Robinsons tråd!
Hans tråd "Riktigt förvildad -FÅNGAD!!" börjar visst bli riktigt seg nu när den blivit så lång så om några vill fortsätta diskutera med mig får ni hemskt gärna göra det här! Isåfall fortsätter jag berätta om hans framsteg och vård efter veterinärbesöket.
Hittekatten Robinson, ifall någon inte läst gamla tråden, är ju infångad, visat sig vara tokkelig och varit hos veterinären och blivit kastrerad, vaccinerad, ID-märkt, tagit urinprov och har fått behandling för en bitskada i svansen som är infekterad, allt tack vare en insamling här!
Idag har jag fått klämma ut lite var, och gud vad snäll han är trots att det säkert gör hemskt ont. Har klämt ut en hel del, och några gånger har det börjat komma ut lite av sig självt, men behöver hjälp.
Klorhexidinet svider nog, för det gillar han inte, så det tar jag bara sist, efter jag värmt & tvättat med varm handduk som evamojje så bra tipsade om!
Fler tips är varmt välkomna!
Det här är **Robinsons tråd!
**

Har en fråga till er som har/haft många katter hur ni brukar göra för att bäst integrera en ny katt i en väl sammansvetsad grupp?
Mina 2 honor är bästisar, gör det mesta tillsammans, ser trygghet i varandra efter tuff bakgrund, tvättar varandra, ligger i en enda goshög tillsammans och jag önskar så att han kunde få en bra start med dem, så att han kanske en dag också kan få ligga i den där mysiga högen!
Nu bor han ju i badrummet. Ska jag sätta nät istället för dörren så att de kan nosa bara genom gallret? Eller är det bättre att få träffas i frihet, så de kan svansa runt varandra, göra upp?
De har sett varandra många gånger, nosat genom tranportburen en gång båda tjejerna, och är så nyfikna på varandra!
En annan knasig fråga ;)
När ska man tvätta bort överskottsfärgen efter ID-märkningen? Fått för mig att man inte skulle göra det direkt så jag har låtit det vara och eftersom han har tratten kommer han inte åt att tvätta örat själv..

Överskottsfägen ska man inte tvätta bort :) Den försvinner av sig självt så det är bara att vänta.
När det gäller sammanförning av kissar så finns det många bra metoder. Det där med nätdörr tycker jag verkar smart, själv har jag dock inte gjort så. Jag har helt sonika öppnat dörren och låtit katterna smyga runt. Man måste vara medveten om att väs kommer att förkomma, det vore nästan knasigt om inget fräs uppkom. Katterna behöver göra upp om rangordningen så låt dem vara ifred och gå inte emellan. Sålänge det inte uppstår blod så låt dem "bråka".
Ett bra tips är att servera katterna något mumsigt i närheten av varandra, så de tycker att den där andra katten kanske inte är så dum :)

Hade Robinson varit kattunge skulle jag släppt ihop dem, men eftersom det rör sig om vuxna katter så är det bättre att ta det säkra före det osäkra och låta dem träffas genom nät först, tycker jag. Om/när de inte verkar bry sig om varandra kan du låta dem träffas.
Jag har aldrig tvättat bort överskottsfärgen utan den får försvinna av sig själv, men så har jag ju aldrig haft en katt med tratt heller så det brukar försvinna ganska fort ;-)

#2 phu, vilken tur att jag inte hunnit göra det då! :)
Bra att du sa det!
Smart knep med maten, det ska jag anamma! Idag spillde jag klantigt nog hans uppblötta torrfoder precis utanför badrumsdörren på väg in, så jag öppnade dörren och lät helt sonika honom mumsa från golvet istället (det var rent) och när han satt där i dörröppningen nästan ute på hallgolvet kom 2 mycket nyfikna tjejer och satt 1-2 meter bort och bara tittade storögt. Han såg dem, men var upptagen med att äta. Morrade inte ens, kunde ju velat försvara maten annars. Ena tjejen ville gå fram till honom men jag lät inte henne gå närmare än kanske 30 cm, utifall att, han är ju så hetsig och hungrig, dumt om han tror att hon ska sno hans mat. Bjöd henne dock på ett par torrisar en bit ifrån, men oh hon var ju bara intresserad av KILLEN, inte maten! ;)
Oh så sugen jag var då att låta honom bara få gå ut i lägenheten efter han ätit klart, men bestämde mig för att vänta lite….
Tack för ditt svar!!

