Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 341 ggr
Hawknestgrove
0

Inte som vanligt.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Janne och jag var och hälsade på Benny i söndags. Så konstigt det kändes…..JAg blev glad att Tompen(kissen) mådde bra, jag lovade ju Siw att hålla ett litet öga på honom. Han satt i Bennys knä och gosade…JAnne och Benny skojade som vanligt, pratade motorer och maksiner, där satt jag…. Ingen Siw mittemot att prata med….Allt såg ut som vanligt på Nedgård, bara att  Siw saknades. Tänkte på att dessa två underbara människor varit tillsammans i över 36 år och skulle haft sina gyllene år framför sig…Blev lite lessen… Här är en dålig bild på Tompen…..HAn ligger och gosar i Siws famn… Benny sitter mittemot. Underligt, det är den enda bilden jag har på Siw….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

sofia85
0

Förstår att det måste kännas jätte konstigt…

Fin kisse:)

Sidentass
0

Förstår så väl hur tomt det kändes…så fin kisse Benny har nu…vill tro att han får mycket stöd av tomten nu…såsom min far har av sin Zazza sen min mamma gick bort..

Tänk att du orkade åka dit iallafall…tror nog att Siw också vill ha det så…

Alexej
0

Det är det som blir så svårt. Tiden sedan. När man verkligen känner saknaden.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja, Benny är också väldigt god vän till mig, båda står eller stod mig väldigt nära. Han var lite orolig, då Siw hade andra arbetstider, hon hade ju rullande shema på äldrevården och var hemma mer. Så han undrade om Tompen for illa, då han ville gå ut när Benny åkte till jobbet halv 6 på morgonen och ofta inte km hem förrän halv fem. Men jag frågade om Tompen hade något ställe att gå in och värma sig och det hade han. Han hade ne liten mjuk bädd i "roteboa". För jag avrådde att ställa ut mat, för då kanske Tompen höll sig borta mer och dels så drar man till sig andra katter. >De bor väldigt kattsäkert. Så Tompen sitter alltid och väntar vid dörren,. närBenny kommer från jobbet. Han har provat att låta kissen vara inne på dagen, men det resulterar bara i, att Tompen är ute hela natten och det vill han inte. Så han vet, att hans mat finns inne. Har jag och Benny rätt?

Alexej
0

Skulle jag också göra så!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Bra, en till som tycker som jag. Fler förslag…..

karins
0

Förstår att det känns tomt! Tompen ute på dagen och inne på natten tycker jag.

Faxlin
0

Jag tycker det låter som en super bra lösning med att han är ute när husse jobbar Han verkar ju trivas med det. Så bättre med en misse inne på natten. ;-)

Förstår att det känns tungt och konstigt för dig utan Siw. Fint att du ändå orkar åka dit.

Kramis

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Ja, Benny får inte bli eremit! Janne klippte honom i söndags. De har ju känt varnadra hela livet. Vi till och med orkade skoja om att nu kanske det kommer damer….

karins
0

Vilken tur att Benny har dig och Janne!

Hawknestgrove
0

JA, vi är väldigt väldigt nära och har varit det jämt.

Jenna-Gun
0

Klart Tompen klarar sej

ute på dan.

Man vill ju ha kissen inner på natten.

Hawknestgrove
0

Ja, det var ju så, när Ragge dog för Siw ett tag innan hon dog, så var hon så ledsen. sedan kom diskussionen upp, vad händer när du åker in på sjukhus? Vi talade bara om det på det viset, hon grät och var så orolig för, att Benny inte skulle ta sig an Tompen. Då lovade jag, att kolla, att han hade mat och kattsand och att jag skulle lägga ut och köpa det, för sånt skötte ju aldrig Benny förr heller. Så jag blev så glad, att han bekymrar sig och är så mån om kissen. Ja, Tompen är naturligtvis kastrerad