En vanlig dag
Jag vaknar 5.30 och då har jag flera katter i sängen och några på klösmöbeln bredvid. Sparven brukar komma in och sätta sig på golvet och vänta. Alla är hungriga och jag häller upp torrfoder i flera skålar och fyller på nytt vatten.
Det är bra att toaletten är liten för då kan jag passa på att ta bort bajset i toalådorna när jag sitter där. Sen har jag lådor på andra ställen också, sammanlagt 7.
Frukost för mig och sedan är det dags att ge sig iväg. När jag kommer ut kollar jag om katterna som går ute har mat och ställer dit nytt vatten på bron. De vill inte gå in för de tycker att kattungarna är riktiga huliganer. Ena katten kan gå in och äta ibland men hon morrar medan hon äter. De flesta håller sig på respektfullt avstånd och sen vill hon ut igen.Augusta i boden måste få sitt besök med kel och påfyllning av mat och vatten. Men nu kan hon inte begripa att hon inte får det där goda torrfodret, matte har nämligen hittat en annan sort som såldes för halva priset.
Bussen går 6.30 och jag jobbar för det mesta mellan 7,45-17.jag kommer hem någon gång mellan 6 och 6.30 och när jag låser upp dörren har jag en hel hög med katter som väntar på mig. Dags för påfyllning av mat och denna gången vill dom ha burkmat. Dags för ny rensning av toalådorna.Jag gör eld i braskaminen och ibland sätter jag på tv.n så att de får höra några som pratar. Sen går jag till boden- kanske träffar jag också på någon av utekatterna som vill ha mat.En av dom vill gärna kela också.
Sen sitter jag i boden med värmeljus för att få upp temperaturen lite.Augusta är som tur är inte intresserad av att nosa på ljusen.Hon har en frigolitlåda som hon hittills inte har velat ligga i och en katthydda som hon ligger i. Där är det lite varmare och när jag är där lägger jag in pannlampan där så avger den värme. Det finns ingen el i boden men hittills har det varit plusgrader därinne fast det har varit flera minusgrader utanför.
Sedan är det dags att gå in i stugan och kanske titta på tv en stund. . Sedan är det dags för min middag där katterna gärna hjälper mig och sen tittar vi på tv en stund.Antingen kelar vi eller också leker vi med vippa eller nåt annat.Leker inte jag med katterna då kan de minsann sysselsätta sig själva med att jaga varann.
Vid 22-tiden börjar det bli dags att lägga sig och då har jag flera katter som gärna sover hos mig.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

vilken dag…. låter som du verkligen satsar varenda minut till de pälsiga…..dom har bra pli på dej…..hihi..
mina katter får lyssna på radio medans jag är borta…ibland kan akutkatterna lyxa till det och titta ensamma på TV medans jag är på andra uppdrag….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Lycko dig. Har vi tur, så kommer en katt i sängen till oss….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vilken underbar katteligt typiskt berättelse…vi ser scenariot framför oss o känner såväl igen oss sjäva..här bor vi tre individer på två ben..medans åtta likasinnande hoppar omkring på fyra! Sånt är livet som kattägd, håhåjaja…;.O)
Majvi, jag är jättenyfiken. Har du några bilder av huset och katterna?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#4 Jag har inte några bilder på huset just nu och inte på mina egna katter. Men svart med en vit fläck på bröstet har jag flera stycken och andra svartvita också. Det är liksom de som har blivit kvar. Jag har mest ägnat mig åt att ta kort på mina tillfälliga ?? gäster Gulliver, Molly, Tilda, Ofelia, Miramis, Julia, Renata, Daisy och Kajsa där kan du se bilder på www.mussesvanner.tk
Andra bilder kan det bli senare.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Jättefin hemsidan, men jag hittar inget om medlemsskap eller var man kan ge bidrag.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Verkligen fin hemsida och underbara katter.
#6 Vi har inte tänkt något närmare på medlemskap och sånt.Just nu tar katterna så mycket tid för oss att vi inte hinner med så mycket annat. Hemsidan har Tequilas dotters pojkvän gjort och det är han som är web-master också.

Hehe, låter som en riktigt rolig dag ju ;)