BILDER:
Idag efter han ätit på förmiddagen fick han tvätta tassarna en stund utan tratten, men när han sen gick på svansen åkte tratten på igen…

Kittekatten -jo jag är också lite inne på det där med att nosa genom nät.. iaf testa, är det odramatiskt kan man ju öppna.
Men nu ska flickorna kastreras imorgon, så jag får väl hålla mig i skinnet och vänta tills de är pigga igen efter det…. lider bara så med Robinson som avskyr när man lämnar honom och efter man stängt badrumsdörren jaaamar och jaaamar. Men han behöver ju också vila förstås, med sin svans.
Vill verkligen, verkligen med hela hjärtat att katterna ska funka ihop! åååh…. hoppas, hoppas, hoppas!
Nej det är ju tratten som gör att all färg är kvar och örat är helt stelt ;) men om någon vecka kanske han slipper tratten, då kan han få tvätta själv :)
Han bör nog vara i badrummet
tills han blivit frisk från kastreringen och sluppit tratten.
Vi hade nätdörr mellan datarummet och övriga huset.
Det funkade jättebra.
Men om tjejerna inte fräste och morrade åt Robinson, och inte han gjorde det åt dem . så går det nog bra ska du se. Lycka till med mysbollen (Robban)
Jenna

Nu ska jag åka och se om jag kan låna nåt kompostnät utav mamma…
Men först, bilder på svansen!
Jag har blivit luttrad efter stora jäkla sårskador på hästen som varit bla stora hål rakt in i låret/rumpan med över en dm i diameter och säkert en dm djupa med muskelskador och allt, och var som runnit så mycket att hela bakbenen varit fulla, så jag tycker inte detta är så farligt
men visst, för att vara en katt kommer det ju mycket var…
(ni vill inte se de värsta bilderna jag har på hästens skador ;) )
Syns det vad svullen svansen är vid varfickan?
(hoppas ingen finner bilderna stötande??) 
Återigen lyckas du starta en Robinsontråd som får oss att sitta med tårar i ögonen av glädje! Det är så underbart att få följa hans historia här på hittekatter! TACK för att du delar med dig!
Jag använder mig av nätdörr, inte ett kompostgaller, utan en hel dörr. Jag har snickrat en ram och häftat nät, satt på hasp och gångjärn men det är ju för att jag är jourhem så jag använder den mycket. Låt svansen läka innan dom introduceras för varandra, genom galler är väl ok, men i "verkliga livet" =)
Och så allra viktigast - ha kameran fastlimmad i näven så vi inte går miste om något! =)
Säger som så många andra att trådarna om Robinsson och hans räddning berör på ett alldeles särskilt sätt. Jag blir också tårögd och tjock i halsen för jag kan se lilla kissen framför mig och så härligt med all denna kärlek.
Har varit med om samma sak när vi räddade en av våra tidigare katter från avlivning. Han var precis lika tålig vid all behandling och lika kelig som Robinsson. Även detta med svansen känner jag till men de gånger de hänt våra katter så satte alttid veterinären en dränageslang. Då rann varet ut där och vi såg till att ha fri passage i slangen.
Hoppas nu att Robinsson blir av med det onda i svansen och kan börja ett härligt liv tillsammans med kattflickorna.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Ja, Svansen blir nog bra nu när han får antibiotika. eftersom du ska kastrera flickorna, så bör du nog vänta med att släppa ihop dem. Gör en nätdörr enligt beskrivning här inne, jättebra att ha, ifall du får fler stödkatter…..Då kan du med gott samvete vara borta på dagarna om du behöver. det bästa resultatet när du gör en dörr är att sätta ihop den med vinkeljärn. Då blir den stabil. Kolla hur min är gjord….På bilden har jag bara myggnät i metall, men det fick snabbt kompletteras med grovt nät , typ kycklingnät. i varje vinkel sitter ett vinkeljärn, du ser det, om du tittar noga.De är inte speciellt dyra de heller. Skruvar brukar ingå
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

GunillaH -tack så jättemycket för dörrbilden! En bra grej jag tänkte på är att man också kan ha den till balkongdörren sen, tills vi hunnit näta in hela balkongen, så att man kan vädra ordentligt utan att behöva låsa in katterna ;) Vi bor på bottenplan dessutom.
Ja, men då behöver jag nog inte oroa mig om jag inte får klämma så mycket och hoppas antibiotikan gör sitt jobb! Svansen ser mindre svullen och röd ut idag tycker jag. Igår kväll när jag skulle försöka klämma på svansen tog jag lite för hårt så han högg i luften efter mig!
men där fick jag nog skylla mig själv… Annars är han så snäll så.

