Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 379 ggr
Sandrad
0

Stödhemsanmälan!

Nu är det dags igen!

Har varit stödhem i början av sommaren till 3 kattungar, som alla fick nya hem efter några få veckor.

Och nu, när jag har flyttat in i en ny och större lgh, är det dags igen!

Att inte fler har kommit på hur kul och (välbehövligt!) det är att vara stödhem är för mig en gåta.

Skickade nyss iväg ett mail till min kontaktperson på KKS, så håll tummarna för att hon har något ärende som matchar mina förutsättningar!=)

Erika91
0

håller tummarna, stödhem är det ju stort behov av! Det finns många katter så något måste passa dig, det är jag säker på :)

Lena
0

Du gör en jättefin insats! Och som sagt stödhem behövs alltid.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sandrad
0

#1:

Jag håller dig uppdaterad=)

Lena: Ja, det gör ju det. Men ofta tycker jag att förmedlarna verkar vara så överhopade med ärenden, att de "försummar" de som anmält sig som stödhem. Eller, det är väl snarare så att de inte hinner/tar sig tid att kolla mailende får. Jag vet att det inte är avsiktligt, men det är lite tråkigt de ggr det händer.

Sidentass
0

Toppen att du finns där för behövande missar! Håller tummarna att du snart får ulliga små nyfikna gäster snart!;-)

[helenal]
0

om man är stödhem och "faller" för katten man är det åt har man rätt att ringa och säga att man behåller den?

yavannaKementari
0

#5 Man kan prata med sin kontakperson och får med största sannolikhet köpa katten. Dock finns det ingen rätt inskrivet i kontraktet.

evamojje
0

Jag håller med dig. *L* det är jätte kul att se hur katterna ändras och hur dom sakta blir bekväma med oss tvåfotingar *L*

Toppen jobb som du gör Skrattande

Tassar i massor från Mojje, Busan och matte Eva samt våra akutkatter Björne och Kisen

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

marieborg
0

Toppenbra!!! Behövs ju alltid stödhem. Lycka till och håll oss uppdaterade Skrattande

Sandrad
0

Än så länge inget svar från min kontaktperson som jag hade sist, har ni övriga någon koll på djurhem som kan tänkas behöva stödhem i Malmö?

…när man väl bestämt sig vill man ju hjälpa till NU, helst nyss. Tålamodet brister=)

Lena
0

#9 Du kan ju även höra med Rädda Katten, Malmö

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MorganP
0

Missat denna tråd men #9 Nu vet jag inte om det är Gulliver som tidigare var din KP men hör du inget från den du mailat så PM:a henne här på hittekatter eller maila på pian.j@telia.com. Gulliver finns i Malmö.

Sandrad
0

Morgan:
Jo, jag tror det var Gulliver. förutom pian.j@telia .com så har hon väl även stina@kks.nu?

I sådana fall är det samma person=)

Sandrad
0

Idag åker jag för att hämta hem 2 kattungar från Hbg…=)

Alexej
0

Spännande!Skrattande

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
0

Lycka till!

Tezza
0

Lycka till, härligt att du ställer upp!!

Hawknestgrove
0

Lycka t ill och du är en ängel!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sandrad
0

Här har jag skrivit om mina nya stödisar, för er som missat det!=)

http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=228ce386-99b4-4ea8-a937-539a6e0a8420

Denna kommentar har tagits bort.