Djurplågare
Sitter med sambo och katter och tittar på Djurpoliserna på Animal planet. Ett gäng ungdomar har brutalt misshandlat en liten calico katt till döds. Hur modiga är dom? Ett gäng fega äckel på en liten försvarslös katt. Det finns inget fegare och sjuka och äckligare än djurplågare. Dessa amöbor/parasiter avskyr jag mest av allt. Djurplågare är mycket störda individer som oftast slutar i ännu grövre brott. Dvs de ger sig på barn och kvinnor, de svaga i samhället. Man ska aldrig ignorera sådana brott som djurplågeri.
Sverige behöver verkligen djurpoliser! När ska djuren få rätt i samhället?? Djuren är oskyldiga och de svaga i samhället, ändå är det dom som är oskyddade utan rättigheter. Det är inte rättvist!
Mitt hat och förakt för djurplågare är enormt. Jag kan inte skriva här vad jag skulle göra med en sådan j-vel. Ser dom inte som människor, utan äckliga parasiter som ska utrotas. Ursäkta språket men så tycker jag.
Lider med calico katten. Nu är reklamen slut och jag ska titta vidare.

Bra skrivet, håller med ang **"Ett gäng fega äckel på en liten försvarslös katt. Det finns inget fegare och sjuka och äckligare än djurplågare. Dessa amöbor/parasiter avskyr jag mest av allt. Djurplågare är mycket störda individer som oftast slutar i ännu grövre brott. Dvs de ger sig på barn och kvinnor, de svaga i samhället."
**
Bra skrivet iaf, och visst är det förj*vligt!

det är så hemskt .men jag kan inte se sådana filmer för jag mår så dåligt,

#1 Tack.
Katten fick en hemsk plågsam död. Hon hade ägare och var mycket älskad. Nu är hon död. De fick tag i en av förövarna, en färgad kille. Han var tydligen mest aktiv i misshandeln av katten. Vill spotta honom i ansiktet. (och mer därtill) Efteråt skulle jag vilja säga till honom: Hur kunde du göra sådant mot en liten katt? Hur kan du sänka dej så lågt? Vad hade katten gjort dej? Jag önskar du aldrig blivit född. Du är och kommer föbli ett misstag. Fy skäms på dej ditt lilla misstag. Hoppas du ruttnar bort innefrån och ut..
Känner mej nedstämd. Tänker på den lilla calico katten som enligt djurpoliserna fick dö en mycket brutal och plågsam död..:(
Till och med NYPD var inblandade i detta. Jag blev väldigt rörd av att se hur många som verkligen försökte sätta ditt kattmördarna. Detta var ett brutalt fall.
För er som har Animal Planet titta på Djurpoliserna som går just nu. Fantastiska människor som är guld värda.

Jag brukar följa Djurpoliserna men tycker att det bara varit en massa repriser de senaste veckorna. Detta känns iofs lite nytt, tror inte jag sett detta avsnitt. (Kanske tur det…)
Tycker verkligen att de gör ett fantastiskt jobb och vilka befogenheter de har (i alla fall New York SPCA) De kan till och med gripa någon om det förelegat brott. BRA! Behövs verkligen här i Sverige, men det är väl långt dit med våra meslagar gällande djurhållning.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Ja Djurpoliser behövs. Jag önskar attt djuren får samma rättigheter som människan. Jag vet att vägen dit är långt och kanske orealistisk, men jag hoppas och önskar…
Djuren är de svaga i samhället som vi måste värna om…
Kan tyvärr inte se det programmet, för vi har inte det abbonemanget. Får försöka kika på det någon gång jag är hos min mor och hälsar på.
#1 & #2 Jag håller också med. Vidrigt är det.

Jag såg också det och det tillhör de avsnitt soµ jag inte sett tidigare. Det kommer att hålla på med många avsnitt inatt ända till kl. 03.00 tror jag det var.
Det har tyvärr visat sig att djurplågare ofta går över och blir människoplågare också. Därför ska de stoppas i tid. Just nu fortsätter det hela med avsnitt av djurpolisen i Phoenix, men just de avsnitten har jag sett tidigare.
Naturligtvis är jag helt FÖR djurpoliser här och jag hoppas att det kan bli verklighet så småningom, men tyvärr måste nogpolitikerna nappa på idén först. De är ju inte snabba med att fatta precis. Vad vi kan göra är att ligga på och maila våra förslag till massor med riksdagsledamöter, då kanske någon kan ta upp det hela.

Tviiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! Spott o spe!!! Snart vill jag inte höra till det här släktet längre…känns skönt just nu att jag inte kunde se det, har inte kanalen..vet inte hur man mått då..samtidigt som det måste fram i ropet vad som händer stackars..arma försvarslösa djur…

Putt

Som Mettan skriver så går förändringar genom myndigheter och politiker. Den andra sidan är från gräsrotsnivå. Tillsammans skapar de förändring.
Saker är på gång kan jag meddela. Där flera av oss från Hittekatter har en tass, förlåt, hand med i. Smått som större.
Djurskyddet Sverige driver tillsammans med andra grupper detta kattämne väldigt hårt. Så gå gärna in på deras hemsida och skriv under namnlistan som ska ges till jordbruksministern.
Sedan hade de möte i veckan som var på riksdagens Djurskyddsforum seminarium.
Sedan är fler saker på gång, varav jag är inblandad en av sakerna. Men då det fortfarande är lite "hemligt" så berättar jag inte mer. Det är dock med en myndighet.
Så vill ni hjälpa till att stoppa plågeri, gör det från flera håll. Så som Mettan skrev ovan. Påverka politiker i er kommun till exempel, skriv insändare i tidningar, och påverka både de som äger katter och inte äger dem.
Visste ni förresten att jordbruksverket har djurskyddskonferenser?
Så påverka, påverka. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.