Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1306 ggr
Mizzi
0

Hjälp !!

Vad ska jag göra med dom två hittetjejerna ??

Hittar ingen som kan ta dom, ingen hör av sig på annonserna.

Jag kan inte ha kvar dom själv, har helt enkelt inte råd och snart försämras min ekonomi ytterligare.

Jag vill absolut inte avliva dom då har ju hela grejen varit förgäves, men vad sjutton ska jag göra börjar känna panik nu =((((

abuelas
0

Hej..vad gäller det för katter? Är det vuxna katter eller kattungar? Var i Sverige bor du?

Tänkte att jag kunde höra mig för bland mina bekanta.

Kram

Anita

Hawknestgrove
0

Oj, puttar upp, har du skrivit om dem förut här???

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

leoochelvismatte
0

Puttar upp!

Kan du inte berätta vad det är för katter?

*håller tummar och tassar*

Mizzi
0

Det är två tjejer, kattungar vet inte hur gammla dom är.

Men jag har lyckats hitta hem till deras mamma men inte till dom =(

Dom är helsvarta, den ena har några få vita strån på bröstet.

Och som sagt den ena är lite tuffare, och den andra är väldigt skygg så dom kommer behöva träning.

Jag skulle tro dom är födda utomhus och inte haft kontakt med människor förut.

Mamman däremot är jättekelig.

Jag bor i Degerfors i närheten av Karlskoga

Maila mig om ni vet någon som kan ställa upp .

Mizzi
0

Dom är i alla fall äldre en 12 veckor men hur mycket äldre vet jag inte, eftersom jag är van vid skogkattungar och dom här är mindre så är det svårt att avgöra ca ålder.

Mizzi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger in lite bilder på dom

Mizzi
0

En till

Mizzi
0

En till

Alexej
0

Är det skogkattungdomar?

Har du lagt ut det på katterifokus?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mizzi
0

Nej det är två hittekatter som bott här ett tag nu, bilderna är tagen för ett tag sedan så dom är lite större nu.

Mizzi
0

Ligger där också nu

tussilago
0

vilka skönheter :) de ska nog hitta hem bara de får lite tid…

var har du annonserat?

vad är de akuta punkterna nu? (ekonomi, praktiska problem…)

sådana små skönheter ska som du säger inte behöva sluta illa!

kattassen
0

Å vilka små "lakritstroll". Ser ut som två stycken Salta Katten. Jättesöta och charmiga. Puttar upp !

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Erika91
0

De var ju jättesöta!
Jag håller tummarna!!

#9 Man får väl inte lägga ut säljningsannonser på katter.ifokus?

abuelas
0

Dom är bara såå underbart fina!! Nu är jag förälskad..igen!!Kyss

Anita

HellIPutUThrough
0

Kan du få dem till Sthlm så kan jag ta dem.

Erika91
0

#16 Vad bra!!
Transport ordnar sig ju nästan alltid!

Men får jag fråga en sak. Inte för att vara dum nu eller elak eller oförskämd på något sätt. De katter du har i din förening, varför tar du inte hand om de innan du tar andra katter? (ursäkta men jag är nyfiken)

HellIPutUThrough
0

Så många katter man kan ta hand om åt gången ska man väl ta hand om?

Jag får inte ta emot vuxna katter här hemma, men plats för kattungar har jag just nu. Så varför inte ställa upp tänkte jag?

tussilago
0

hur går det, mizzi?

evamojje
0

Verkar som om det ska ordna sig för sötnosarna. Väntar ivrigt på uppdatering *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Erika91
0

#18 Absolut ska man det!! 
Men nu vet jag ju varför :) Tack för svaret :)
Jag känner mig dum som fråga Generad
Men det är superbra att du ska ta hand om dem!!

Mizzi
0

Jag har fått  förfrågan på min mail, men det var väldigt osäkert om det skulle gå där och jag har inte fått svar på det jag skrev tillbaka ännu.

# 16   Så skulle det inte funka vore det guld om du kunde ställa upp, problemet är att jag har ingen bil och bor många mil från Stockholm.

Finns det någon som kan hjälpa till med transport från Degerfors till Stockholm  i så fall ???

Mizzi
0

putt

Hawknestgrove
0

Hur går det? HellIPutUThrough  kunde ju ta hand om dem?

Mizzi
0

Jag har inte hört något än från den som mailade, så om "Hell I Put You Through" kan och vill så får hon ta dom , men jag måste ha hjälp med transport till Stockholm.

Hawknestgrove
0

Ja, då får du PM:a henne och så får du läga ut en tråd på djurtransport och även här, om att du behöver transporthjälp!

