Sverker är inlagd...
Idag var jag och min familj och lämnade våran älskade Sverker på djursjukhuset i Läckeby…
Sverker hade problem med kisseriet (igen). Det brukar alltid gå efter ett tag. Men imorse så satt han i evigheter i omgångar och försökte kissa men det kom inget.
Han satt uppe med benet hela tiden och pep (han kan inte mjaua).
Det gjorde så ont att se honom ha ont
Vi ringde till Oskarshamns veterinärstation men dem hade inga tider så vi ringde till Läckeby där vi fick en akuttid vid tolv.. På resan så både spydde han och bajsa på sig (det brukar han aldrig göra). Han var slö. Väl där så tog dem febern, men ingen feber hade han. De kännde på blåsan och den var ordentligt stor, så han blev inlagd och kommer att ligga där 1-3 dygn.. Även blodpov, urinprov och levervärde kommer att ta på honom
Han kommer att bli bra, men det känns ändå inte bra. Jag är blir nervös när jag inte vet hur det går för honom. Men bra kommer han ju att bli. Det känns så tomt och tråkigt utan Sverker här nu
Jag vet det bara är en sak som gör att Sverker kommer att bli piggare och må så mycket bättre avså han slipper att ha ont men jag rä ändå ledsen, att inte vara där hos honom. Att inte ha honom här. Att inte veta att allt kommer att bli bra. Det känns på något tokigt vis som om jag aldrig kommer att se Sverker mer
Jag är nojjig, jag vet. Men det är första gången som han blir inlagd
Ville bara skriva av mig, tack.

oj stackare.. förstår att att du e rädd.. ens katter blir ju som ens barn.. när de inte mår bra mår inte vi bra…
lyckoönskningar från Jenny Puma o Zorro

Stackare! *skickar massa styrkekramar* Du ska se att Sverker återvänder glad och pigg innan du vet ordet av!

Tröstekramar till er allihopa! Snart är lille Sverker OK igen!!

Tack för orden, det behövs.

Ja det är hemskt när man får åka hem utan sin kisse men ibland har man inget val, hoppas att han blir bra snart.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Håller varsin tass och tumme här för att Sverker blir pigg igen med kanonfart! Och stor kram till dig Erica! Förstår att det är jobbigt..

#5 nej ibland måste man tyvärr.
#6 Tack, det lrä nog behövas….
Det går en kniv igenom mitt hjärta katter_e_mitt_liv. Lilla Sverk jag håller tummarna för att han ska må mycket mycket bättre snart.
Lilla kissen inte lätt att ha ont.
Trötter och Toker skicka en massa tröst nospussar till både dig och Sverker.
Stor megakram mina tankar ska stanna hos dig tills han blir frisk.
Håll oss uppdaterade så vi vet hur det går för Sverker killen.
Nej, vad jobbigt! Vet hur jobbigt det är när ens älskling är sjuk. man känner sig ju så maktlös! Det är jobbigt när de är inlagda men man får se det som att han är på ett ställe där han får den vård han behöver få att bli bättre!
Håller tummarna och skickar styrkekramar.
Kram marie

stackars dig, jag vet hur jobbigt det är. sotis hade samma problem och låg inne nästan 2 veckor, men sen blev han frisk igen i2 år tills han fick en annan sjukdom…resten vet du,men sverker blir nog bra , han är ju ganska ung eller. dom blir som ens barn,jag hälsade på sotis när han låg på sjukhuset . gör det om du tycker allt känns jobbigt..

Så jobbigt! inte roligt när pälsklingarna blir sjuka. Men snart är han bra igen, goa Sverker. Tröstekramar!
Ja, att lämna den älskade katten kan vara så svårt. Jag hade svårt att lämna min Silla under bara 6 timmar då hon blev steriliserad och observerad. Men det blir ett kärt återseende sen när han får komma hem och då mår han nog bättre också så det är mycket plus :-) *kram*

Men åhh så jobbigt för er..men vilken tur i allt elände att det finns djursjukhus när något händer…nu ska du se att Sverker få den hjälp han behöver, han kommer med all säkerhet att bli bra igen..få komma hem till er som en glad kisse!
Tänker på er och håller tummarna..

