Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 814 ggr
Sarah
0

BARF

Jag antar att det redan har diskuterats om BARF på forumet här. Vi har diskuterat det vilt på illersidan :) Men jag skulle gärna vilja höra om det är några här som barfar sina katter och hur de tycker att de kan se en skillnad på katterna. Illrar får lätt problem av sockret och spannmålet som finns i torrfoder så de får orijen. Katterna kommer att få samma torrfoder, men jag vill gärna att båda arter äter så naturligt som möjligt. (Jättesvårt att få illrarna att tycka om kött då de är uppvuxna på torrfoder)

Kittekatten
0

Jag barfar min ena katt (de andra får äta om de vill men de föredrar blötmat och torrisar), men jag kan inte säga hur det påverkat min katt då han aldrig ätit något annat än det och det känns inte rättvist att jämföra katterna emellan då de har olika kroppsbyggnad från start. Du vet att det finns ett forum för barfare?

Http://naturalcat.forum24.se/naturalcat.html

Sarah
0

Aha, Tack, det ska jag kolla

Lena
0

Vad bra med tråden till barf forumet. Den ska jag lägga in på länksamlingen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

Får jag fråga en sak; Vad är BARF för något? Generad

Kittekatten
0

På svenska är det biologiskt anpassad rå föda, men engelskan är typ bone and raw food. Man gör sin egen kattmat mha olika sorters kött.

Erika91
0

#5 Jaha, tack :)

vanessa
0

Vi ger det då och då till katterna på katthemmet, när deras magar är i olag. Och det fungerar bra. Men vet inte om de långgående förändringarna.

Matilda har en väldigt bra kokbok, se här.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Vad bra, den har jag letad efter!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

UlrikaD
0

När jag ger illrarna rå kyckling och kycklinghjärta får alltid katterna några bitar. De vill bara ha några stycken småbitar och sen är det bra tydligen.