2 kattungar! :D
Jag gråter fortfarande av min älskade Nisse, Vet inte om ni ens vet vem det är , men ååh, saknar honom så himla mycket!
Iallafall så snackade ag me mamma om att jag hittat 2 gullungar på nå katthem.. jaa… 2 kattungar, jag blev störtkär, iom. att det är gamla hittekatter fick jag extra stark vilja att ha dom små gullungarna, så nu väntar jag på mamma ska ge med sig, hon ger nog med sig för jag visar henne dom varje dag (bilder) Självklart blir det ju att se om man passar med katterna, men jag tror nog att vi skulle bli ett väldigt bra hem.
ni får hålla tummar/tassar för att jag får hem 2 hittekatter! 
Håller tummarna för att du får hem kissarna! Och att det passar i din familj, jag menar med din mamma då. Men det är väl ändå du som har ansvaret antar jag? Tala om för din mor att du hjälper hittekatter i nöd och att det känns bra för dig.

#1 - Exakt, det går på 1000 kronor bara att köpa dom.. men det är värt det. Men jag är ju 12 år så morsn betalar ju pengarna, men "jag" kommer nog ställa mig som ägare och dom som faktiskt lägger ner mest tid på sötnosarna :) Och det gäller ju när dom är vuxna också såklart.
Åhh… så glad jag är… om det funkar och vi fr köpa gullungarna , då har vi äntligen katt INNE igen, senaste var ju min lille Hittekatt som var UTE katt, var 1 år sedan en innekatt fanns i mitt liv… åh.. så spännande!! 

Jag vet vad du menar, sitter själv som på nålar - får hit en ny katta imorgon!
Vad spännande, kanskr istället för julklappar? Vilket katthem är det?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Grattis till dig och din goa mamma och katterna förstås
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#4 - Hmm, jag håller det hemligt tills det är lite mer säkert.
#5 - Haha, det är inte säkert Ännu!
Ååååh, min morsa är för rolig, hon vill veta hur dom är, nyfikna mm. så vi ska mejla å fråga lite sådant :P men fortfarande under fundering, visst står det rätt klart nu att hon är intresserad? Hon vill veta mer om dom! T.ex om dom är lugna inomhus eller utekatter m.m . ^^, Jag hoppas på innekatter ;)
JAg med! Hoppas på innekatter och att din mamma är så go som det verkar!

Testa att övertala henne att åka och hälsa på på ett katthem - om hon inte smälter då så vet jag inte vad! Min mamma, 63 år, blev som ett barn när hon fick se alla katterna….tyvärr ett sådant där jobbigt barn som ska känna på allt och så, det var inte helt uppskattat bland de lite skyggare kissarna, men några av kattungarna verkade tycka att det var skoj…

#8 - Nja, vi lr ta domma 2. Vi lär inte åka till massa katthem, risken blir att vi får hem 20 stycken och inte 2 ;)
#7 Vi får hålla tummarna/tassarna att mejlet kommer med goda svar snart då! ;-)
HÅLLER TUMMARNA !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Kopierar mejlet jag precis fick ..
Först ståre vad jag frågade och sedan svar
1. Hur gamla är dom?
Svar: Ca 9 veckor nu.
2. Hur tama är dom?
Svar: Heltama, sociala, keliga
4. Är det innekatter?
Svar: Ja.
5. Är det samma kön?
1 st hona, 1 st hane.
6. Vilket kön?
Svar. -
7. Lystrar dom till några namn?
Svar: De lyssnar på allt som låter:) De kommer på ksss, ksss. Sonen har döpt dem men jag tror inte att namnen har fastnat i deras "öron" än.
8. Dom har fått alla vaccinationer/sprutor dom ska få när dom kan flytta?
Svar:Ja, de har fått sin grundvaccination innan flytten och behöver därefter en spruta om året.
4. Ja
5. 1 st hona, 1st hane
6. -
-
"Du får gärna avvakta och se hur det går med deras blivande hem. Annars är Tura och Säva
i stort behov av ett hem."
-
Ska prata med mamma igen, så fort hon kommer hem, jag VILL HA MINA GULLUNGAR ;) http://www.djurenssamarittjanst.se/ sedan "Söker hem" och kattungarna, där de står
"dessa 2 otroligt charmiga kattungar blev upphittade på en trafikerad väg och inlämnade till polisen…."
De är ju jättesöta. Verkar vara ett bra katthem!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Suck, min morsa vill inte bestämma sig, och nu har jag tappat hoppet om att det blir några katter… :(

jag håller hårt i tummarna Wiizy!!!

mamma vill inte bestämma sig, är rädd att det börjar bli förskent nu…. 

Det låter lite hemskt kanske, men om de här kattungarna hittar ett annat hem så finns det en massa andra ursöta kattungar kvar som fortfarande inte har någon som kliar dem under hakan och pussar dem i nacken. Om din mamma behöver en stund att bestämma sig så är väl det bättre än att hon ändrar isg och inte vill ha kvar dem om ett halvår?
Tycker också det är bra att din mamma inte bestämma sig överhastad. Men du kan ju tipsa henne om katterifokus eller hittekatterifokus, så att hon vet att man kan få mycket hjälp och råd där.

#16 - Min morsa skulle absolu ALDRIG tröttna på katterna. det är en kattmänniska, inte som om du visste det, ville bara säga de. ;) och jag vet, det är bra att hno väntar…
jo jag vet att det är bra , självklart. men jag har inte bra tålamod när det gäller människor, bara djur. tyvärr… men ja, jag väntar tålmodigt, mammas beslut, jag kan bara hoppas… tror jag får ett ja, men jag vet inte… *hoppas iallafall*
#17 Hon kikar ju här inne för fuuullt redan ;) dock brukar hon inte skriva kommentarer, om inte jag skriver åt henne… på min, hon är inte mycket för egna användare på hemsidor längre. :P Så hjälp vet hon alltid att det finns :) Tack alexandra, för idén iallafall ;D

och blir det inte domma kissarna, så får jag väl försöka hitta några andra..

Ja, jag förstår dig - med sådana små pälsbollar är det svårt att vänta! Men håll ut och glöm inte att kolla katthem om de små redan skulle ha funnit ett annat hem när din mamma väl bestämt sig! Hoppas det går bra!

#20 Jo såklart, andra katthem kommer vi ju kolla på…
Jag är fortfarande rädd för att binda mig med nya katter, känns inte som jag vågar gå vidare, men det är dags. andra katter behöver oss, jag borde inte stanna upp för min älsklings skull, han har det förhoppningsvis bra nu.
JA, Djurens Samarittjänst är bra. Köp gärna katt därifrån. Kan även rekommendera Mirandas Göteborgs Katthjälp. Du hittar länk här

#22 - Skönt att veta det iallafall.. *pustar ut lite* Ja, det katthemmet blir det annars. ;)
Vi känner för kattungar då det antagigen blir lättare att vänja dom vid oss och marsvinen.