Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1261 ggr
JosephineF
0

Ny akutkatt

Fick just hem lille Johan.. En katt som är väldigt illa tilltygad av livet.. Han är bara skinn och ben, som ett skelett faktiskt.. Han har förhöjda lever- och njurvärden och varken äter eller dricker själv. Nu ska han få massor av kärlek, specialdiet och omvårdnad så får vi se om han repar sig, lillgubben.. Han försöker stångas men orkar inte.. Hjärtat.. Jag blir så förtvivlad..

För övrigt kan jag säga att jag inte haft ork att läsa här på ett längre tag. Jag hoppas jag repar mig lite kvickt så jag orkar följa med i diskussionerna igen.. Om det någon som undrat var jag blivit av..

Simson
0

Ja jag har funderat vart du tagit vägen! Saknat dig, vännen!! Kram på dig!

Vad vacker Johan är!! Syns inte att han är så sliten. Han kommer att blomma upp hos dig och de dina! DET är jag övertygad om!

Fortsätt att lägga in fler bilder…som före och efter…så får vi fälja utvecklingen.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Madde80
0

Lilla sötnos, vad fin han är. Blir alldeles tung i hjärtat när jag läser att han inte orkar stångas, stackars missen… Hoppas att du får upp honom på benen, liksom dig själv. Styrkenosgos från mina missar!

isnornin
0

Jösses, stackars katt! Krya på er båda

MVH Isnornin

JosephineF
0

#1 Ja han är väldigt vacker. Men ansiktet ser helt abnormt ut när man jämför med kroppen.. Han är verkligen ett skelett.. Han har ju väldigt mycket päls så det syns inte, men jag fick en chock när jag mjukade honom över ryggen! Nu håller vi tummarna och skickar lille Johan energi allihopa! Han behöver det!

Om vi blandar tre veckors migrän med en höstdepression och lägger en jumboförkylning på det så har ni anledningen till min frånvaro där.. =/

Kram på dig Simson!

JosephineF
0

Tack #2 och #3!

Erika91
0

SÅ söt han är Johan. Hos dig är jag säker på att han kommer att repa sig alldelles utmärkt :) Jag håller tummarna!

JosephineF
0

Han äter visst själv upptäckte jag.. Men dricka vill han inte.. Han har dock fått vätskeersättning hos veterinären så det är ingen fara.. Jag ska få en pipettmojunk att få i honom vatten med så det löser sig.. Nu får han små små portioner mat så han blir nog piggare snart! =)

isnornin
0

Hur kommer det sig att han är så skruttig lille gubben?

MVH Isnornin

Erika91
0

Och Jossan krya på dig du med! :)

Simson
0

Jossan: Å jag som sitter här och klagar över att jag inte fått sova sedan i torsdags pga mina "snälla" grannar!! Suck! Inget motför dig! Nu lägger jag mig under täcket och läser serier istället och tänker på Johan en stund.

Många healande tankar till Johan och dig!!! Kram!!

JosephineF
0

#8 Han har inte kunnat hitta mat.. Det finns ju en fruktansvärt korkad myt om att katter klarar sig ute oavsett väder och vind.. Det gör dom inte.. Dom klarar varken av kylan på vintern eller matbehovet. Den här stackaren hittades i ett dike, han kan inte gå pga av att han inte har ngn näring i kroppen.. "Förhoppningsvis" är värdena pga av hans dåliga kondition. Har han ngn sjukdom blir det genast svårare att hitta ett nytt hem åt honom.. Om han nu alls överlever.. Men jag tycker han har en livsgnista i ögonen så jag hoppas han orkar kämpa! =)

#9 Tack Erika =)

JosephineF
0

#10 =) Du är söt du =) Nu blir Johan bergis mycket piggare =)

isnornin
0

Jag sänder varma tankar till er!

