Nerlagda kks katthem?
Dum fråga kanske, men är kks 4 katthem nerlagda?
Altså Bäckarebodas, hökamålas, sövlesborgs, och linus katteria?
Undrar det, man hör ju aldrig nånting därifrån, de har inga egna sidor, jag vet att de är en del av kks, men på kks sida blir de ju aldrig uppdaterade heller….? Verkar som det var uppdaterat senast 2002 och alla katter stannar där för evigt…?
Nån som vet nått?

Jag tror Bäckareboda håller på att läggas ner, men jag är inte helt hundra. Men de andra borde väl finnas kvar. Jag har dock bara ett katthem utöver Bäckareboda.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag skulle också vilja veta mer om dessa katthem.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faktiskt jag också. Man hör inget om dem.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

I sådana här frågor är det väl bäst att direkt kontakta KKS aktiva om katthemmen är nedläggningshotade?
På katthemmet i Bäckareboda tas det som det står på hemsidan inte sedan länge in nya katter.
Gällande de andra tre katthemmen så finns inte dessa katter enbart på en specifik katthemssida som t ex heter Bäckareboda utan kan ligga på olika förmedlares kattsidor. Som exempel kan tas katten Dockan som bor på Bäckareboda, men som ligger på Lisbeths delsida då hon är förmedlare för henne. Gällande Dockan inkom förresten härropm dagen en försäkringsfadder till sötnosen :-)
Ett annat exempel är katterna på Linus katteria som ni mestadels hittar under Maritas/Kikkis katter.
Men är det KKS-ägda katthem? Hur många katter finns där?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#5 Ja de drivs via KKS. Antalet varierar och i o m det har jag tyvärr inte full kontroll bland allt annat kattarbete. Maila gärna formedlare@kks.nu så kommer du garanterat få svar på din fråga.
För att förtydliga så sköter jag numera nästan till 100 % administrativa uppgifter och inte som sagt helt kontroll på alla kattärenden. Har du/ni frågor om kattärenden så är det i s f bättre att maila formedlare@kks.nu så får ni svar.
Säger det då jag är reggad här och inte ska behöva besvara alla kattfrågor. Hoppas på förståelse!
Mvh
Morgan

Kram på dig, Morgan. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja det förstår jag morgan, men jag tänkte att det kanske var någon annan här som visste nått.
Det är sant att det står om katthemmen på kks.nu men de sidorna ändras/uppdateras aldrig, så därav min fråga…Hoppas de är kvar och går bra! skulle vara kul att höra/se hur det går för katterna där dock=)
Nån som varit där?

#5 Som sagt, inte för att dölja utan vid frågor så skrev jag mailadressen i tidigare inlägg då katthemsföreståndarna inte är registrerade här.
Du är varmt välkommen att hälsa på katthemmen om du har vägarna förbi. Såg inte på din kontaktsida var du bor då du är ny medlem.
Morgan, visst är det enda katthemmet Birgittas?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Vad jag vet finns det 2 katthem här i Blekinge kvar fortfarande, Hökemåla och Bäckeboda samt att Linus katteria i Finja finns. Om det finns något i Sölvesborg har jag ingen aning om….
*puttar* Ingen som varit där?
Nej, ingen aning!
http://www.kks.nu/forsakringsfadder/katter_forsakring.html
detta vore väl något för andra katthem att ta efter Maggan47
Det är en jättebra initiativ. Inte så dyrt, men kan betyda mycket för den katt!