Tack för alla ord!
Vi har ringt till Läckeby och då höll han på att vakna upp efter att de tömt urinblåsan och satt in en kateter (eller vad det nu heter). De har även tagit prover på honom, men de har de inte fått svar på. De ska ringa imorgobn mellan 11 och 3..
Det känns så tomt att inte ha Sverker nu bredvid mig eller att se honom när man oollar ut i vardagsrummet. Men han har det bra nu och det är tur det! Han kommer ju att må så mycket bätter av det här!

ojojoj, vad jobbigt du måste ha det. och stackars sverker oxå såklart! men det är ju bra att han är på sjukhus nu, och att han håller på att vakna upp. Snart är han hemma igen och du slipper vara utan honom. Kram
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Stackars er! Det måste kännas så jobbigt. Jag hoppas att han blir bättre snart!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Sina djur är det närmaste hjärtat man har. Veta de ligger inlagda är så jobbigt. Man vet inte vad man ska ta sig till riktigt. Man funkar inte riktigt själv då. Man vet de får bra vård men man vill ju bara ha dem hos sig. Och veta de har det bra. Att de inte är rädda. Man vill ha dem hemma i tryggheten. Jag sänder er mina tankar. Hoppas Sverker snart blir bättre och piggare.
Kramar Melinda

Än en gång tack….
stora tröstekramar härifrån Väsby också Maggan47
Vad jobbigt att Sverker är krasslig. Men som tur är kan de komma tillrätta med dylika problem nu för tiden. Är det uringrus som han lider av?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tänker på er. Spelar ingen roll om barn eller katt, man lider. hoppas allt gå bra!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tröstekramar till dej.
Jenna

#20 Ja urinsten… och så får vi veta om njurarna tagit stryk utav det..men det går väl att bota med medicin?
Å det är så jemskt att tänka att Sverker ligger där i en bur helt vilsen och rädd, stackarn även att han har det bra..
Men jag tror att han märker att personalen menar väl och vill hjälpa honom. Han känner sig nog tryggt ändå:
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ja jag hoppas det.

lilla fina sverker,jag hoppas verkligen att han blir frisk.
hur gammal är sverker?

#27 Det hoppas jag med.
Han är ungefär 3,5 år :)

Han är rena ungdomen så det kommer han att återhämta sig bra ifrån! Han är en kämpe!! Det vet du väl!
Det är hemskt att lämna ifrån sig sina pälsklingar! De märker dock att personalen hjälper dem. När han märker att stoppet är borta.
Min Simson hade också stopp och urinsten/grus. Han fick då också förstoppning och av det spydde han.
Det kommer att gå bra, vännen!! Vi skickar massor med cyberkramar och nosgos till dig och Sverker så du blir lugn och han frisk!
Kom ihåg att du är en mycket bra matte! Du ser alltid till Sverkers bästa! Kram på dig igen!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Åh Sverker ser precis ut som vår allra första kisse som var så underbar.
Bra att Sverker nu är under behandling och här håller vi både tummar och tassar för att han snart är hemma igen och mår mycket bättre.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

#29 Det hoppas jag att han kommer.
Tack för de fina orden! De värmde.
#30 Jasså :)
Tack för tum-och tasshållningen.
Vår Bamse fick urinsten 3½ år gammal.
Han blev opererad och har varit frisk sedan dess. Han är snart 17 år nu.
Så visst blir Sverker frisk.
Vi har använt Hill`s c/d som torrisar, sedan Bamse blev sjuk.
Kram Jenna

#32 Ja frisk från urinsten kommer han att bli. Men jag är rädd om vad som händer när njurarna tar stryk..aja vi får se..
Mamma har pratat med veterinären och idag får han inte komma hem för han har fortfarande kvar katetern. Om de tar bort den idag så får han komma hem imorgon annars på torsdag. Aja, det är ju bättre att han är kvar där längre och att han blir redigt frisk än att han bara är halvfrisk. Men jag vill så gärna vara med honom nu när jag är hemma, egoistisk jag vet. Men jag får ta mig i hornen och stå ut. Så länge Sverker blir bra och jag får ha honom med mig så visst.