Jenna_Gun -hehe Robban ja! Robban, Robbis, Robb, Snuffe, kärt barn har många namn och Robinson är så långt att säga ;)
Tack för uppmuntran, jag tror också att det kommer gå bra med alla tre katterna med lite tid. Speciellt efter de är kastrerade allihop, när hormonerna är lite mindre i kroppen.
Nu är mina flickor hos veterinären och ooh vad nervösa och spända de var i undersökningsrummet! stackarna. Men uppförde sig bra. Det är tur att de har varandra, personalen skulle också lägga dem i samma bur intill varandra efter operationerna så att de får vakna upp ihop :) Snällt.

**När katten är borta dansar råttorna på bordet….
**eller hur säger man?
Flickorna är ju hos veterinären nu för kastrering så jag lät Robinson gå ett par varv och bara kolla in ytorna i lägenheten ;)
vilken nyfiken herre. ursöt!!

Jossan och Emjon - men vad söta ni är! Nu blir jag också rörd. Det ÄR en otrolig katt. Verkligen. Så tacksam, ger så mycket tillbaka, så vänlig. En framtida "ligga i knäet när matte sitter vid datorn-katt" tror jag ;) En mot alla odds-katt. Jag önskar så innerligt att katthem, kattmänniskor och andra kunde inspireras av honom likt jag gjort, att förstå att en katt ute kan verka så rädd och tokvild ENBART för att den är rädd, och kan vara den gosigaste, snällaste knäkatt egentligen. Att sluta döma "hunden efter håren", att ge alla samma chans…
La ju ut den här bilden i slutet på förra tråden, alla kanske inte såg… men den betyder mycket i hjärtat för mig.. om alla fördomar vi har. Såväl emot till synes förvildade katter, så väl som fördomar emot människotyper, eller utseenden.
Fördomar är till för att utmanas!
Emjon, vad härligt med den avlivningshotade katten ni räddade!! å vad fantastiskt det är när de är så snälla i själen och står ut med en massa vi ber dem om. Jo, trodde de skulle sätta dränageslang men troligen var såret inte tillräckligt stort för att det behövdes. Hoppas på bra läkning ändå!
Tack!

Han ligger nu på köksbordet och sover
för jag har inte hjärta att stänga in honom än….
Fick ju gå runt en stund och kolla in lägenheten nu när tjejerna är på djursjukhuset men sen la han sig och gosade i mitt knä här framför datorn, upptäckte sen fönstret (!!!) och la sig sen på köksbordet för att sova på min duk
hehe, man kan inte annat än le.
Snyggingen Robban så klart.
Nospuss

Så fin kisse

Det är väl hur smart som helst att ge honom möjligheten att lära känna ert hem medans tjejerna är borta. Då känner han lägenheten sedan när han kommer ut och det blir inte lika läskigt att både ha två obekanta tjejer samt ett obekant boende att ta in. Då vet han vart han har reträttväg om det skulle vara något gruff. Fast det verkar som att ni inte kommer ha några som helst problem med det. 
Atos, Gamm'gubben (13 år), har för första gången "någonsin" fräst på minstingen Julian nu. Jag lade upp Atos på högsta liggplatsen som Indy och Julian turas om att ligga i. Det är för högt upp för Atos att hoppa dit. När så Julian undrade varför han låg där så fräste Atos med hela munnen så pälsen blåstes bakåt på Julian. Så tog Julian å lappade till Atos då lade sig Atos ner med båda frambenen utanför och boxade tillbaka! Han som aldrig gör något liknande annars. Han var kung för en stund! 
Atos som accepterar alla katter. Simson var likadan, fast han var kung överallt, i ALLA situationer!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Robinsson ser ut att må gott hos dig! Härliga bilder
#21 Heja Atos!! ;)

Åååååh så fin han är din lille Robinson. Smart att han får känna av hela lägenheten i små portioner….
Lycka till med tjejerna och Robban……………..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

han är ju bara för fin Robinson! 

