Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 399 ggr
jeyce
0

Hjälp

Hej.

Jag bor i Malmö och är stödhem för en kattunge som har varit ute hela sitt liv. På grund av detta är den fortfarande väldigt rädd för mig trots att jag nu har haft den i två veckor.

Den gör små små framsteg men tyvärr har jag inte tid att vänta på att den ska bli hanterbar. Jag reser mycket och hade man bara kunnat ta upp den så hade det inte varit några problem, då hade mina föräldrar kunnat hjälpa till. Men som det är nu kan jag inte åka någonstans och det måste jag tyvärr. Redan om två veckor kommer det att bli problem.

Är det någon i Malmö-området som kan tänka sig att bli stödhem för katten? Den är rumsren och har varit så sedan dag 1, jag har maskat av den och ska försöka få tid till veterinär denna vecka. Den är jättefin, grå och vit och jag tror den är lite över 2 månader. Jag vet dock inte vilket kön det är.

Om det finns någon som vill hjälpa till, hör av er till mig på denna sidan.

Engla
0

Är du stödhem genom något katthem eller förening? I så fall bör du kontakta dem i första hand.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

jeyce
0

Ja, kattkommando Syd. Ska prata med dem också, men jag vet hur svårt det är för dem att hitta stödhem.

Några tips på hur man får en katt att lita på en?

Engla
0

Det är viktigt att KKS blir informerade om läget. Annars blir det ju svårt för dem att hålla koll på sina katter. Jag hoppas de kan hjälpa dig. En skygg katt behöver tid på sig att få förtroende för den nya miljön, och jag tror att det bästa tipset är att man låter det få ta sin tid.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

JosephineF
0

Men om den är så liten borde den väl bo med en äldre katt och några små kompisar.. Den har ju ingen att lära sig av nu?

Hawknestgrove
0

Puttar upp, så ingen glömmer den lille…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....