Har du frågat på djursjukhuset om du kan få hälsa på honom? Vissa ställen vill inte det men på andra är det helt OK och du skulle förmodligen känna dig lugnare om du fick träffa honom en stund och han kanske också skulle må bra av att få se sin matte igen. Här håller vi alla tummar och tassar att han snart är hemma igen och är frisk.
Åh, jag håller också tummar och katterna tassar här! Det ska säkert gå bra! Ok, får han svaga njurar, då får han gå på specialfoder. Men annars så är det inget problem. Arne är t ex hur pigg som helst! Pussa på honom, så fort du får hälsa på honom eller hämta honom! de tar säkert väl hand om honom.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lite uppdatering:
Mamma har pratat med veterinären och hon sa att alla prover var bra och att katetern är ute nu :) Så förhoppningsvis så får han åka hem imorgon :D Men det orsar på hur han mår och om han får igång kisseriet nu utan katetern. Urinblåsan hade tydligen varit stor, stackars han, jag fattar inte att han inet har visat tidigare att det gjort ont. Men de är ju djur som inte vill vissa sig svaga, stackarna.
Han ska i alla fall börja äta torrfoder ikväll, han har gått på dropp innan. Han äter även smärtstillande.
Jag hoppas och håller tummarna att han får komma hem imorgon så att jag inte få ha en sådan tråkig dag igen :)
Pussgurka!

jag håller tummarna för sverker.och att han får va frisk länge
va skönt att höra att sverker mår bättre :) håller tummarna för att han ska få komma hem!
Trötter hälsar genom att gå på tangentbordet… hmmm min startmeny försvan?!

Så roligt att läsa att Sverker mår bättre, och snart får komma hem.

:)

Vad härligt att läsa att SVerker mår bättre nu..tänk vilket kärt återseende sen när han kommer hem igen:-)
#39…hmmm..känner så väl igen sånt..min chef vid datorn heter Bamse von Sidentass

Nu är Sverker hemma :D
Han har varit hemma sen klockan sex. Det blev ett mycket kärt återseende!
Han mår bra och alla blev lika glada att se varanda :D
Han ska nu äta smärtstillande och antibiotika. Han är lite "hög" nu utav smärtstillandet och luktar pencellin ;) Men vad gör det, han är ju ändå hemma :D
På djursjukhuset så började de ju med mat till honom igårkväll och han har inte ätit nått torrfoder som han annars brukar älska (okej ny sort men han brukar älska alla slags torrfoder).. han åt bara blötfoder. Men när han kom hem så sprang han först under alla sängar och efte fem minuter jom han och gick till foderskålen och vilel ha mat, vi som inte hunnit lägga upp det nya fodret eftersom vi vart tvungna och reda upp hur mycket foder han ska ha fick skynda oss att ge honom. Han åt av det här och har ätit mycket. Men inte på veterinärstationen :P
Men nfy vilket dyrt blötfoder han äter nu! Men vem har sagt att inte katter kostar? :)
De tyckte även att han vart lite tjock så han ska äta dietfoder i några månader om några månader ;)
Stackars Sverker, han är van att kunna äta hur mycket som helst men nu måste han gå efter mått. Okej så ska det vara men vi fick när vi köpte honom höra från katthemmet att katter ska ha tillgång till foder hela tiden. Men men. Det blir atty hålla igen för hans bästa.
Vill så gärna kela med Sverker men vi har kelat hela kvällen och han har börjat att bli trött :) Så han ska få en paus nu ;)

va skönt att sverker är hemma igen

Härligt att höra om Sverker:)!
Underbart att höra!
Go Sverker! =)

Katterna Månstret (Egon) & Honey(Ville) hälsar till Sverker.#48 vilken sötnos :))

Vem skulle inte vara trött efter att ha fått sova borta och saknat sin favoritmatte??
Grabbarna Grus hälsar välkommen hem med ett glatt MJAU!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Så söt och snäll han ser ut!

