Badar leksakerna dagligen??
Min katt har ett litet knepigt beteende.. Han badar sina leksaksråttor dagligen i vattenskålen!!Doppar ner dom, vispar rut dom lite i vattnet och lyfter upp dom igen… Väldigt sött men också lite irriterande då de genomdränkta råttorna orsakar pölar på golven här hemma…
Lite nyfiken på om nån vet varför han gör så här, vore intressant att veta.

Hihi, han kanske gör sig kattmynta-te i vattenskålen? ;)
Skämt åsido har jag aldrig hört talas om liknande beteende, men förstår att det är lite irriterande med blöta fläckar på golvet, även om det bara är vatten :).
Hahaha, kattmynta-te!! Fyndigt Madde!!

Min älskade Simson gjorde precis samma sak.
Två anledningar hos honom. Han sprang omkring med sin leksak, blev törstig, skulle dricka vatten och måste då släppa leksaken varvid den då ramlade ner i vattenskålen. Det låg ofta leksaker där.
Andra anledningen var att han tyckte jag var urtråkig som sov på nätterna när jag enligt honom skulle vara uppe å leka. Han tog då leksaken, blötte den i vattenskålen, tog med sig den in till mig och lade den i ansiktet!
(Han hade då flera gånger kommit med den torr till mig utan att jag lekt tillräckligt "bra")
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

# vad jag skrattade när jag läste anledning nr 2. Ha ha, han var inte dum Simpson!!
Tyvärr verkar inget av ovanstående stämma med min lille Diesel. Visst blir han törstig när han leker men de gånger han doppar råttorna i vattnet så är han inte där för att dricka utan enbart för att doppa dom… Och tror inte att det är för att vi ska leka med honom heller. Men när han har doppat dom så dom är genomvåta så är dom visserligen otroligt mycke roligare att leka med när det skvätter runt i hela lägenheten
Jag är förvånad över hur mycke vatten en leksaksråtta kan suga upp*suck*

Nej dum var han verkligen inte. Alldeles för klok.
Det verkar helt enkelt som att Diesel bara gör leken roligare? Det kanske låter bättre om dem när de är blöta eller så är det som Madde säger att det smakar godare med kattmynta-thé-smak??? 
Som mina som går i toalådan först, sedan i duschen och sedan gör vackra fina konstverk på fönstrena… 

Ängla har också en förmåga att bada sina möss i vattenskålen. Och i akvariet.
Sen slänger han dem högt upp i luften och är väldigt road över hela uppvisningen.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Skönt att höra att fler har katter med besynnerliga ideér. Började fundera på om lille Diesel var psykiskt instabil hehe
Men Simson, hur har du uppfostrat dina grabbar egentligen??? Dom borde heta Emil hela bunten!! Hahaha!

Jossan: Det är väl det som är problemet här hemma…jag har inte uppfostrat dem…de har uppfostrat mig till deras betjänt… 
Hahaha
Såna snälla katter det bor här…. De bryr sig knappt om leksaker….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....