Behöver hjälp!
Jag har en hankatt som stryker omkring hemma hos mig. han är ej kastrerad (vad jag vet), han märker inte ut sina revir (tror jag inte ialla fall). han är inte kräsen när det gäller mat men är ganska stor i maten. han söker trygghet o värme o ömhet. är en ganska stor hankatt. svårt att säga färgen på honom. kommer bra överens med mina andra katter o även mina barn.
ska jag släppa in honom?
läs detta först o skrolla sedan nedåt!
det rör sig om min man. vi har tagit en time-out o han har bott själv i 8mån.
hoppas ni ej blir sura över det jag skrivit/zenitha
ville pigga upp stämningen lite i höstmörkret!!!!
Släpp in han du å ge han mat och värme
Släpp inte in honom om han har ändrat sig totalt.
han måste ändra sig mycket innan du släpper in honom igen. stå på dig gumman. kram.

Man ska passa sig för att släppa in DEM igen!
Tänk dej noga för.
Jenna
Har man hivat ut dom från början fanns det en anledning för det.

Sätt ut en annons på Blocket. Det finns så många som vill adoptera en utslängd hane. Du kanske kan få en slant för honom. 
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
# 7 tack för förslaget. ska kanske göra det

Släpp inte in honom..
Ha, nu fick du många råd från familjen och familjen vet bäst…Finns många hemlösa hanar.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

hoppsan då så naiv jag är…trodde att det var en kisse du pratade om…typiskt mej som går på allting..men har den här katten varit snäll mot dej tidigare ..så släpp in den då säger jag!:;-)

gillar Johnnys girls råd bäst…
tänk noga efter är mitt råd….en klase hemlösa katter kan vara bättre än en timeoutad man…..
lycka till!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
även om denna kisse vill in i värmen, och vem vill inte det när vintern kommer, så sätt honom i karantän först, är ju så med lösspringande hannar, att dom trots allt kan pinka in revir, allrahelst ihop med andra kastrerade hannar, eftersom han är okastrerad, har han ju också sin parningsdrift kvar, och vi vet ju hur långt en hanne kan vandra, så det bästa är, för att få denna hanne som innekatt, är att kastrera, så minskar driften, och alla dina kissar kommer bra överens Maggan47
# 13 tack för en jättebra råd! ska nog göra det innan han ev. får komma in innan vintern/zenitha

Gäller det karln så sätt in en annons på www.bortskänkes.se 
Fast jag är helt fel person att ge råd i sådant…eller hur Jossan?!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ok, åh jag som skriver släpp in honom du och ge honom mat och värme, men nu ändrar jag mig. Släpp inte in honom, han kan dock leta efter ett nytt hem.

Säger som moster maggan, kastrera pappa-katten först innan du släpper in han igen!!
lyssna på therese87. det var ett bra råd. o maggan47 hennes råd var bra också.stöttar dig till 100 procent. kram

Ha ha!!!! Kan du inte ha honom i badrummet tills han kan uppföra sig ordentligt inomhus? …och tills du är säker på att han inte har mask eller några smittor..? Kastrationen är ju självklar, har hört att de kastrerar får på Nya Zeeland genom att dra och sedan bita av, men det kanske bara är en myt - hur som heöst kan det ju vara ett billigare alternativ om det är svårt att få en veterinär att utföra jobbet..?
# 19 tack för tipset. tål att tänkas på då jag inte tror jag får med honom till vetten. blir väldigt trångt i badrummet men det får gå. han har tillgång till vatten o toa där så det går ingen nöd på honom.:))
#15 Japp Simson. Du ska inte ge karlråd förrän den dag det inte FINNS någon annan som kan göra det *fniss*
Lyssna på ditt hjärta…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hehe, Gunilla. då blir det mest fel. Bättre att lyssnar på hjärnan:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
HAde jag inte lyssnat på mitt hjärta, hade jag antagligen inte levt idag……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men skulle folk tänka mer med hjärnan skulle inte varannan äktenskap sluta i skilsmässan.