Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 834 ggr
Tezza
0

Nån som testat?

Är det någon här som använder eller har testat aquacat lådan?

Tycker det verkar vara en jättebra låda och billig!

http://www.aquacat.se/index.htm

martdat
0

Helt nu för mig.. men kan ju funka kanske,, vore skönt att slippa asa all sand hem från affärn…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tezza
0

Tänkte oxå att det vore skönt att slippa släpa hem tung kattsand och lägga ut pengar på den dessutom;) Men det vore intressant att veta om den funkar innan jag vågar mig på ett köp….

martdat
0

Precis! nån som vill tessta? lite väl mycket pengar om det inte skulle funka… o Miss som är så kräsen med sand,,, undrar vad hon säger om sten,, barar de inte tror sen att dotterns akvarie är en stor överfull kattlåda haha fniss:)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Engla
0

Sånt där är alltid svårt, för det handlar ju om mycket pengar! Googla lite på det så kanske du hittar vad andra tycker, prova även på Kattforum.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sidentass
0

har aldrig testat den..men visst verkar den bra..om bara katterna tycker det också;-)

Tezza
0

#5 Jo det är nog det som är största bekymmret, katterna måste oxå tycka om den….

Får se om jag vågar mig på ett köp;)

Tezza
0

Har lagt ut den på 4 forum och bara en av de som svarat har testat den och hon var inte nöjd:S hmmm

Radisa
0

Jag har testat. Jag har tillomed två här hemma.. men det funkade inget vidare! Det luktade fruktansvärt mkt väldigt snabbt och läckte. Min syster använde en till sin utekatt ett tag eftersom det var sällan han gick på lådan. och de ställde den i badkaret så att de lätt bara kunde spola den så fort man märkte att han varit där. Det är nog enda sättet jag kan rekomnera att använda den på. Bajsar katterna på lådan är det helt hopplöst att få rent och stenarna följer ju gärna med när man ska tömma.

Tezza
0

#8 Tack för ditt svar:) Jag som tyckte den här lådan verkade så bra, men om den luktar så är det ju inget vidare:( Då får jag nog köra på som vanligt med vanlig låda och kattsand.

Radisa
0

ja, jag vet inte om det blir bättre om man har större sten och en mindre mängd. Jag bytte ut till lite mindre för man fick alldelles för stora och liten mängd sten med lådan för att katterna ska kunna använda den till att krafsa. Vill du testa kan jag skicka dig en av mina lådor som bara står oanvänd. Och tycker du den är något att ha kan du skänka pengarna du skulle köpt en för till Tigerharen istället :)

Tezza
0

#10 Det låter ju som en bra ide. Men på vilket sätt läker den?

Radisa
0

Jag har nog tappat bort den slangen som följde med så det behövs ändå en ny så då kanske man kan komma förbi det, det var att den inte blev helt tät när man satte dit slangen så jag pluggade bara igen den med en penna när jag använde den. Tipset på sidan att skaffa en längre slang så allt leds ner i golvbrunnen kan ju vara värt att testa, då kanske det inte börjar lukta så.

Vill du ha den så PM:a mig bara din adress så skickar jag lådan!

Hawknestgrove
0

Tror att den är testad på www.katter.nu Där är även min recension av kattpejl……

Du går in på kattprylar och sedan på produktrecentioner…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tezza
0

#13 Tack för tipet! Det verkar som peewee lådan skulle vara ett bättre köp. Men nu väntar jag med spänning på att Radisas aquacat låda ska komma så jag får testa den. Gillar jag den inte så får jag väll testa peewee då:)

Engla
0

Peewee är bra och billigt, pelletsen håller jättelänge!

Tezza
0

#15 Använder du peewee Engla? Kan man använda den här lådan i så fall till pellets i stället, tänkte om de hade ungefär samma utförande?

Engla
0

# 16 Hrm…jag har inte riktigt förstått hur den lådan som du är intresserad av fungerar. Men pelletsen, eller vad man ska kalla det, till Peeween, fungerar som så att sågspånet åker ner med kisset till lådan där under. Så då luktar det inget. Meningen är alltså att sågspånet ska hamna i lådan som är under.

Tezza
0

Ok nä då är det inte så lätt att veta:) Men på "min" låda så har man grus överst kisset åker då ner i den understa lådan, medan man får plocka bort bajset som vanligt. Så de borde ju fungera ungerfär likadant, bara det att man har pellets i peewee och grus i aquacat….

Engla
0

# 18 Ja, ungefär. Ibland är det rena djungeln! Räcka ut tungan

Tezza
0

Ja du det är verkligen rena djungeln. Och man hittar dessutom nya saker man måste testa hela tiden:)

Engla
0

Jag är likadan. Finns ju så mycket att välja på. Först var jag tveksam till Peeween, eftersom det tog väldigt lång tid innan katterna accepterade den. Men nu är jag helnöjd, framförallt för att det är så ekonomiskt.

Madde80
0

Är också intresserad av en "alternativ" kattoalett, och funderade på Aquacat. Efter den här tråden så tänker jag nog testa pellets i vanlig låda först, och sedan gå över till Peewee när katterna förstått att det är helt ok med pellets. Är lite trött på sand som stökar till vårt lilla duchutrymme/toalettgolv, och blir det vått på golvet och kommer sand i det, blir det fult. Nej, pellets verkar vara rätt väg att gå…