Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1455 ggr
NisseHult
0

Fenix - Hjälp mig.

Först och främst vill jag tacka alla underbara människor som finns dels dom jag är hos för tillfället, samt alla som försökt att hjälpa till.

Jag heter egentligen någonting annat, men vill få en ny chans i livet, då min gamla husse inte var så snäll mot mig, med det menar jag att :

*Fick ingen mat, för att jag åt för mkt.
*Inge vatten, för att han glömde bort mig, eller hade tid.
*Ingen ren låda på flera dagar, då min gamla husse ansåg att jag bajsade för mkt.
*Började att bli aggresiv, då jag inte mådde bra.
*Min mage är så svullen av mask att jag har ont, och det var inte gott med pillret dessa människor gett mig. men dom säger att jag kommer bli bättre.

Det finns en jätte snäll katt till här, vi är fortfarande lite osams, men det blir bättre, här får man till och med leka, utan att bli utskälld och instängd.
Samt att jag får massa pussar oh kramar, dom kallar det kärlek.

Nu är det soms så att min gamla husse fått för sig att han inte ansåg att jag mådde dåligt och vill komma och ta mig härifrån.
Nu vill jag rymma till ett hem där han inte kan hitta mig, jag vet vad han gjort mot sina andra djur han haft, och vill inte få samma öde.

Dom snälla människorna här kommer att ta mig till veterinären vilken dag som helst, och sen kommer dom ta bort mina kära bollar.
Vet inte riktigt vad som menar, men dom säger att det är för mitt eget bästa, samt en tatuering fatta coolt.

Finns det någon där ute som kan hjälpa mig från att min hemska husse ska komma och sno tillbaka mig?

Har fått mitt nya namn efter fågeln Fenix - Börja om på nytt.

Känner du att du kan hjälpa mig, snälla hör av dig.

Tack alla på förhand, men inte gamel husse. *morr*

Tass Fenix

essut
0

Åh Fenix hoppas du får ett bra hem snart. Håller tassarna här hemma.

Milou och Pontus

Naquita
0

åh lille fenix:( tyvärr har jag överfullt:(( Vart finns Fenix för någonstans? såklart han inte ska tillbaka till sin gamla ägare som behandlat honom illa. Hur kom han till er i första taget? har ni anmält denna vanvård? m hans ägare inte komme,r släpp inte in honom. då kan han inte ta katten!

Tycker om när folk har civilkurage nog att "sno" en katt i sådana här läget! jag hade inte tvekat en sekund om inget annat händer i ett sådant här läge jag heller!

zenita
0

lilla fenix. känner jag människorna rätt som hjälpt dig kommer din gammla husse inte att ha en chans att få tillbaka dig./många kramar från fyra katter i upplands väsby

NisseHult
0

#1 : tack så mkt.

2# Du får ett PM.

3# Nej dom kommer aldrig att släppa mig, men för mitt eget bästa.

JosephineF
0

Jag applåderar också ert civilkurage i det här fallet! Starkt jobbat! Håller tummarna för att Fenix får ett nytt hem, lååångt bort från galningen som haft honom i början! Lycka till!

NisseHult
0

#5 : Tack. : )

Sidentass
0

eloger i massor härifrån också..är så glad över att Felix är ifrån det eländiga stället…önskar av hela mitt hjärta att du snart får ett permanent som är fyllt med kärlek..här bor så många missar redan så de vore nog för jobbigt för dej lille Felix att smälta in i ett gäng på åtta st…vi håller hårt i tummar o tassar här ska du veta!!

kattassen
0

Å jag hoppas verkligen att du lille Fenix kan få ett nytt kärleksfullt hem , jag är övertygad om att dina "räddare" gör vad de kan för dig nu!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

kattassen
0

Hur går det för dig Fenix, har du orsakat någe "liv på stan" änFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

NisseHult
0

Hej. än så länge är det lugnt, men det kommer. Prio ett är att få Fenix till ett tryckt hem där han inte kan hittas. Jag vet att jag kommer få en ovänn för livet, men det är katten värd.

Tack för all omtanke om Fenix

Hawknestgrove
0

Lycka till i ditt framtida liv lilla Fenix! En startplatta i din insamling har du fått av mig. Så nu kan flera hänga på! Inget bidrag är för litet!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

NisseHult
0

Fenix har fått tid på måndag för undersökning. Sen har vi en som kanske kan ta honom. Just nu ser det väldigt ljust ut för lilla killen. Men det är inte helt säkert än, går det igenom kommer han långt ifrån denna stad. Och då kan vi äntligen slappna av lite.

karins
0

Vad härligt för Fenix!Glad

NisseHult
0

Är det någon som har tipps eller råd för hur man får en djurplåeri anmälan att behandlas så fort som möjligt?

evamojje
0

Snyggt jobbat av er att ge Fenix ett nytt liv. Hoppas att allt går bra. Vi håller tassar och tummar för dig Fenix.

PS..Mojje hälsar mina bollar e borta oxå men jag e herre på täppan iallafall Skrattande

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Ciiviic
0

Var en helt ny katt, man var och hälsar på igår : ) så roligt att se.

Hoppas bara att veterinären kan hjälpa oss idag : )