Puss på Robinson från mig och mina fyrfotingar!!!

Simson - precis min tanke. Dessutom lättar det på samvetet, att han inte behöver sitta därinne i badrummet hela tiden, även att han inte klagar direkt så är det ju inte så kul, frostat fönster så han kan ju inte se ut, det gillade han här ute, satt länge, länge på Laikas favoritställe som är en hylla vi byggt med mjuk dyna vid fönsterbrädan. Där kan man både sitta och sniffa vid vädringsluckan och titta ut genom fönstret där många går förbi. Det är grejer det! :)
Haha vilken rolig Atos du har! När man väl blir upplyft till kungahyllan får man kanske ta till ovanliga metoder för att behålla den ;) Han låter som en riktig mysfarbror!
Simson, är det en katt du inte har kvar längre?

Therese87 och helenaroth -taaack, det värmer nog en nyss hemlös herres hjärta!! Ska vidarebefordra ;)
anebit - ja det gillade han! var så duktig så. Han kommer nog stormtrivas här! Tjejerna är det syyynd om, eller iaf Laika. Hon är rejält medtagen, ser så hängig och ledsen ut. Förhoppningsvis blir hon piggare ikväll. De var verkligen mer medtagna än Robinson som ju också sövts och dessutom fått massa dränage skurit i svansen, men tjejer är ju lite ömtåligare ;)
När de mår bättre ska alla 3 få nosa lite igen på varann.

Tack snälla karin.s jag hoppas jag kan ge honom vad han behöver! Han verkar iaf himla nöjd hitills, så social, så kelen, gillar tom mina pussar! De flesta andra katter brukar mest stå ut ;)

#27 Precis min tanke ang Atos! Här måste försvara platsen! Äntligen herre på täppan! När han till slut gick ner så hoppade bröderna Bus upp och låg tillsammans utan att bråka! De var också nöjda med att få tillbaka "sin" plats! Knäppgökar hela bunten!
Söta Robbisen i krage!!! Puss på dig vännen!!!
Hur går det med katterna?? Gick det bra för tjejerna?
Robinsson liknar katt Snufflan. samma teckning.
JA, varit datorledig i två dagar, hur går det med svanselisvansen?

Hej Mary-Kate och GunillaH och ni andra ;)
Har varit ganska datorfri i helgen jag med, varit fullt upp med sociala umgängen och middagar å idag har ju inte sidan funkat :(
Svansen är mycket bättre!! inget mer var, håller på att läka ihop. Han är inne på 4:e dagen antibiotika utav 7, så det går fort.
Tjejerna läker också jättefint, de var lite trötta i fredags efter kastreringen men varit som vanligt i helgen tycker jag. De slapp tratt och har inte sett dem tvätta magen en enda gång faktiskt.
Har söta bilder jag vill lägga upp, men sambon har den snabba datorn där jag lagt upp bilderna, men kanske kan lägga upp dem ikväll.
Just nu sitter jag i soffan i vårt vardagsrum och skriver och på hyllan vi satt upp vid fönsterbrädet härinne, med en mjuk dyna och utsikt över grannskapet med en vädringslucka att lukta genom sitter just nu Robinson. Ja, Robinson.
1,5 meter bort, i klösträdets hus ligger det 2 små tjejer och vilar.
Vi har släppt ihop dem. Släppte snart nät-idén eftersom när Robban är i badrummet är han inte intressant tycker tjejerna utan det är när han går runt i resten av lägenheten som de reagerar. Laika, den äldsta katttjejen och mor åt den andra, är den som tagit befälet. Hon har stenkoll på Robinson, morrar nästan hela tiden på honom, följer efter honom och surar. En gång har de brottats en snabbis, annars morrar hon mest.
Han är otrolig.
Gör precis allt för att vinna hennes hjärta, så hon orkar nog inte sura hur länge som helst. Han har provat att totalignorera henne, gå sin väg, försöka busa igång henne, fjäska, ställa sig in, brottas med henne en gång, men än har det inte gått hem ;)
Tack snälla Mary-Kate, det är så skööönt att ha alla 3 kastrerade!!!
Ja, så fint det går! Kul att de funkar någotsånär ihop1 Men snickra du ihop en sån där dörr ändå, de är bra att ha! Låter jättemysigt hemma hos er!

