2 bens mat :P
Är det någon huritg människa här inne som vet något bra recept på maträtter till våra små 4 fotingar som vi äter ?
Typ, köttfärs, potatis och sådant.
Sen hur man tilllagar det.

Hmmm, i Matildas kokbok finns det recept men det handlar ju om BARF. Annars vet jag inte :)
MAn kan ju faktiskt koka grejerna i MAtildas kokbok också. Själv kör jag i mån av tillgång, viltrisotto till mina. Kokar 2 l "slafskött" av vilt, blandat med 1 liter ris, som kokar i vattnet från köttkoket(2 l även det. Då gör jag så här, jag kokar köttet, tar upp det ur grytan, mal det och avslutar malandet med 2 morötter för att dels få ut allt kött från kvarnen och dels för att katterna gillar det och så ser det lite trevligare ut, lägger ner riset och köttet igen och kokar igen. Tillsätter äggskal som extra kalciumkälla(malet) 10 g/1,5 kg kött och en dutt rapsolja. Även en liten, liten sked salt för hållbarheten. Detta fryser jag sen ner i tunna plattor, lagom i treliterspåsar, så jag kan bryta av lämplig mängd och tina i micron. För mig är fördelen, att detta foder ratas av Arne. Då behöver jag inte tänka på att plocka bort det käket. Flickorna gillar det och mår fint av det. HAr du inte tillgång till det kött som jag har, så kan du använda köttfärs eller kyckling.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....