Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2236 ggr
solweig
0

Lasse o Murre

tänkte göra en egen tråd för lasse o murre. skriver mer sen.

solweig
0

tänkte berätta om  mina katter, lasse o murre. dom har blivit bästa kompisar nu. så fort lasse inte ser murre, så jamar han tills murre kommer fram. har märkt att murre vill gärna gömma sig för lasse. tror att murre tycker det är kul att lasse letar efter honom.

essut
0

Tror att katter vill leka kurragömma..Jag gjorde så med Tusse, han älskade att leta efter mig. Sen var det min tur att leta efter honom…När han såg mig så sa jag buuu, oj vad han sprang men kom tillbaka ganska snabbt.

Kul att Lasse och Murre är bästa kompisar.

Jenna-Gun
0

Kul att de trivs.

Jenna:)

solweig
0

jag undrar varför murre väser i bland med stängd mun. ock i dag så busa lass o murre med varann. murre låg helt still o stirra på lasse. men lasse rista med hela kroppen innan han rusa mot murre. har aldrig sett det på en katt förut. prata med maggan47 om det . o det är normalt. säger hon. jag är så glad att vi tog lasse. han är så go. fast vi får inte klappa honom än. men det kommer nog så småningom.

maggan47
0

det tar tid, säger jag, med Flisan under sängen i 4 månader, och nu är det världens gosmonster, mot alla kända som okända, ändå, fick jag höra i början, kommer aldrig att bli tam, denna utefödda då 5 åriga katt som bodde i Nynäshamn, svårt mobbad, och allmänt rädd för allt, hade bott en en kattbur, under en längre tid, då mannen som tagit in henne, hade andra kattr som anföll henne, i grupp, därför var omplacering eller avlivning det enda alternativet, och hit flytta hon jan 03 Maggan47

Erika91
0

härligt att läsa om katterna!

Erika91
0

solweig, det kommer ska du se, snart får su klappa honom lasse :D

solweig
0

än har jag inte fått klappa lasse. men sven får klappa honom försiktigt. det är orättvist tycker jag. murre är ganska fräck av sig. han samlar alla leksaker in i tunneln. för han vet att lasse inte går in där. så jag får vända upp o ner på tunneln o ta bort leksakerna.

Therese87
0

Vi har en liten "låda" där jag samlar in alla katternas leksaker, så man vet vart allt finns och inte kliver på massa saker under natten. Torkel har hämtat en leksak därifrån EN gång, annars väntar han på att Sixten ska göra det så Torkel kan ta leksakerna av honom.

Torkel brukar också gömma sig bakom en hutch vi har och invänta Sixten och när Sixten går förbi så hoppar Torkel fram! Har hänt jätte många gånger.

Så brukar dom jaga varandra, har riktiga race i lägenheten ibland. Först springer Sixten, sen kommer Torkel och tvärtom. Det ser riktigt kul ut. Fast inte om mornarna då man ligger och sover då katterna racar upp i sängen och ska busa.

JosephineF
0

#9 Sixten och Torkel =) Gud vad gulligt!

essut
0

Ni får nog snart klappa Lasse tror jag. Det tar bara sin tid. Nu får husse klappa Pontus när han ligger i fåtöljen.. Milou har pussat Pontus på pannan när han åt matKyss

Erika91
0

#8 Haha nej sikken fräck katt, stackars Lasse :)
Men de är väl fortfarande vänner? :)

#11 Å vad skönt att höra! :)

Hawknestgrove
0

Så underbart kul att höra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

solweig
0

dom är fortfarande vänner trots att murre gömmer leksakerna. i dag när jag gav dom mat, så passade jag på att klappa lasse försiktigt. han rygga till lite, men fortsatte att äta. fick klappa honom flera gånger. bra framsteg tycker jag. jag är jätteglad för det. han är ju så jättego. murre med. bägge är helt underbara katter.

Jenna-Gun
0

Härligt.

Framstegen är så underbara att uppleva.

Kram Jenna

zenita
0

Murre o Lasse

zenita
0

en till

Therese87
0

Vilka söta kissar mormor har Glad

zenita
0

(jag har hjälpt henne lägga in korten för det kan hon inte) o jag kan inte lära henne det heller!!!

solweig
0

någon gång ska jag nog lära mig. murre o lasse är så gulliga mot varandra. dom kan inte vara ifrån varann många minuter. än har jag inte fått klappa lasse ordentligt. men det kommer nog.

essut
0

Åh vilka härliga bilder på Lasse och Murre. Tror att du får snart klappa Lasse men det kan ta tid ibland.