….. när tjejerna äntligen slappnat av i närheten av honom, och låg ihop och gosade i huset och han låg i fåtöljen strax bredvid fick han en bra dum idé…. Jag tror att han ville försöka leka men hey, damerna har morrat efter dig hela dagen, kanske välja ett smidigare sätt grabben???!
Han satt där en stund och tittade på dem och sen vips ner med tassen efter dem och då blev Laika (svartvita) JÄTTEARG och for ut och på honom. Så nu är hon sur igen 

Fine pojken, dock lite missnöjd med att matte ska fota heeeela tiden ;)

#39 Vilket FINT kort på honom!!!
#36 "Varför skall de ha så mysigt tillsammans utan mig för?! Jag vill också vara med i kojan!"

Hi hi….tycker han liknar Rolf Lassgård lite på 39:an…

*asg* hahaha ROLF LASSGÅRD??!!

Simson -tackar och bockar! Det är så kul att fota katterna när de sitter still för en gångs skull så man får lite skärpa ;)
Försöker ännu fånga hans blick med rättvisa, men har inte helt lyckats ännu… har verkligen en speciell blick i sina ögon ibland.
haha ja, de är ena svårtflörtade brudar, han försöker allt!
Sen om alla sätt är bra… tål att diskuteras! ;)

Kolla in katterna… ena stunden är hon jättenyfiken på honom….
..å återigen tror han att han har en "chans" på sötistjejen, vevar ner tassen och försöker busa upp henne…..

…men jag menar, vem skulle INTE bli kär i en så här söt tjej?! ;)
å ryktet går att de HAR setts nära varandra utan fräs och spott också…. ;)
Trots att detta var igår och sötnosen nu morrar åt honom efter hans "roliga" skämt när de sov i lådan, finns det nog hopp, eller vad tror ni?

Klart det finns hopp! Morr är batra naturligt, hade nästan varit konstigt annars! Ge det några dagar så ska du se att det blri frid och fröjd!
Åh, så bra! Kul bild! OCh så fin svansen ser ut, förresten!
Svansen ser lixom resten av robinson jättefin ut:D
Vilken härlig katt!
Tjejerna tinar säkert upp snart, de måste väll bara visa vem som bestämmer..!

Kul att det verkar gå hyfsat med trion. Skönt också att de fått bli kastrerade allesammans och att svansen läker fint. Det skall nog gå bra med katterna bara rangordningen är utklarad.
Iofs här hemma har vi Baffe-hittekatt som flyttade in för 3,5 år sedan. Fortfarande är Sara sur och gillar inte närgånghet från hans sida. Hon är en riktig surgurka efter alla dessa år fräser och morrar hon när Baffe kommer nära och (på sitt sätt) försöker dra igång henne. Men han kan inte acceptera ett NEJ från en tjej och hon svarar genast med en "pungspark". (Tar ju inte så hårt på den tomma påsen;-)
Så det är ju inte säkert att eran Robinson kommer att få vara med i "ormgropen" men han kommer säkert att nöja sig med att vara nära er människor istället.
Här hemma har vi tre katter och det är endast de två kullsyskonen som sover tillsammans ibland. Hittekatten sover för sig själv och är mest för sig själv också. Han trivs med det.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

yavannaKementari - Vad skönt att du skriver så, för man är ju ändå någonstans i bakhuvudet orolig för att det inte ska funka.. Har inte direkt släppt ihop katter så här innan… jo i mammas och pappas hus men det är ju en helt annan yta, och katter som fått vara både ute och inne..
Laika hon har nu stenkoll på honom, förföljer honom, morrar skitsurt, samtidigt som hon liksom verkar nyfiken eftersom hon följer efter honom och nosat på svansen i smyg osv?
Inatt ska de tillbringa första natten ihop, så visst, det har ju inte gått lång tid, det tar säkert flera dagar till, kanske en vecka eller mer. Vi hade inte tänkt släppa ihop dem så här tidigt efter kastreringarna, men vi får gäster nästa helg så vi hoppas katterna är vänner tills dess, och sen går det inte att ha Robinson på toaletten hur länge som helst, imorse öppnade han nästan dörren själv…
Nu ligger han på sängen bakom mig och sover, Laika har äntligen slutat sitta i dörrhålet och blänga på honom ;)

