Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettertnrskygga-katter
Läst 887 ggr
Alexej
0

Populationsutveckling

Populationsutveckling i procent i en kattkoloni genom olika metoder.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0

Oj, det talar sitt tydliga språk!

Alexej
0

Kan tyvärr inte öppna pdf till en bild. Hittade det i en tysk TNRsajt och försökte måla själv…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville du ha den som bild?

Tezza
0

Lånade filen och la ut den på ett annat forum (spinn) där ämnet diskuteras just nu. Hoppas det är ok:)

Alexej
0

Tack Jossan! Hur gör man?Generad

JosephineF
0

Öppna filen och tryck på Print Screen (knappen ovanför delete och insert på ett vanligt tangentbord). Då kopierar du det som är på skärmen just då. Öppna sedan Paint, eller om du har något annat bild/ritprogram, ny fil och klistra in och beskär som det behövs så det omkringliggande försvinner. Knappt så jag hajjar själv vad jag skriver just nu.. *yr*

JosephineF
0

Vill du inte ha den mindre i ursprungsinlägget? Den blev så stor där..

Alexej
0

Ja, jag minskade nu, men skriften blir också lite otydligt då…Den knappen som du beskrev har jag aldrig använd förrut som så många andra på tangentbordet. Samma med alla fjärrkontroller till tv osv. 80% vet jag inte ens vad det är…

JosephineF
0

Hahaha!

JosephineF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testa den här då?

Alexej
0

ja, det blev bättre! tack!

vanessa
0

Den säger allt som vi redan vet. Nu kan man använda den till att påverka myndigheter. Vem är det som gjort detta diagram? Originalet så att säga. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Orignalet finns i en tysk pdf-fil om TNR. På sidan 4. Jag frågade faktiskt djurskyddsföreningen om jag kunde översätta det.

vanessa
0

Underbart, tack. Alltid bra att ha ett ursprung på saker och ting så att de inte tror att det är en god natt saga man hittat på. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

supermoccine
0

Å, vilket bra material! Med sådant här lätt och överskådligt är det ju enklare att övertyga. Jag kan inte tyska, så jag undrar om det står någonstans hur de kommit fram till siffrorna.

Alexej
0

Nej, det står tyvärr ingenstans. Jag giller inte heller när jag inte vet hur de kommer fram till vissa undersökningar.

Miranda, har hittade samtidigt länkar till amerikanska TNR- sidor, jag vet inte om du känner till de:

http://atlantaanimalalliance.com/aaa/faq1.htm

http://www.alleycat.org/equipment.html

Erika91
0

Den talars sitt språk den bara om TNR. Att inte fler kan bli positiva till TNR.