Karta över katthem
Intressant bild över katthem i Sverige:
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mycket. Vilket visar det vi redan vet, att det inte finns nog i norr. Tog mig friheten att dra upp bilden, men det blev inte bra. Återkommer, för nu ska jag inte pilla mer känner jag. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

oj oj,men det är tur att dom finns
Hur färsk är den kartan? Det ser ut som bara en dutt i mitt område och här finns ju både Sundsvall och Öbacka..

Det är tragiskt tomt i den övre halvan av Sverige… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#3 Den är kanske inte sååå aktuell, hittade den bland mina dokument. Men i det stora ser man tydligt hur däligt det ser ut på östra sidan om Vänern och uppåt. När man vet att katter finns överallt…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ojoj. Det behövs fler i norr! Vem hjälper de missarna där?

Hej..när jag kommit iordning i mitt radhus här i Vilhelmina, så ska jag söka tillstånd att ta emot katter. Så snart kan ni även pricka in Vilhelmina i norr på kartan!!
Kram
Anita

#7 Härligt!! det behövs!
#7 Ska du starta katthem eller agera stödhem?

Jag hade tänkt vara stödhem..
Men har även planer på att kunna ta emot katter o hundar som har ägare, men behöver lämna dem vid semester eller sjukhusvistelse tex. Men det är ännu bara planer!!
Kraam/Anita

Inte mycke katthem längst upp i vårt avlånga land….mest i Stockholmstrakten.
Fast en del är bara djurskyddsföreningar utan hem eller omplacering, tex Rättvik, Sunne, Arvika osv.
Ja, samma med de i Västernorrland. Bara Djurskyddsföreningarna..

Fast det finns många hem där också, bland annat vi. Sedan de som hjälper till, även om hem inte finns. Men som sagt, en liten karta till. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Likaså väldigt tomt på Västkusten…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja kartan talar sitt tydliga språk, det finns på tok för få katthem… Även om det tillkommit några till sedan karten trycktes.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"