MVH Isnornin

maggan47
0

det vet du väl att katter överlever, obs, ironi,Gråter men vilken tur att denne herre kom i tid, du ska se attt ni båda blir bättre, du genom att bli behövd av någon, och kissen genom kärlek och mat, i nämnd ordning, pussa på skruttisen, som är så söt, vet ju att pälsen gör att kissarna ser pigga ut, märks på min Lucas, som ger ett kraftfullt intryck, och så är han bara skinn och ben, under, men där har jag hans ålder, och njurfel, som ger magra kissar, i Johans fall, är det säkert bara undernäringen som ger höga värden, kram till er båda Maggan47

JosephineF
0

#13 Tack!

#14 Ja du har så rätt Maggan. Jag och Johan kryar nog på varann här ska du se =) Han är såååå gosig, försöker att putta på mig med ansiktet. Han verkar en hårfin aning piggare sedan han fick äta lite lite. Ska snart ge honom en tesked till och försöka med vatten igen. Jag ska kämpa mig blodig för att få denna kisse hel och ren igen! Han är värd ett nytt fint liv!

karins
0

Stackars lille Johan! Han ser ju så fin ut! Och Jossan krya på dig nu! Och ta hand om varandra Johan och du. Många kramar!

Hawknestgrove
0

Ja, lycka till med en lille magre killen! OCh krya på dig själv också!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Krya på er båda två.

Skickar stärkande wibbar till er.

Jenna

JosephineF
0

Tack snälla ni! =) Jag känner mig redan lite piggare och Johan försöker rulta omkring som en liten kattunge här.. Han tar några steg, men han raglar väldigt.. Själv ska jag ta en tablett nu så jag får ner febern, iofs inte helt fel, för Johan har lite besvär med att hålla värmen så är jag som ett element är han glad och nöjd =)

emjon
0

Stackar lilla kissen som mår så dåligt men i din kärleksfulla omvårdnad kommer han säkert att bli bättre snart.

Vi håller tummar och tassar för snabb bättring.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

essut
0

Krya på er båda två. Johan är verkligen en vacker katt..

solweig
0

hoppas du snart blir bra. pussa johan från oss. en jättesöt katt.

Simson
0

Jossan: Säg till om du behöver någon distanshjälp…en cyberkram härifrån så länge…

JosephineF
0

Tack för alla fina ord! Jag kan glädja er med att Johan har ätit fyra gånger, specialdiet blandat med vatten för vätskan. Sedan har jag, med pipett, lyckats lura i honom lite mer vatten. Han har till och med kissat på lådan. Först ville han inte alls veta av lådan, men nu ikväll tog jag helt sonika "kissand" från de andra katternas toalett och la i ett hörn av hans. När jag satte honom där luktade han som förvånat och satte sig ner och kissade! *phu* Han har nog bara varit utekatt misstänker jag.. Jag har också använt två timmar till att klippa bort alla hans tovor under magen och armarna. Kunde konstatera efter att ha fått bort tovorna att han verkligen är kastrerad. Nu hoppas vi bara att lever och njurar vill fungera om två veckor då han ska in på nästa provtagning! Heja Johan!! =)

Alexej
0

Hej Jossan, skönt att du är tillbaka! Vilken söt herre du fick. Hoppas ni blir bra snart , båda två!!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

evamojje
0

Hej Jossan kul att du e tillbaka hos oss *L*

Va fin han är Johan, Stckarn va svårt han måste ha haft det därute. Han måste vara riktigt lycklig över att få komma in till dig. Håll oss uppdaterade om hur det går för honom

Tassar i massor från Eva, Mojje, Busan och akutkatterna Kisen och Björne

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

JosephineF
0

Klistrar in från min blogg idag..