kattassen - Sover din Sara ihop med den tredje kissen alltså? (kullsyskonet?) Är de två goda vänner trots att hon inte gillar närgångenhet från Baffe?
Laika har varit hemlös hittekatt så jag vet inget om hennes första år (ungefär) i livet, men andra året bodde hon ju på en liten toalett utan ens ett fönster ihop med sina 3 kattungeflickor under nästan ett års tid. Så hon är ju van vid andra katter, men säkert fast i sin mammaroll också. Hon skyddar dottern än. Blir skitsur om dottern försöker hälsa på Robinson.
Åh jag hoppas ändå att han kan komma att få vara med i "ormgropen" framöver, men vi får ju se… Han vill verkligen! Han charmade ju oss på rekordkort tid, så han ska väl charma dem med efter ett tag hoppas jag ;) Han är så klok, ignorerar Laikas surmorr så mycket han bara kan.

RoseM - tack så jättemycket! Skönt att du, GunillaH och flera tycker att svansen ser finare ut! Min kompis som är veterinär var här i fredags och jag hade henne att klämma lite ;) och hon tyckte också det såg fint ut, inget var kvar därinne. Skönt att ha henne!!
(hon skrattade lite och berättade att hon blivit så förvånad när jag ringde i början på veckan och frågade om Robinson kunde ha ringorm på svansen innan jag visste att det var en bitskada. Hon hade nämnligen aldrig hört en djurägare med katt som ens visste om den sjukdomen och trodde att det säkert är för att jag har häst som jag visste om den, det är tydligen en mycket ovanlig sjukdom… Var kanske därför de tittade lite förvånat när jag pratade om ringorm på djursjukhuset i onsdags… *skratt*)
Tack :)

#51 Vårt syskonpar har vi haft sedan de var 9 veckor (nu är de 6 år). Sara och Rasmus som de heter är som ler- och långhalm och är väldigt tajta. Sara som är den enda honan i flocken tog inte Baffe till sitt hjärta när han flyttade in. Det var mycket fräs och morr, han försökte bli hennes vän men hon håller honom fortfarande på distans. De äter och vistas sida vid sida, men mer blir det inte. Rasmus och Baffe däremot kan leka och vara "grabbar" tillsammans. Den enda som får slicka pälsen på Sara är brorsan Rasmus.
Jag hoppas verkligen att dina tjejer kommer att acceptera Robinson, möjligen nöjer sig alla tre med att vara "goda vänner" men inget mer och det får man väl som matte och husse vara nöjd med.

Vilka bra bildedr på kissarna. Tänk att det går så bra mellan dom, fräs brukar tillhöra när en ny katt kommer in. Här hemma är det Milou som ligger och lurpassar på Pontus, när han kommer så slår hon med tassen mot honom. Han vill så gärna vara nära henne, ibland får han pussa henne när hon vill själv. Typiskt tjejer tycker jag..
Onikan, jag tycker min akutkisse Johan och Robinson är lika varandra i ansiktet, med skillnaden att Johan har en lejonman då =) Det är samma för mig, man vill fånga det där uttrycket i ögonen på foto, men det är nog dumt vi ens försöker.. =)

Jossan- ja det är de!! i ansiktet. Robban är också sådär "hög" på höjden i ansiktet…
Haha ja det är väl själen man försöker fånga på kort, men den syns nog inte på fotografier, den måste upplevas :)
Häftig lejonman Johan har!!!
Raskatt?

essut - ja se tjejer!! borde de inte vara kära i grabbarna istället? ;) Men det tillhör kanske spelet!
Tack, det var kul att vi fick bild på när han satt uppe på deras hus, såg så roligt ut! gäller att ha kameran nära hela tiden.
Önskar att det gick lite bättre dock, Laika är så sur på honom hela tiden, morr, morr, fräs och mer morr. Inatt sov han på husses fötter hela natten, ifred. Dock är andra flickan, Tilde mer nyfiken (när mamma inte ser förstås) för igår upptäckte vi att hon hade krupit upp i sängen och lagt sig bara 2 dm ifrån Robinson!! 