Goa Sverker, hemma igen, puss på nosen!
Välkommen hem Sverker! :-D

sötnos, :)

vad härligt att han är hemma nu :D så söt han är.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jätteskönt att det gick bra.
Kram Jenna

Tack allesammans :)
Idag skulle han få pencellinen och smärtstillandet och det trodde jabli jättesvårt atr få i honom, men tänka sig, det gick jättebra :) Men det brukar ju det första göra i början. Sedan när han vet ur man gör så ska han göra allt för att inte få i sig det. Men vi får hoppas att det kommer att gå bra iaf. Det märks att han har lite ont för han går hela tiden med svansen runt sig eller mellan benen bär han ligger, eller runt sig. Just nu ligger han helt utslagen, vi har kelat och lekt järnet. Stackars Sverker att inte få nån ro
Men han säger till när det räcker, och då får det räcka :)

Välkommen hem, goingen Sverker!
Nu håller vi alla tassar vi har för att Sverker ska få bli hälsan själv här framöver:-)
Välkommen hem sverker!
Men tjock? Nee skyll på välmående katt med kratig benstomme ;)
Eller det är kanske det han vill skylla på?
Härligt att höra att han mår bättre och att han får vara hemma nu.
Jag tror stenhårt på att man blir frisk där man trivs :D

Tack :)
#59 haha han är hemamsjuk nu. Han blir alltid instängd i ett rum när man dammsuger för han blir rädd för den. Nu vill han inte vara själv i rummet ens ;) Han är hemmasjuk :)
Va skönt att läsa att gubben fått komma hem och att han mår bra.. Förstår att han njuter av att vara hemma och självklart du också.
Pussa sötnosen från mig 

vilka vackra ögon sverker har , ´bra att han är hemma

#61 Det har jag gjort nu :)
#62 Tycker du? :)
Men de är mörka nu på den sista bilden eftersom det var dåligt ljus :P

hur mår lille sverker.

Ja…jag undrar som Siberlina..hur mår Sverker idag?

#64, 65 Jo det är bra :) han är nästan sitt gamla ja nu :) Men han har ont när han kissar, stackarn. Men han äter inte så mkt han egentligen ska göra varje dag för sin vikt :P Men dricker jättemycket. Jag vet att det inte är bra men det står på en lapp att det är viktigt att han dricker mycket så då bör det vara bra :)

Bra att han dricker…väldigt viktigt att dom gör det…håller tummarna för att han helt o hållet hämtar sig igen, och det gör han säkert snart!

Det tror jag att han gör :)
Alla flickorna här skickar många nospussar till Sverker och önskar snar bättring.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

hur mår sverker , men jag hoppas bra

#69 Sverker tar tacksamt emot dem på fredag! ;)
#70 Senast jag prata med mamma var idag på morgonen och då mådde Sverker bra :)
Skönt! Hoppas att alla problem är över nu!

majja hälsar mjau till sverker. och krya på dig lille sverker

#72 Det får vi hoppas :) Han sluta med sitt smärtstillande i tisdags men åt fortfarande pencellin och igår sluta han med sin pencellin också. Så vi får hoppas att det går bra och att han inte har ont fast han inte äter sin medicin nu…
Men han har blivit så mycket keligare nu efter sjukhustiden… det kan ju vara på sista tiden då katter blir mer kelna, fast jag tror att dte är att han är glad över att vara hemma bara :)
Bara jag var hos honom, särskilt nu!! Det känns somom han är tjurig att jag är borta, men när jag kommer hem blir han ju glad och går efter mig men det känns ändå som han är tjurig. Jag missar så många dar med han känns det som. Men men, nu ska vi inte prata om det!
#73 När han får höra det så blir han säkert jätteglad. Det är jag 100 på!! :)
Apropå det, hur går det i skolan Erika? Trivs du med kurserna?
HEja SVerker! P(L)US på honom!

#75 Jo tack, det går bra :) Men veckorna är sega och det är inte lika höga krav i grundämnena som i nian.. det är lite synd… för man vill ju lära sig saker!

Tack för den fina bilden siberlina :)
Han är så söt, lilla Sotis.

Tack för bilderna siberlina de är fina. jag älskar det kortet på sotis när han sitter vid fönstret i inlägg #80 men även det i #81 är fint :)
Men det är likadant kort i inlägg 82 som 80 :)
Krya på dig Sverker!!

83 jo jag vet att det är samma bilder, det blev lite fel när jag satte in dom, men jag är glad att jag har dessa bilder nu, jag hoppas lille sverker mår bra.
#81 hade du som avartar ett tag. Jag gillar bilden jättemycket!