Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1517 ggr
Hennum
0

kolonikatten

i vårt koloniområde i simrishamn så finns där en katt. den är svart om jag inte minns fel, såg den första gången för någon vecka sen. alla hjälps åt att mata den och jag vet inte om den egentligen har något hem. tänk sen i vinter när det blir kallt och snöigt. var ska jag börja tycker ni? eller det kanske är någon här som vet vem det är. han/hon håller till i koloniområdet närmare stranden i simrishamn. ska nog ta en bild på missen nästa gång jag och mamma är där.

/hennum

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

HellIPutUThrough
0

Jag hade tagit in den så den är utom fara. Därefter satt upp lappar, ringt katthem osv.

essut
0

#1 Håller med dig, skulle ha tagit in katten och sen leta efter nån ägare.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Kontakta ett katthem i din närhet, kanske de vill att du först lämnar den till polisen innan de kan ta emot den. Men givetvis ta in den först, du kanske får ha den hemma några dagar.

siberlina
0

ta in den  och   se till  att  den  får  mat  och en skön  sovplats.den behöver nog det.

Hawknestgrove
0

#1 du är underbar! nu puttar vi för kissen, så den får ett hem!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hennum
0

jag har tyvärr inte möjlighet att ta hem en katt till här. även om vi blivit en katt mindre hemma nu, så har jag inte möjlighet till det. bor hos pappa och han vill nog inte ha det besväret. men jag ska ta foton på katten, och om jag inte hittar den, åtminstonde sätta upp lappar utan foto, kan ju sätta en i klubbstugan oxå.

Hawknestgrove
0

Mera puttar….

Hennum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mamma och jag är förvirrade människor.

den katten vi såg vid vår kolonistuga senast var svart, tror jag, och mamma sa att det var katten hon menade, sedan pratade vi om det idag, och så sade hon att den var röd. då kom jag på att jag hade sett en röd och vit katt vid stranden en dag, som inte var tam alls och lite ful i pälsen. försökte få en fin bild men den var inte alls med på noterna, gick bara bort från mej. tar med bilden ändå.

så det är ingen svart katt det handlar om, utan en röd med vitt. och folk matar den, men mamma tror att den bor i nån av villorna där. jag vet inte vad jag ska tro.

här är foto på missen.

Hawknestgrove
0

Stackare! hoppas den kan få hjälp!

Hennum
0

lite uppdatering:

jag har lagt ut efterlysning på blocket. och några har svarat, men ingen vet vad det är för katt. o så har jag börjat sätta upp lappar i simrishamn.

jag har oxå ringt polisen, men ingen katt hade anmälts där som bortsprungen. så där fick jag heller inget napp. de tyckte jag skulle be något katthem om hjälp

så då undrar jag om någon här vet var närmaste katthem eller liknande ligger?

tyvärr ska jag åka upp till norrland på måndag, så jag har ingen direkt möjlighet att gå och leta efter honom varje dag.

vad ska ja ta mej till?!

Hawknestgrove
0

Här inne har du länkar till kattehm i hela Sverige, då även i södra Sverige. Om du tittar strax under själva  Headerna, så ser du vid sidan om Forum, artiklar inkorg andra flikar. Den första är start, den andra är länkar. Där hittar du länkar till katthem

Hennum
0

mm.. har mailat hit och dit. ska ringa några ställen oxå, nåt ställe kunde sätta missen på kö. men det är ju så fullt överallt :( folk har ringt på annons o grejer, men alla säjer bara att det inte är deras katt… kul o höra. :P jag hade kunnat lista ut att det inte är deras genom att de inte ringer alls. :P

tussilago
0

haha! ja, ibland undrar man :D jag satte in en annons för en bortsprungen katt för några år sedan och hade flera stycken som ringde och sa att min katt hade de minsann inte sett men de hade sett några andra. jaha!?!

det roligaste var nog en som ringde och berättade att katter brukade komma fram till honom. jag vet inte vad han menade egentligen, kanske tänkte han att vi kunde sätta ut honom som lockbete? ;)

Hennum
0

hahaahaaa. blir lite sugen på att säja endel saker, men ja ska låta bli, ja vill inte bli utslängd från den här sajten ^^

man blir ju inte lite trött :P

anebit
0

När vi letade efter Camillasigges Sigge som försvann 06.12.21 så var det en tjej som ringde och sa att hennes syster hade en katt som såg ut som Sigge som hon ville bli av med och undrade om Camilla ville ha den istället.  ????????

En del är för roliga, man kan inte annat än skratta……….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hennum
0

vill bara säga att katten som jag satte upp lappar om i simrishamn har en ägare. ägarens pappa ringde mej för någon dag sedan och sade det. den brukade vara ute och springa ibland, men att den kom hem när den ville ha mat. glömde att påminna om kastrering. men jag ska sätta upp lappar vid kolonilotterna och säga åt dom att inte mata den, för då stannar den ju hemma mer.

/hennum

martdat
0

Skönt att han har ett hem i allfall.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

maggan47
0

vad härligt att han har ett hem, skönt att allt löste sig, är väl inte lika många som matar nu vid kolonilotterna, på vintern, så kissen uppskattar stugvärmen mer hemma Maggan47Flört