Herr Johan mår alldeles finemang idag efter omständigheterna! Han vinglar omkring på stela ben, går på lådan och jamar med en hes stämma när han ser mig. Han sover mycket och det är bra, då återhämtar han sig fortare. Han är en mycket go katt, i natt ropade han på mig så jag fick gå och lägga mig i soffan och ha honom på magen. Han kurrade så det vibrerade säkert ner till grannen under.. Han är ett litet hjärta och det är så skönt att se hur han kurar ihop sig på fårskinnsfällen och bara njuter av tillvaron. Hoppas, hoppas att hans värden förbättras nu så han får chansen till ett nytt liv! Gör dom inte det får han iaf två underbara veckor med värme, mat och kärlek och slipper dö i en slänt..

Det går framåt! =)

Madde80
0

Underbara misse och underbara människa! Hoppas hoppas…!

Erika91
0

Å vad härligt att läsa om framstegen!
Jag hoppas på att Johan kommer att bli bra och det är jag nästan övertygad om!! :)

(Tur att han vart kastrerad iaf :) )

karins
0

Johan verkar till att va en go´ katt. Så gott att det går framåt. Ni kämpar på så bra :-)

JosephineF
0

Herr Johan har blivit en aning sämre bedömer jag.. =/ Han äter inte med samma aptit, tar ett par tuggor och lämnar tallriken.. Han är mindre social också, sover nästan hela tiden. Jag vet inte om kroppen hämtar styrka i sömnen eller om han verkligen är sämre.. Han gömmer sig i klösmöbeln, och det gör dom ju gärna när dom känner att slutet är nära.. Nu får vi skicka vår energi till lillgubben.. Gråter

maggan47
0

här kommer det energi från mig och 3 katter, hoppas det bara är sömn, han behöver, tar ju tid att återhämta sig, om han farit illa länge , kram från oss till er alla Maggan47Kyss

Alexej
0

Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Erika91
0

Nje vad jobbigt! Jag håller alla tummar på att han kommer att bli bättre och frisk snart!!

Hawknestgrove
0

Åh, stackars liten! Hoppas på det bästa!

Simson
0

Vi får hoppas att sömnen läker! Kroppen är kanske chockad av allt god omvårdnad den får och när han vågar slappna av så visar sig orken tryta?

Vi skickar lite healande tankar till er däruppe!! Och hoppas han sover ikapp orken!

karins
0

Stackars lille Johan, Hoppas det vänder igen, massor med energi sänder vi!

JosephineF
0

Herr Johan är fortfarande matt och trött, men han har släpat sig upp i soffan på egen tass nu iaf och fick sina örondroppar där istället. Efteråt ligger han och myser i en filt och blir klappad och kramad.

Simson
0

Han får den bästa av omvårdnad! Det räcker långt när man är trött!! Nosgos på dig Johan!!

karins
0

Åh han är så fin och kämpar på! och du Jossan tar så väl hand om Johan..puss på honom!

RoseM
0

Åh va fin han är. MEn ser otroligt trött och ledsen ut:(  Samtidigt måste han vara lättad över att han får mat och värme nu. men han behöver nog massvis mycket med kärlek efter allt han gått igenom….!

Hawknestgrove
0

Håller tummarna för att han kommer igen

marieborg
0

Har missat denna tråd!

Vad underbart att han har fått komma hem til dig och får mat , värme och kärlek. Håller tummarna att han mår bättre med tiden. Du gör ett toppen jobb!

Hoppas ni snart mår bättre båda två!

Kram Marie

Erika91
0

Han är underbar lille Johan Kyss
Jag hoppas att han kommer att bli bra snart!

Pelusa
0

Johan, du har hamnat i de bästa av händer.
Nu kan du lämna alla tråkigheterna bakom dig och se framtiden an med tillförsikt.
Nosgos från Pelusa och kissorna

JosephineF
0

Tack för alla fina kommentarer, det värmer och peppar! Idag har Johan gömt sig under soffan.. han vill inte komma fram ens när jag kommer med mat.. Tror dock inte att han är sämre, bara fullständigt utmattad. Vi kämpar på! Kram till alla som tänker på lille Johan..

evamojje
0

Stora Tassekramar till Johan från kattkolonin på söder *s*

Ps.. var inne på din blogg och lämnade ett litet avtryck Skrattande va fin den är *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Erika91
0

#46 Det är han säkert! Jag vill inte tro på att han är sämre, han är nog utmattad som du säger!

