Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 2635 ggr
Simson
0

Utekoja för katt

Kan detta vara något för någon här inne? Utekoja för katt.

Som de skriver på sin hemsida:
"Riktigt hundväder?? Köp en koja till din katt!"

Nåväl. Titta vidare… http://www.kattkoja.se/

Jag som gillar att läsa reklam hittade detta i en av alla de reklamblad som kommer under en vecka. Tänkte att det kanske skulle vara bra vid TNR-projekt eller annat där katten är ute…

Betygssättningen sätter jag för att höra om utekoja är en bra sak…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

JosephineF
0

Och jag läste alldeles för fort - det står kattkoja för utebruk - och jag läser kattkoja för engångsbruk. Damn, vad oekonomiskt tänkte jag ;)

Simson
0

Men Jossan!!! Är det lördag kväll för dig??? Flört

JosephineF
0

Du, det kvittar vilken dag i veckan det är, jag är lika yr på måndagar som lördagkvällar ;)

Simson
0

Välkommen in i klubben! Den mest förvirrade är nog jag av oss två i alla fall… Skrattande

JosephineF
0

Ska vara för att du har ett par år extra på nacken att vara yr över då.. För du var 30 va? Flört Men jag är god tvåa, det kan jag lova!

Mettan
0

Hall där! Småflickor är vad ni är, jag är ju en gammal kärring på 63 med teflonhjärna p g a värk och även fibromyalgi.

Men jag gillade kojan o<ch har skickat en bild på den till Anette C, som ska till Kattråden Malmö på måndag och  och lobba för TNR.

JosephineF
0

Ja, jag är en småflicka iaf! Tänker jag fortsätta att vara också! Det blir så mycket roligare då ;)

En fråga Mettan, får man teflonhjärna av värk och fibro? Då har mamma teflonhjärna nämligen och då har jag precis kommit på ett nytt sätt att reta henne på ;) Mohaha..

Simson
0

Teflonhjärna:
Vet att jag har det och använder därför alltid äggklocka eller mobilens larm för att laga mat för att komma ihåg maten. (Saknar gasspisen!)

Vet inte hur många gånger jag kommit in i köket och sagt: "Å här står jag och lagar mat"…spis i full fart och ingen jag där.

För inte så länge sedan skulle jag laga nuggets. Slog på spisen. La i nuggets. satte klockan på tio minuter. Kom tillbaka till stekpannan och vände på nuggets. Satte klockan på tio minuter igen. Kom in och satte mig att äta…allt ff fryst!!

Jag hade gjort allt rätt…FÖRUTOM att sätta stekpannan på den varma plattan.

Suck! Räcka ut tungan Men det bjuder jag på…inte maten men väl historien.

JosephineF
0

HAHAHAHAHAHA!!! Fy vad virrigt!!!

Alexej
0

Jag tycker det låter mer än bra. Är säkert bra isolerande. Vore något för alla TNR-projekt.

Sedan ingår frakten i priset plus en liggunderlägg. Liggunderlägg tillverkas av en bra projekt:

OBS: Ett liggunderlag ingår vid köp av kattkoja.

Liggunderlaget är tillverkat av ungdomar inom Stiftelsen LivsLusts verksamhet i Lettland. Stiftelsen LivsLust är en oberoende privat organisation som har startat och driver en unik yrkesskola i Lettland för pojkar och flickor, som löper stor risk att hamna utanför samhället.  Klicka på länken här och läs mera på www.livslust.se.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
0

Ser ut som kojan är av frigolit! Dyr frigolitFundersam Fast värmande!

kattlover
0

Verkar vara en bra och förhållandevis billig koja för utekatten!

# 8   Hahaha! Tur att du inte väntade gäster kanske…

sugar
0

Kommentar till kojan

Det gäller att den står i skyddat läge annars flyger den i väg av en vindpust. 6hg är inte mycket i stormbyar. Det är nog inget för en stor fet katt. Katten måste kunna röra sig. En fet katt kan fastna. En koja bör dessutom ha tvådelat för att få skydd mot oväder.

Sugar

Hawknestgrove
0

Hah, kunde inte låta bli, köpte två! De fanns för 395 kr, andra sortering inklusive frakt och hela köret, så kostad de 395 kr st! Då ingick även en liten filt i den! Tänkte ha en i min kattgård och sätta en hos styvsonen, som har sina katter ute på dagarna. Självklart så får man förankra den ordentligt, eller kanske till och med bygga in den i trä

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Glömde att tala om, att i torsdags så kom kojorna! Helgjuten i frigolit och med en lite tjock fleesfilt(grön i varje) snabb och bra leverans och fick med ett trevligt brev också! HAr en stående inne nu, så mina knäppgökar vänjer sig, och mitt hjärta veknade, då jag såg en katt, som antagligen bor hos en granne, komma ut från vårt magasin. Har sett den flera dagar nu. Han/hon drogs väl hit, när vi har haft älgen hängandes här och för min del, så får en gärna vara här. Har börjat ge den mat, för den gör ju faktiskt ett jobb, fångar möss. Så jag ställde den andra på magasinet. Styvsonens kissar ska jag ta en sån där vanlig frigolitlåda med lock och göra en koja av. Han har ju två katter och de får ju ändå inte plats bådai en sån här fin kattkoja. Men prisvärd verkar den, stadig frigolit!

Simson
0

Vad roligt, Gunilla, att den verkar bra! Hoppas du tar några foton också…

Så du har fått en arbetandes kisse också.

Hawknestgrove
0

Japp, den jobbar svart….. Ja, jag ska ta bilder på den jag har här inne i morgon, så får ni se!

karins
0

Ja jag vill oxå se bilder!  Tror jag oxå ska skaffa en sån koja till min kattgård sedan när den blir färdig….

Hawknestgrove
0

Kommer i morgon! Nu är det så himla mörkt och jag tycker att det blir så vissna bilder med min digitslkamera i mörker!

miranda1
0

#10 vi ha de till våra TNR kolonier.

Tycker de funkar bäst där det t ex redan finns någon form av skydd, t ex ett förråd, carport e.d.
Vi får köpa de till rabatterad pris :)

/Miranda

Hawknestgrove
0

bRA! Säg mig en sak, Miranda, klöser katterna inte på dem? Tänkte ta och klä in den jag ska ha i min kattgård…..

miranda1
0

inte vad jag vet Gunilla

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är bild på kojan….

Hennum
0

det var ju en väldigt liten koja… är det inte lite för litet, bra om det får plats många katter som kan värma varandra.

vi brukar bygga egna av en stor kartong, frigolit och halm. där ligger de och myser.. de brukar hålla bra oxå. katterna klöser på träden istället.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

Ja, storleken är ju som en transportbox. Men ju mindre, desto varmare….