Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2426 ggr
Jenna-Gun
0

Regnbågsbron

Jag har letat hela dan efter en länk till musiken och dikten om regnbågsbron.

De har varit framme här flera ggr. Men inte att jag sparat de länkarna då.

Är det någon som har dem så lägg dem här eller pma mej.

Jenna med nya projekt

Wiizy
0
Alexej
1

På den här sidan himlen finns en plats som kallas Regnbågsbron.

När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon dör,
så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner
så att de kan springa och leka tillsammans.

Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken,
och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla
blir återställda till hälsa och vigör;
de som varit skadade eller handikappade blir friska och starka igen,
precis som vi minns dem i våra drömmar från gångna tider.

Djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak;
de saknar alla någon väldigt speciell som de varit tvungna att lämna kvar.
Alla springer och leker tillsammans,
men en dag kommer någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.

Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva.
Han springer plötsligt ifrån gruppen, flyger över det gröna gräset,
hans ben bär honom fortare och fortare.
Han har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut
i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen.

Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte,
dina händer smeker på nytt det älskade huvudet,
och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur
som så länge varit frånvarande från ditt liv
men aldrig från ditt hjärta.

Sen går ni över Regnbågsbron tillsammans…

Författare okänd…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

solweig
1

jag började att gråta när jag såg filmen. det var så vackert. hoppas jag får träffa mina katter( som har gått över) när jag går bort.

Radisa
0

Jag läste nyligen kritik riktad mot att den här dikten blivit så betydelsefull bland djurvänner eftersom den säger att bara de djur som varit betydelsefulla för någon människa får komma till en fin plats. Ganska intressant om man tänker på alla stackars hittekatter som dör utan att någonsin bli någons "speciella vän". Det hade varit fint med en dikt som inkluderade alla djur!

Jenna-Gun
0

Men så tycker inte jag det är.

Tack för hjälpen

Kram

Jenna

Alexej
0

Just alla djur som vi aldrig fick träffa betyder så mycket. Hittekatterifokus skulle inte existera utan dessa katter som har så lite chans att få ett hem. Mina tankar går till alla djur som dör ensam men inte förgäves.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Alexej vad är det för bild som är ovanför dikten. Ser bara ett rött kryss

karins
0

Så fin film! Man blir helt rörd!

Undrar oxå vad det ska vara för bild Alexej, ser oxå rött kryss…

catfoot
0

#4 Min tanke oxå mellan tårarna som flödar så fort jag ser denna fina film..Alla djur som aldrig hade nån som älskade dom…Gråter

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

majvi
0

Djuren behöver inte vara älskade av just människor. Min Maja skulle inte bry sig om ifall jag kom över bron, men hon skulle nog springa så fort hon kunde för att möta Chess.

Sen är det säkert en del yngre personer som saknar sin älskade kattunge vädigt länge fast föräldrarna sa att det var bäst för den att stanna kvar på landet, och sedan dumpat den eller åkt ifrån den.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
0

Det spökar här, det skulle bara står Regnbågsbron. När jag kopierade in texten fanns det med, senare var det ett rött kryss, gick in nu i mina dokument för att kopiera igen, men då stod det där igen….?!?

Knepigt, ibland står det nåt ibland inte.Fundersam

JosephineF
0

Fortfarande rött kryss..

Sidentass
0

#4 Men det har du ju alldeles rätt i..har aldrig tänkt på det tidigare..nästa gång man skriver ned dikten vill jag göra en liten ändring där..

Hawknestgrove
0

Ja, jag la ju in en version av Regnmbågsbron i ett inlägg här. Sedan, så vet ni ju alla, att jag läste den på Siws begravning, i kyrkan. TOM prästen tyckte, att det var fint…..Benny ville ha dikten så fort jag läst klart. JAsså, har dikten skapat debatt? Konstigt….. Jenna, Om du skriver Regnbågsbron i GOOGLe så får du massor av svar, bl. annat länken med filmen och flera filmer med samma tema!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....