#47 Javisst, den är jättefin! Jossan kan du inte ge länken till den, det var ett tag sen jag var där nu.
(förlåt att jag kom utanför ämnet…)

JosephineF
0

#48 Länk finns på min personliga sida =)

JosephineF
0

Herr Johan har bajsat. B.A.J.S.A.T! Fattar ni hur stort det är för en jourmatte när den sjuka katten bajsar för första gången på flera veckor förmodligen! HURRA! Jag blir lika lyrisk som Kishti blev efter Marie Picassos framträdande igår! Hallelujah!

vanessa
0

Detta har jag missat helt. Så fin han är Johan, och stackaren som lidit så. Vad bra att han har dig, och du honom.

Angående bajsa, så är det något vi på katthemmet ibland inser att vi har  jordens diskussioner om. Blir glada när det händer, eller att det är fina "korvar" och så vidare. Sedan stannar vi av i samtalet och inser hur befängda vi låter som har långa skitdiskussioner och är glada att det inte finns inspelningsutrustning där :-).

Men det är så bra att han går på lådan för nr. 2 också. Har du provat med att ställa ut vattenskålar på olika ställen i din bostad? Det brukar locka dem till drickande. Men misstänker att du redan har så.

Sköt om dig, och sköt om Johan. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

JosephineF
0

Han vägrar dricka själv fortfarande så jag "vattnar" honom med pipett flera ggr per dag.

Alexej
0

Jag har slutad med vattenskål, dels för att de går ute men de älskar vatten som finns i diskbänken når tallriker står i blöt. Färsk vatten är inte alls populär.

JosephineF
0

Alla sätt är bra utom de dåliga ;)

Hawknestgrove
0

Åh, så skönt att höära att han mår bättre

anebit
0

Jossan,  jag har letat fram denna tråd som jag missat  men förstod att den måste finnas eftersom du skrivit en ny tråd om Johan……..

Tack för att du ställt upp för honom.   Burr, jag ryser när jag tänker på att han låg sjuk i ett dike ..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

JosephineF
0

Jag kan helt ärligt säga att det är mig ett nöje att få ta hand om denna kisse, han är enormt speciell. Nu vet jag också att jag har möjlighet att ta hand om kissar som är lite sjuka. Jag trodde inte jag skulle palla det psykiskt, men man får oanade krafter! Det är helt underbart att se hur han blir bättre och bättre och veta att man gör rätt! =)

Tack för dina ord!

evamojje
0

var inne på din blogg för att se vad som hänt med Johan *L* han e ju så himla fin…jag hoppas verkligen att allt kommer att ordna sig för honom och att han får det hem och familj som han förtjänar *L*

Tassar i massor

Eva+ Kattkolonin ;-)

Alexej
0

Jag har ingen stor erfarenhet, men det är nog en viktig aspekt som du skriva om, Jossan. Jourhem är inte bara söta kattungar utan kan också betyda sjuka katter som kanske inte klarar sig.

JosephineF
0

evamojje: Vad roligt att du besöker bloggen =) Jag försöker hinna in på din med jämna mellanrum också =) Har inte varit så värst flitig med skrivandet senaste tiden, men det går i vågor det där med att blogga..

Alexej: Absolut, att vara jourhem innebär både att gulla med små ullnystan och vårda sjuka katter som kanske inte alls överlever. När vi var in med Johan till vetten sist visste jag inte om jag fick komma hem med tom bur eller inte, han var i så dåligt skick. Så visst, det kan vara tufft också. Men det är fortfarande så givande att det överskuggar nackdelarna. =)

Klasson
0

Så glad de har gått bra för lilla missen…