Mizzi
0

Ja måste ju få tag på henne föst så jag vet när hon kan ta emot dom.

modellflickan
0

Oj vilka söta små pantrar! Transport brukar kunna lösas! Se bara till att dina småttingar kommer till ett bra och kärleksfullt hem. Det förtjänar dom!

Hawknestgrove
0

Om du gör så, att du lägger henne under dina favoriter, så ser du när hon är här inne. Men PM:A du, så ser hon det, så fort hon kommer in!

Mizzi
0

Men jag kommer gå ur nu ett tag, sen kommer väl dottern hem och då vet i gudarna när man får tillbaka datorn =)

Men jag har i alla fall skrivit till henne, då kan hon ju skriva tillbaka på mailen så ser jag det senare när jag tittar in igen ;)

Mizzi
0

Tittar in en snabbis inget svar ännu.

HellIPutUThrough
0

Mizzi, jag kan köra en bit, men det känns lite långt att åka 50 mil på en dag. Kan du ordna så någon möter mig halvvägs kanske?

Mizzi
0

Jag har ingen bil själv tyvärr, men jag har frågat på djurtransport om någon kan ta med kissarna, det är det enda jag kan göra just nu .

abuelas
0

Hej..jag mailade till Mizzi om de söta lakritstrollen, men sen har jag varit dålig hela dan och inte kollat mailen. Fick yrselattack och tillslut vågade jag inte vara hemma..så jag åkte in på akuten!Förvånad Jag blev skiträdd och trodde jag fått hjärnblödning!! Men det var visst nån virus på balansnerven!!

Jag är jätteintresserad av bägge svartisarna..Och jag ska ju ner till Stockholm. Nu blev det inte imorron som det var sagt..eftersom hittekatterna från Uddevalla inte kunde transportes upp pga sjukdom. 

Nu såg jag att det var fler som var intresserad av dem..Så då får vi väl slåss om saken kanske!Flört 

Jag kommer att boka en ny resa, men har inte bestämt något datum ännu.

Kraam på er alla..och förlåt att jag inte kunde svara på ditt mail Mizzi..

Anita

HellIPutUThrough
0

Jag tar dem till Stockholm nästa fredag om Mizzi fortfarande är intresserad!

Mizzi
0

Ja det var ju tråkigt att det blev så abuelas, men eftersom läget är lite akut och HellIPutUThrough kunde svara bestämt i går så blev det hon som får ta dom.

Vi har bestämt att hon hämtar dom här Fredag nästa vecka.

Mizzi

HellIPutUThrough
0

Skulle jag inte kunna omplacera dem får Anita gärna komma ner och hämta dem. :) Men jag tror inte det ska behövas.

Hawknestgrove
0

Abuelas, finns ju en superfin vuxen tjej, som behöver ett hem.Vackra Maja! Hennes matte ska in på sjukhus i månasskiftet och kommer kanske inte hem mer……Hon finns i Mölndal!

Hawknestgrove
0

Abuelas, finns ju en superfin vuxen tjej, som behöver ett hem.Vackra Maja! Hennes matte ska in på sjukhus i månasskiftet och kommer kanske inte hem mer……Hon finns i Mölndal!

abuelas
0

Jo jag läste om Vackra Maja..men hon vill ju vara utekatt..Och jag kan inte ha katter som går fritt ut och in.. Mina grannar i stan skulle inte uppskatta det..Men mest för att jag är så rädd att katterna blir påkörda eller att någon är dum mot dem!

Här där jag bor har jag ingen möjlighet att bygga rastgård, men efter den 1 december får jag gott om plats..och även rastgårdar.

Kram

Anita

HellIPutUThrough
0

Ingen i GBG som kan jourhemma en månad om abuela kan ta Maja sen?

Hawknestgrove
0

Ja, måste hon verkligen gå ut?

HellIPutUThrough
0

Jag tror hon hellre överlever i en lägenhet än blir avlivad.

Hawknestgrove
0

Puttar upp. Hur går et+

minja
0

Oj! Vad synd jag skulle ju kunnat ställa upp i en månad. Men ena katten har spytt lite i två dagar, så jag vet inte om hon kan ha magsjuka. Hon är fortfarande pigg och leker, dricker och vill ha mat, men det är efter hon har ätit som hon spyr upp vätska, men inte så mycket mat. Blir det inte bättre eller om det blir sämre är det farbror doktorn som gäller.

Hoppas det löser sig, jag känner tyvärr ingen som kan ta en extra katt, inte ens tillfälligt.