Smeknamn
Har ni några smeknamn på era kissar?
Jag har så mycket olika smeknamn på mina katter så ibland börjar jag tro att dom nog inte ens vet deras "riktiga" namn.. men kärt barn(katt) har många namn! 

Javisst, javisst. Sussan kallas oftast för något som skulle kunna skrivas ungefär "ysh-dysh". Paprika får mest hela Bollsor, men även en himla massa annat. Mommo är faktiskt den enda som bara heter Mommo. Eller, ja, ibland Momlebomle, men det är ändå så lika.

Lilla gumman och lilla gubben heter dom här hemma.

Ängla: Ängla pengla
My: Princess, lilla My.
Blixten: Blirre boy och Blixten Mqueen
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#3 Haha, Blixten McQueen =) Jag hörde en karl fråga efter en affisch med Blixten Maskin, hans pojke trodde han hette så..
Hamlet kallas Hampi av ngn anledning här.. Och Tjockboll.
Sigrid och Grynet får heta det dom heter, men Hubert har kallats både det ena och det andra. Efter att han blev Bäst i motsatt kön, BIM, fick han heta HuBim i ett halvår ;) Hubbe, Hubs.. Kung Hubert.. Kärt barn..

Torkel brukar kallas för Storkel, Korkel, Rejser, Kork, bebis, bus mmf.
Sixten kallas för Tickten, lillis, bebis, Stixten , gos mmf

Freeya - Eeja.. Snuffsan
Svea - Beejbi, snuffsan, gummz, Sveisen

Tuss- Tussan, Tussolina, Gullolina, Finisen. Tok-Tussan, Tussisen mfl
Maxi- maximilian, Maxi-grisen, grisen, gullegrisen, gosegrisen, matvraket, maxen mfl
Cassandra- Lilla C, Cassi, Cassan, Cassis, Lilla fin, lillan, minikissen, Sandran mfl

Ulla kallas mest för Ulla-Bulla-Rulla-Hulla-Mulla-Gulla…lite elakt så syftar de flesta delnamnen till fotbollen hon bär runt midjan…

Greven: Grevovitch, Min Mysis, Kungen, Bubben, lilla gubben, buspojke, pälsboll, katten.
Lisa: Lisa, Gumman, Mysis, kattan, Lisis

Jodå, Miss kallas både Sessa, Missepisse, Missen , nästan aldrig Miss,,,
Baloo kallas messt Loet.. och om jag använder han riktiga namn så blir det nässtan alltid LILLE Baloo av nån anledning, han är ju inte liten,, 12 år och normalstorlek,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
till lasse säger jag i bland mammas lilla hjärta. då tittar han så konstigt på mig. murre får heta lilla gubben i bland.
Bamse, tramse
Jesper, Jeppis Jeppe
Leo, Leobubben
Lucy Lucybumman
Sara, Sarastumpan (Är jätteliten)
Cirri, Cirridutt
Jenna+Cirridutt (min mans nick)

Yes..kära barn har många namn..ok..here we go:
Josefin : "Fiiiiin"
Bamsen : "Samsen"
Lassie : "Laaaaasie"
Berlioz : "Åsen"
Mari : "Riiii"
Michelle : "Chell"
Spirit ;: "Spiiiirit"
Linus : "Nuss"

#2 Brukar bli likadant här, oberoende av vad de heter :). Lilla gubben/bubben och lilla gumman/snuttan.
Annars brukar jag lägga till -katten, -missen eller -tassen till en förvanskning av deras riktiga namn. "Trixietassen (Trixie), Byyysekatten (Busan), Linksemissen (Link) och bubblaren Lotusblomman (Lotus, såklart).
De två missarna jag har hemma nu, som eventuellt får sällskap av sitt tredje syskon imorgon, kommer nog att döpas till Matrixnamn, funderar på Matrix (fonetiskt Mejtimissen), och Trinity (Trinitassen) ^_^.

Gustav; "schtor kise"
Amanda; "Manda"
Stina; "Stiiina"
Sippan; Sippi sipp"
Ludvig; Ludde ludd"
Mozart; "Mozi mozz"
My; "Myan"
Aren= Arnebarnet
Esther= Esther
Ebba-Pipis= Ebbis-Bebbis-Pipis
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simba = Fillibimbim, Marimba, Simmeling.
Elsa = Mullan, Mullagullan eller om jag verkligen vill att hon kommer blir det Elsa-Marie!
Stina = Nina, Ninnin, Tintin
Vår Rasmus som inte finns mer fick ofta heta Buppen, Maschemuschi eller Pillesnuppebuppe.
Förutom dessa finns naturligtvis alla de vanliga som hjärtat, prinsen, gullesnutt o.s.v. i en oändlig rad..