Tänk vad Lasse och Pontus är olika, Lasse blev ju kompis direkt med Murre, Pontus blev kompis med mig ganska fort.Skrattande

maggan47
0

jättefina kissar allihop, Murre är ju en kattnappad kille från början, från en tjej som åkte utomlands några månader, och lämpa av katten ute, att klara sig själv, en kompis till mig, hörde talas om katten, som grannarna mata, och han fick som ni vet ett nytt hem, gamla ägarinnan frågade inte ens efter katten, hon antog han var överkördGråter tur att han kom bort därifrån Maggan47

Hawknestgrove
0

Hehe, fina kissar! Snyggt överkast  hihihi!

essut
0

Tydligen gillar familjen blå färg..Skrattande

solweig
0

inte jag fick överkastet av maggan. skulle hellre haft ett lila. nu i kväll så satt jag o klappa murre, då kom lasse o strök sig mot murre. passa på att stryka lasse över ryggen flera gånger. det såg ut som lasse tänkte , vad gör du för något. men han sprang inte o gömde sig som han gjort förut. på mornarna så stryker han sig mot  mina ben, medans jag gör ordning deras mat. det går framåt.

essut
0

Hurra Solweig, man blir glad för det minsta när det gäller katterna.

Jasså det var Maggans överkast, visste väl att du gillar lila bättre än blått.

solweig
0

vi satt alldeles nyss o skratta åt lasseo murre. lasse ärju rädd för tunneln. när lasse jaga murre, så stack murre in i tunneln, o lasse kom ihög fart ,när han kom till tunneln, så tvärstanna han. det såg väldigt kul ut,

Jenna-Gun
0

Hihi har ett likadant överkast.

Så söta de är dina kissar.

Jenna

Hawknestgrove
0

Hehe, Solwig,JAg fick också ett sånt överkast när jag beställde nåt från ellos för många år sedan. Men jag tycker att det är riktigt snyggt! Använder det faktiskt jag med>!

maggan47
0

som sagt Ellos var ordetGladkommer att att gå bra med klappning så småningom, ingen brådska tycker Pontus kram Maggan47

solweig
0

blev väckt tidigt i morse av att murre körde sin nos i ögat på mig. ock lasse stog nedanför min säng o krafsa på min arm.  när jag titta upp så stirra lasse på mig, precis som han tänkte, ska du aldrig gå upp. vi är ju  jätte hungriga. det var bara att stiga upp. inga sovmorgnar här inte.

essut
0

Vilken bra väckarklocka du har. Synd att du inte får sova på morgonen..Skrattandenu när du får det..

solweig
0

murre har inga skrupler att få upp mig. lasse är mer försiktig. men lasse  är mycke goare när jag ska väckas , han stirrar på mig. men murre hoppar runt i sängen.

Therese87
0

För att väcka mig lägger sig Sixten på mig och spinner. Tur att han inte väger så mycket (än)

solweig
0

vänta du bara therese tills  vendela    kommer, då blir det inga sovmorgnar alls. då får du se hur det är att ha bebisar.

Therese87
0

Du, jag kan nog föreställa mig. För sova är ett minneblott redan nu, jag kan inte sova om nätterna! Så jag har nog mina föraningar

Erika91
0

Vad härligt att läsa om lasse och murre solweig! :)

solweig
0

i går kvällså blev vi förvånande. vi har kattburen alltid framme, för att vi skulle vänja murre att gå in i den. nu har han börjat göra det. men lasse har haft skräck för buren. gått fler meter i från den. men så i går kväll, när jag leta efter lasse så låg han i  kattburen o sov. det har han aldrig gjort så länge han har varit hos oss.vi undrar hur det ska gå när vi måste klippa lasses klor , eftersom vi inte får lyfta honom. är det någon som kan ge tips, hur vi ska göra?

essut
0

Vad roligt att höra att Lasse sover i buren, det är ett framsteg tycker jag.

Läs tråden http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=10c75025-3db1-4d2f-8396-b8b817a9dda2  där får du tips om kloklippning.