UPPRÖRD!!!!!!
har precis pratat med en kille som berättade att han varit o avlivat sina katter. två norska skogskatter, stamtavla o fullr friska. ALLT PGA EN TJEJ HAN CHATTAT MED SOM SKA KOMMA NER O HÄLSA PÅ O ÄR ALLERGISK. hur f****n kan man göra så? skällde ut honom efter noter vill jag lova. han säger att han måste tänka på sin framtid om det skulle bli nåt dom emellan. är så arg just nu. skulle kunna göra på honom som man gör med fåren på nya zeland, men långsammare.
jag har inga fördomar mot folk men denna tjej kommer från vietnam o har en dotter o vill komma ifrån sin man(hon är fortf gift).säger inge mer

Vilket pucko…Finner inte ord!!

Upprörd var förnamnet, idioter finns det tydligen överallt, hon får väll bo på hotell då om hon är alergisk. ..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hatar den där jävla människan..!
Varför sålde han inte katterna?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

IDIOT!!! (Censur)

tydligen skulle den här jävla bruden komma ner nu i helgen och han tänkte väl inte längre än det lilla han har mellan benen! 

Herregud!! 

Men uppfödraen kunde väl ändå ta hand om katterna!? Det är väl deras uppift, det vill väl inet att katterna ska avlivas och så sen??
Snacka om att han int har nått värde på sina katter!!
Förlåt, före detta katter 
Kan knappt tro att sånt finns! Låter ju inte klokt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
fattar inte att han är så desperat, att när denna chattbruden ska komma, åker och avlivar sina katter, som han haft i flera år, och vet att han sagt till Zenitha, att han var så ledsen, dom var som hans barn, fy fan, för att ha honom som pappa säger jag, och som sagt, varför inte omplacera, tydligen ska denna brud vara här i 14 dagar bara, vad händer om hon ställer in besöket, han vet ju för fan ingenting om henne, utom att hon vill komma bort från sin man, jaha, då tar vi nästa idiot med hjärnan mellan benen, såna finns det gott om, hoppas han får många sömnlösa nätter, och att det går åt helvete med besöket, han ger verkligen ordet desperat man, ett ansikte, säger bara, stackars missar, friska med många år framför sig
Maggan47

Iochmed att mamma just nu nattar min lillasyster svarar jag åt henne så mycket jag vet; Katterna var ca 7 år gamla och (vad jag vet) så tog han med sig ena katten när han var i Norge.. Så jag vet inte riktigt om det fanns en uppfödare som så..
Men reagerar inte veterinären när någon kommer och vill avliva fullt friska katter???? Borde de inte reagera??
orkade inte lyssna på honom. la ner på en gång när jag fick veta detta.
säger som nåra här: hoppas det går åt h****ete med tjejen o han blir sittande ensam.
är fortf så fruktansvärt upprörd över denna människa nej.. PUCKO ska det va. / zenitha som sitter o morrar just nu ggggrrrrrr

gahhhh….jag blir så förbaskad att jag knappt kan skriva..jisses..finner inga ord..önskar inte den människan en lycklig framtid med sin chatterska!! tviiiii!!!
jag hoppas att det inte blir något mellan dom 2. önskar honom dit det är varmare. zenitha, prata aldrig med honom mer. han är ju helt desperat efter en brud. han skulle nog kunna lämna bort sina barn också, för en bruds skull. helt puckad.

Vilken urbota idiot 
Men va f*n om det inte blirnått med tjejen då.
En del har verkligen teflonhjärna.
Tur det inte är jag som känner den killen då hade han om möjligt varit ganska mör nu
Och jag på Hinsan
Grrrrrrrrrrrrrrr Jenna

Fruktansvärt. Att man ens får avliva friska djur.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

ramlade nästan av stolen….
Blocka blådåren. Stackars kissana kan vi ju int hjälpa mer…..
Näääe fy fan:(( Vill inte höra om mer idioter nu!! *håller för öronen*

Det var det dummaste jag läst denna dag! Stackars katter som skulle behöva dö för en sån sak. VIDRIGT

har bett honom dra dit det är varmare. säger fprtf ffyyy ffaann!!!!

Hur puckad får man vara?
Han hade ju kunnat haft dom inackorderade hos nån i 14 dagar….
Skulle han gjort likadant om hon varit allergisk mot barn?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Det här är ju helt befängt! Har han ingen som helst självkänsla killen?! What comes around goes around! Jag undrar också hur veterinärer resonerar i såna här fall.

Fy fan sejer jag bara… Hur kan man göra något sådant
Jag säger bara en sak, det skulle vara förbjudet att avliva friska sällskapsdjur precis på samma sätt som det är i Nederländerna och Tyskland. Katter och andra sällskapsdjur lever ett oerhört farligt liv i Sverige där de kan bli avlivade för minsta småsak. För en dajt, för att husse/matte vaknar på fel sida en morgon, för att det blivit en reva i tapeten, för att man tröttnar, tycker det är lättare att avliva än kastrera….. you name it. Listan kan göras hur lång som helst och det är så himla fel.
Att avliva för en dajts skulle som vederbörande inte vet utgången av är något av de värre exemplen. Hur dum får man bli?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Saknar ord….

