes hus, där han får förvara 150 katter… samtidigt som Stadsbyggnadskontoret vill riva kåken.
Visst ser det mysigt ut?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Villken idyll ja, helmyzigt,,, elr inte,,,,, 150 katter i ett hus,,,,, hm. liiite mycke kanske..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Herregud hur kan folk leva så… vad är det för fel på folk som gör så här? Stackars katter…
Fattas ord här!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Får han förvara katter där???
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Yes! Enligt tillståndet så ligger "katthuset" där…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hmm…. Så… blä… hittar inte heller orden! men vad fasen , vart stog d att det var 150 katter?
Antar tillståndet gällde 150 katter/året. Men som han hade katterna behövde han inte mycket plats:
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Fy så hemskt 
:-O
Fy fasiken, vilket böle! OCh 150 katter i detta lilla skithus!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Fy ***************************
Ja så många svordommar att jag inte varken får eller kan skriva dem. Ingen katt ska bo i bur och inte på det sättet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Burarna han förvarar dem i är mot lagen. Fnngerar under karantänstid, inte en minut längre. MEn de lär inte leva längre ändå.
Förstår inte hur deras djurskyddsinspektör kan godkänna det hela. Måste ta upp det hela med annat folk. För det är inte klokt någonstans. Ska prata med en djurskyddsinspektör här och fråga hur man gör. Fy sjutton och en massa svordomar som jag knappt kan uttala. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
jag finner heller inte ord, och det är inte ofta, måste väl vara ett fall för Djurskyddet Sverige, djurskyddsinspektörer m.m Åtal är det minsta tycker jag, och straffet ska bli att bo i detta hus, från september varje år till april, i samma bur som katterna, och utan värme Maggan47

Ser ju inte större ut än en fågelbur,,, fyy… hur KAN man ha en katt på det viset,, undrar om de ens är godkända under karantäntid,,, hoppas inte det, en vuven katt får ju knappt plats att ligga i den gämte lådan,, har heller aldrig stött på en kisse som vill lägga sig att sova gämte toan,,, djurplågeri anser jag!!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

nu är jag förvirrad… har DV Borås inte bara tillstånd att ha katter i jourhem?
/Miranda
Bra idé Maggan!
Miranda, det var innan bråket började. Då hade han katterna hemma hos sig.
Nu har han själv flyttad därifrån och har bara tillstånd till 7 jourhem.

okej, då fattar jag :)

?????????
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Han hade tillstånd att förvara katterna där till tillståndet blev ändrat till olika jourhem. Trogna barn, släkt och vänner.
DV Borås hade aldrig ett eget katthem fast de fick bidrag till det från RO om jag inte minns fel. Men han hade katterna hemma hos sig.