Jag är allergisk..
Som rubriken lyder, jag är alltså HYPER allergisk mot katter. Men finns det någon katt som allergiska kan ha? Och som inte kostar multum med pengar.
om det redan finns inlägg om det så är jag trög och inte hittar.

Finns en katt som heter Sibirisk katt som visst vissa allergiker kan ha. Men det är väl individuellt och man bör testa först. Men den kostar tyvärr ca 10000kr.
Sibbar finns ibland någon enstaka vuxen katt för omplacering för en mindre summa, men rekommenderar dej att besöka någon uppfödare först och se om du reagerar för katterna, så du vet innan du bestämmer dej. Ibland efterlyses ju även fodervärdar för någon katt. Gäller även Spynx (nakenkatter).

Skönt att du kan ha hund i varje fall. Har du pudel? Katter som brukar rekommenderas är Rexkatter, nakenkatt och sibirisk som rekommenderas ovan. Men man måste testa fler, flera gånger med de katterna innan man kan känna sig tryggare. Viktigt att tänka efter innan, för en kisse kan leva runt 20 år. Och då är det inte kul om allergin påverkar ägandet.
Så du har nick med "kevlar", något du har fett av eller annan anledning som du fallit för det? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jag har vanliga huskatter fast jag är allergisk, men är inte så farligt allergisk. Men orientalerna känner jag inget av alls vad det gäller allerigin, så för min del är det så korthårigt som möjligt som gäller.
Känner en tjej som bara tål långhåriga katter.
Är visst lite olika det där.

Det finns en systersite här på iFokus för Cornish Rex…kanske något att titta in på?
Har där skrivit om KKS som har två rex'ar i Göteborg.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Och vad är kevlar överhuvudtaget vanessa??
Hm…. hört ordet, så jag får googla
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Används bl a till skottsäkra västar…..

#1 Oj det var inte lite med pengar det för en misse. Men jag antar att om man vill ha så kostar det ju självklart.
En vän till mig har katter som är ute om dagarna året om, dvs utekatter. Dom går det bra att vara med sålänge jag inte rör i dom och dom inte rör i mig.
#3 Hund är jag egentligen också allergisk mot, men jag är uppvuxen med schäfer. Har blivit med åren mer tolerant om man kan säga så. Visst får jag ta medicinen 3-5 gånger mer beroende på om jag är förkyld eller inte.
Har faktiskt schäfer och Alaskan Husky. Dom är ju inte några allergifria hundar, men jag tål dom iallafall. Förutom min äldsta hund, om jag busat med honom inomhus så börjar jag nysa, hosta, får tungt att andas, utslag & irriterande ögon.
Mitt nick fettmedkevlar kommer ifrån en låt en bekant har gjort när han var på LAN(när man sitter med en massa folk och har ihop kopplade datorer)
#4 Korthåriga är jag 110% säker på att jag inte tål.
Vill du ha en vuxen katt, av typ Rex, då tror jag inte att det blir så dyrt. Kolla på rassidorna!

Jag var förut allergisk mot katter, lite jobbigt då jag hade katter, En långhårig och en korthårig. Den långhåriga klarade jag bättre. Men behöll båda. Sedan skaffade jag en till långhårig, därefter började som volonärt på katthem. Och efter en tid tålde jag alla katter, minus en av rasen Balines.
Älskar själv schäfrar, växte upp med dem genom min släkt. Men hade ingen själv. Har fortfarande kvar läderkoppplet jag skaffade vid nio års ålder för att ha till hunden jag skulle få. Trodde jag :-).
Ja, kevlar används till skottsäkra västar, knivhandskar, till och med så görs skjortor av det materialet "over there". Då jag även jobbar med säkerhet så är man lite insatt i det hela. Men det ämnet används även till flygplan och andra farkoster m.m. Tror att det materialet är i de svetshandskar vi brukar rekommendera för skygga katter som måste hanteras. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.