Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 881 ggr
Mizzi
0

Hjälp =(......igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bad om hjälp här för ett tag sedan med en hittekatts familj jag tagit hand om.

Allt gick bra , ungarna blev hämtade och omplacerade och mamman flyttade till en kompis till min son.

Men nu har mamman kommit tillbaka igen, dom orkade inte ha kvar henne för hon gick och skrek hela tiden.

Detta gjorde hon aldrig här så jag sa att det är troligen för att hon letar efter sina ungar men det kommer gå över.

Men dom har bestämt sig så det är inget för mig att göra.

Nu är hon alltså tillbaka och jag är desperat efter ett nytt hem åt henne, hon höglöper också så min kastrat hane blir galen på henne, hon jagar honom överallt.

Och jag har inte ekonomi för att kastrera henne heller, finns det någon därute som kan tänka sig att ta sig an denna fröken ????

Lägger in lite bild på henne.

JosephineF
0

Höglöper hon är jag inte förvånad över att hon går och skriker hela tiden!

Mizzi
0

Försökte hitta fler bilder men hittade bara denna tyvärr.

Mizzi
0

Egentligen inte, men hon skriker ju inte nu när hon är här fast hon höglöper =/

kattassen
0

Det skulle inte gå att förhandla med hennes "gamla" familj att de kastrerar henne och gör ett nytt försök? Det är med all sannolikhet det som är problemet med att hon skriker. En kastrerad hona kommer att bli betydligt lugnare.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

JosephineF
0

Tycker inte direkt det låter som om dom är lämpliga som ägare om dom lämnar tillbaka en löpande katt för att hon skriker. Kastrera henne och omplacera till någon annan.

martdat
0

Jag säger samma sak, inte lustigt att hon skriker när hon löper, kastrera, synd att inte familjen förstod det själva,, jobbig sitts för dig klart,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mizzi
0

Nej dom är obevekliga.

Jag har inte ekonomi till att kastrera som jag skrev, har hållt på och skrivit till katthem överallt om dessa katter men det är blankt nej överallt alla verkar ha fullt.

Skulle bra gärna vilja veta vem som ägt katten från början GRRRrrr

Mizzi
0

Som jag skrivit tidigare så är jag ensamstående med två tonåringar och har bara mitt sjukbidrag.

Denna månad är jag överöst i räkningar, nästa månad är det Jul och i januari fyller min son 18 år .

Det finns inga pengar att ta till en kastration på mitt konto det är ansträngt att köpa mat och sand i vanliga fall  till en katt, jag trodde inte det skulle vara så himmla svårt att hitta hem åt dom.

Min ekonomi kommer dessutom bli sämre framöver så därför kan jag inte ha kvar henne själv annars skulle hon ha fått stanna här.

Mizzi
0

putt

martdat
0

Kyrkan kanske vill hjälpa,, hoss dem kan man söka bidrag för allt möljigt, har själv fått göra det några gonger, var jättenervös försa gången men jag ringde diakonen och hon var jättegullig. nu vet jag att det kan vara olika från församling till församling hur mycket de hjälper en men kanske,, själv är jag ensam med barn oxå och hankar mig fram på timmvick och a kassa ,, så jag har tyvärr inte ekonomi heller,,, åh om man kunde vinna på triss nån dag, 25 000 i månaden i 25 är elr nått,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kattassen
0

Jag förstår att alla katthem har fullt och inte kan ta emot katten. Men- har du undersökt möjligheten att du själv står som akuthem åt katten och kanske kan få en organisation/katthem att hjälpa dig med kostnaden för en kastration.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

JosephineF
0

#11 Det skulle ju kanske funka?

Hur är et med Billystiftelsen? Kommer den igång snart kan ju även detta fall vara värt att testa?

Issa
0

Mizzi, ring Kattakuten i Skyllberg. Dom brukar hjälpa till med kasteringar. http://kattakuten.se/

Mizzi
0

Har mailat till dom ….

Sidentass
0

Förstår så väl vad du menar med ekonomin..hur gärna man vill så har man inte alltid resurser med veterinärbehandlingar när de gäller hittade katter..ser att du fått tips här ovan vart du kan vända dej…höglöpande katter kan skrika så väggarna dallrar..men synd att dom f. d. ägarna inte insåg vad det handlade om och tog henne till vet för kastering istället för att ge upp, hon är ju så vacker, kisse-gumman..

Alexej
0

Jag får pengar den 19. Om du pma mig ditt kontonummer kan jag sätta in lite bidrag.

Katthonor kostar en del i kastreringen. Kollar med alla katthem i närheten om du kan stå såm jourhem och de ta över förmedlingen och kastreringskostnader. Många katthem säger nej pga platsbrist.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Om du vill, så kan jag hjälpa dig med Ppiller för ett tag, tills det ordnar sig med pengar… Pm:a mig, så skickar jag en karta

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mizzi
0

Tusen tack #16 och # 17 men det känns inte rätt att någon annan ska betala det häller om ni förstår vad jag menar.

# 15 ja hon är verkligen en jättego katt, superkelig och go på alla sätt och vis så jag blev väldigt förvånad att dom ville lämna henne tillbaka.

Alexej
0

Nej, vi får hålla ihop lite. Det är nog ingen som har pengar här, men en katt är ändå viktig.

Men försök med alla katthem om någon kan betala veterinärvård. katthem brukar också få bra rabatt hos veterinären.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Mizzi, här skramlar vi vilt så mycket vi kan för aalla! Så du ska inte känna det så! Några ppiller kostar inte mig mycket, jag har köpt speciellt för såna här tillfällen, att kunna skjuta upp en kastrering tills det är mer lämpligt är så lite hjälp, men kan vara välbehövt. Så du ska inte skämmas över att du behöver hjälp1 det är ju det som denna sida är till  för, bl a!

Mizzi
0

Jag har pratat med kattakuten på telefonen alldeles nyss, och dom ställer upp med pengar till kastration =))

Det kommer en kille förbi nästa vecka och hämtar upp henne och tar henne till vetrinär, eftersom jag inte har någon bil , sedan kommer hon tillbaka hit och vi ska hjälpas åt att annonsera om henne =))

Gud vilka underbara människor det finns ändå, man blir alldeles varm i hjärtat.

Det gäller även alla er här på forumet ska ni veta, ni är helt fantastiska =)))

Kram Marita

Alexej
0

Oj, vad skönt att höra.

Guldstjärnor till dig och till kattakuten!!

Hawknestgrove
0

Jätebra!!!!!!!