kattassen - känner igen lite i det där från mina föräldrars katter… där leker också pojkarna fint ihop men speciellt ena (utav 2) honkatten kommer aldrig älska pojke nr 2, men pojke nr 1 går bra för han kom dit som liten kattunge och charmade henne först…
Jo, man får väl vara nöjd om de kan leva ihop glada även om de inte är supertajta alla tre, men jag vill att alla katterna ska känna sig lyckliga! Men, det kommer säkert. De går väl på tå såhär ett par dar till, mer orkar de väl inte? ;)
#56 Det är nog kanske en del skogis i honom, han är hittekatt så vi vet inte. Vi kan kalla honom renrasig bondkatt! =) Har knäppt lite nya kort, ska se om jag orkar lägga in dom också ;) Vissa kort är dom väldigt lika! På detta kort var han fortfarande väldigt dålig, han kunde ju knappt röra sig när han kom hit, i avsaknad av muskulatur.. =/ (Låter originalet ligga kvar, det är så fint det här kortet..)

Åh vilket fint kort på Johan

Jossan -åh vad fint!! lille gubben, man kan riktigt känna värmen han fick både inuti och utanpå…
En ståtlig renrasig bondkatt ;D Hur länge har han varit hos dig?
Blir så glad för alla hittekatter som får komma in!
Vår lille Robbis har idag uppvisat för första gången sedan han kom in i tryggheten att MAN KAN LÄMNA MAT! Helt otrolig. Har märkt att han de senaste dagarna ätit långsammare och långsammare, speciellt med burkmat och fisk, torrisar hetsäter han oftast ännu.
Men idag, tänka sig, så fick alla 3 lite burkmat blandat med lite torrfoder på förmiddagen, delvis för att lura i Robinson sin morgontablett antibiotika. Efter han mumsat i sig burkmaten och de flesta torrisarna LÄMNADE han säkert 10-15 små torrisbollar!
Han var mätt! MÄTT?! Det har jag aldrig sett innan! Det finns hopp ;) han har hetsätit hela tiden, du vet imorgon kan det goda livet vara över! Så jag blev riktigt stolt nu och glad.
I skrivande stund finns två fat i köket med lite torrisar kvar på båda faten och Robinson ligger mätt och nöjd och sover. Jag som haft fri tillgång på torrfoder för tjejerna har haft så dåligt samvete att man behövt ta bort deras skålar så fort Robinson ätit klart.
Vi har faktiskt fest här idag med extra mycket gos. Han har nämligen bott hos mig i prick en månad idag! =) Lillgubben. Kommer att gråta ENORMT mycket när han flyttar.. Men jag ska få ha honom över jul och nyår iaf och det känns sååå bra! =)

#61 Skönt att lilla fina Robinson insett att han kommer få mat varje dag. Hetsätande är ju inte bra för lilla magen :)

#62 -Jossan. Varför skall han flytta:-)? Han verkar ju trivas så gott hos dig…
#64 Jag skulle gärna behålla honom om jag hade haft råd och plats. Jag har redan tre katter och en hund i en tvåa.. Och behåller jag denna kisse kommer jag ju inte att kunna ta mig an fler akutmissar.. Däremot - jag har två månader på mig att vinna pengar och köpa större lägenhet ;)

Åhhh…. men fest ska ni klart ha! En månad minsann.
Förstår att det kommer smärta dig, jag kan inte släppa Robinson nu, men fint av dig att vilja kunna hjälpa fler katter istället! Han får säkert ett jättefint nytt hem och du kommer alltid vara den som fanns där när han hade det som värst.
Så borde vi också gjort…. vet en hona jag vill ta in… men får försöka hitta en annan lösning för henne, för usch Robinson kan vi bara inte skiljas från nu, om han inte vantrivs förstås, men ghaa han är så otroligt speciell. Lillkillen….
Jobbigt med djur ;(
Första jourisen här behöll jag ju ;) Skulle bara ha två katter, och vips blev det tre. Så det kan inte bli fyra!!! =)