Jag har många gånger funderat på hur veterinärerna kan ställa upp på att avliva friska djur..särskilt när orsaken till det är som den som beskrivs här ovan…det är så vansinnigt idiotiskt dumt så man baxnar..jag hade inte velat vara anställd veterinär i det läget o kanske vara tvingad uppifrån att rätta mej efter kundens vilja..

Är det verkligen sant? Vimlar av troll på internet.
Men är man verkligen så korkad ska man inte ha nån katt.

#30 ja..jag funderade faktiskt på om det här var troll som var i farten igen..
Först måste jag säga att jag tycker att det är fruktansvärt att man avlivar sin katt på detta viset, en frisk katt som har hela livet framför sig.
Däremot är jag helt emot ett förbud mot avlivning på grund av allternativet, kan se framför mig när folk börjar försöka slå ihjäl sina djur när veterinären vägrar, släpper av dem efter en väg eller binder fast dem i skogen, i kartonger m.m. Då är det mer humant att man kan avliva dem istället för det öde de går till mötes.
Kommer aldrig glömma den Perser hanne som fans på Sthlms katthem för några år sedan där ägaren hade försökt slå ihjäl katten mot staketet, hans framben var krokiga av självläkta frakturer, gamla frakturer på revben m.m.
Sånt riskerar vi att få se mer av när det inte finns ett riktigt skyddsnät utan bara snälla vollontärer som redan går på knäna.
Lisa
Hehe, se bara röda kryss och när jag klickar på de kommer jag till mötesplatsen på internet:)
Men jag undrar vilka alternativ en veterinär har. Ringa till ett katthem som inte har plats, tar med katten hem? Blir psykolog och pratar med kattägaren. De flesta kattägare har nog bestämmt sig när de kommer dit och vill inte höra om alternativ eller en försök till.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ÅÅÅÅÅH! Vad jag hatar människor som gör så! Hur kommer det sig att folk skaffar djur för att sedan vid minsta lilla sak avliva dem? Jag tycker det är hemskt när folk avlivar sina katter bara för att de ska få barn, men det här var ju t.o.m. snäppet värre. Avliva för att han ska få tjejbesök i ca 2 veckor och hon är allergisk??? Gah!
Misan, din åsikt är tyvärr även min. det är den bistra sanningen, om folk inte kan gå till veten, så gör de sig av med katten på något annat sätt. Nu talar vi om de som VILL göra sig av med sin katt på allvar! JAg vet, att jag får på pälsen för att jag säger så, men vi kan aldrig hindra folk som verkligen vill avliva sina djur att inte göra det. Finns inget alternativ, så blir det typ som du beskriver. Sedan har vi ju den kategorin som är så snåla, så de inte går till veten bara för det, men det är en annan femma, dem kommer vi inte åt ändå. Att jag själv har den åsikten, att inga friska djur skall avlivas, det är en naturlig sak för mig. JAg tycker bara, att tyvärr, så finns det många grymmare och värre utvägar,än en spruta hos vet och självfallet skall alla tänkbara bra utvägar prövas först, men det gör ju bara vi som är av djurvänlig sort. Tar bara en liknelse i vår jämthund Zita. Jämthundar är enmanshundar. det betyder, att när hon ska på jakt, så är det bara Janne hon kan gå med. Ok, vad händer, om Janne dör då, eller blir sjuk? Jo, då står det en olycklig och stressad hund kvar, som inte går att placera om. Hon är Ok inne, men hennes bästa stunder är jakt och att låta henne gå med någon annan är uteslutet. Alltså finns bara en utväg om Janne blir dålig eller dör, tyvärr. Likaväl fördömer jag blådåren, som (om han nu gjorde det) avlivade sina katter för en date med en människa som han aldrig har träfffat eller kansek inte kommer att träffa. Såna människor skulle aldrig skaffat sig djur överhuvudtaget, inte ens en vandrande pinne.
Han har bara chattat med henne i tre veckor o har nu avlivat katterna o anlitat en städfirma för att städa. BARA FÖR HENNE O HAN VET INTE HUR DET KOMMER ATT GÅ: jag hatar denna människa över allt just nu o det har jag verkligen sagt till honom. han har fått känna på hur det är att reta upp mig. han har oxå sagt att katterna var för gamla att omplacera dom var ju bara ca 9år(therese87 skrev fel) då fick han en ännu större utskällning som jag lovar skrämde skiten ur honom. skulle så gärna vilja hänga ut hans namn o adress men jag gör det inte.

…det är nog bäst att du låter bli, han hade kunnat få ett jobbigt fortsatt liv då…med eller utan brud. Må han ruttna i helvetet som det as han verkar vara. Värsta sommarkattsmentaliteten…får inte dessa människor några som helst känslor för sina djur?! Om de var som hans barn är det nog bäst att han inte får några fler. *vässar tänderna* …var bodde han sa du?! He he…

Zenita, lägg inte ut hans namn här.. PUL..
Åh, sån elak dår4e…. Hoppas ha får ett h***E MED BRUDEN!
nej men fy så hemskt….va fruktansvärt, jag saknar ord.