Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1031 ggr
EvaG
0

Sorry katthemmet

Läst på annan sida här i iFokus att man bidrar med pengar till katthem med mera för att man har dåligt samvete. Jag har inget dåligt samvete, så jag är ledsen Djurhjälpen, jag köper inga fem kalendrar detta år - jag köper ingen. Jag har inte varit så aktiv på den här sidan, men jag lämnar den nu och tackar för mig

Medarbetare på Vilda västern iFokus

kattassen
0

Jag tror inte att du är ledsen att du inte bidrar, om du faktiskt inte vill? Själv bidrar jag inte pga dåligt samvete utan att katterna faktiskt behöver min hjälp, men det är ju fritt val hur man resonerar.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Alexej
0

Jag brukar inte heller ge pengar för min egen ego utan för att hjälpa katter som behöver hjälp!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

EvaG
0

Ja det står var och en fritt. Jag kanske tar hem en ny kattunge istället för att bidra med pengar som man tydligen gör om man har dåligt samvete

Alexej
0

Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
0

Ja det kostar att driva katthem! Veterinärkostanader osv är ju inte gratis precis!  Ingen här har dåligt samvete vad jag vet, vi älskar ett kattliv lika mycke som annat liv, så vi är jätteglada över att kunna bidra med det vi har!

miranda1
0

Du EvaG, tråden där det med dåligt samvete tas upp har INGENTING med Djurhjälpen att göra. Det handlar om att någon skriver att hon skänker pengar till djurens rätt för att de bl a  jobbar mot djurtransporter för att hon tror att det är det enda hon kan kan hjälpa till med. Då skrev jag att det hjälper bättre att sluta äta kött än att sätta in en hundralapp för att slippa dåligt samvete…. fattar inte riktigt vad det har med Djurhjälpens kallender att göra.

MorganP
0

#3 När man hjälper nödställda katter i Sverige, oberoende om man köper almanackor etc , tar in katter eller på andra sätt (t ex hjälper kattverksamheters katter till veterinär via transporthjälp) så tycker jag det är så fel att man ska uttrycka att det av olika sätt sker av ens samvete. Vill hellre se det som att vi tillsamman, genom vår kärlek till katterna hjälper dem och det sker som sagt på en mängd olika sätt, beroende av varandra.

anebit
0

Suck!!!!!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

#0 Det råder inget köptvång på Kalendrar från några av  katthemmen. Sverige är ett demokratiskt land och vi väljer själva vad vi vill lägga både våra pengar och vårt engagemang.

Förstår inte riktigt ditt inlägg Eva G? Vad är det du är frustrerad på egentligen? Varför startar du en tråd för att berätta att du inte tänker köpa en kattkalender samt lämna den här sajten? Vad är det du vill säga oss med detta?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
0
A-M.H
0

..ja du miranda..läs inlägg och försök förstå det du läser som du svarar på el kommenterar..jag skrev att det enda sätt jag kan bidra på är att skänka en slant varje månad, har ingen tid för "aktivt" arbete…sen kommenterade du att alla i Djurens Rätt stödde veterinärens beslut i den tråden jag skrev i…varpå jag bara i förbifarten nämnde varför jag valt att skänka Djurens Rätt 100 kr varje månad..bla för att de försöker få djurtransporter mindre plågsamma…

.dessutom skrev du att det var dåligt samvete som fick mig att skänka pengar…

Resultat….inte en krona mer till Djurens Rätt från mig…om det är den sorts personer som driver den verksamheten…vill jag inte  stödja den….

Djurens Rätt tackar säkert dig för ditt fina engagemang…

karins
0

Vilken sida i fokus och vilka inlägg? Alla här inne har inte sett det. Då blir det här inlägget något förvirrande!

Alexej
0

Jaja, alla pratar bara om sig själva. Trodde vi jobbar för katternas skull!

Lena
0

#0 & #11 Utveckla gärna kritiken ni har, vad är det ni anser att vi gjort fel här inne på Hittekatter i Fokus. Konstruktiv kritik är alltid välkommen, men det är bra om man förstår vad det är ni är så missnöjda med.

Och om någon nu är missnöjd med Djurhjälpen tycker jag det är betydligt bättre att ni tar det direkt med föreningen istället.

Här är länken till deras hemsida med kontaktuppgifter: Djurhjälpen i Waxholm

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

miranda1
0

#11 åååh vad snällt av EvaG att bjuda in dig här :)

sen kommenterade du att alla i Djurens Rätt stödde veterinärens beslut i den tråden jag skrev i...

Huh? Citerar ur andra tråden:

#34 (Du skriver)..för mig är det djurplågeri…vill däremot tillägga att jag varje månad via autogiro betalar 100 kr till Djurens Rätt.(Jag skriver) Undrar varför du betalar in pengar till djurens rätt när du har de åsikter du har. Är 100% säkert på att de helt går på Akutgruppens och veterinärens linje i det här fallet.

Alla i djurens rätt? Jag pratar om Djurens rätt som organisation….

HellIPutUThrough
0

Vad spelar det för roll om man har dåligt samvete eller ej, huvudsaken är väl att katthemmen får in pengar.

anebit
0

Varför kan inte alla Kattsajter hålla ihop och hålla sams?

Vi är ju alla kattälskare, hoppas jag iaf……

Varför kastas det så mycket skit?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

#17 Kloka ord! Det är ju det vi hoppas på att vår kärlek till katter ska kunna förena oss. Så borde det ju faktiskt kunna vara.

//Lena

A-M.H
0

….ja miranda…du undrar o jag har svarat dig och du väljer att vinkla det…jag vet inte hur du kan veta att Djurens Rätt som organiasation stödjer beslutet till 100%..en organisation består väl av medlemmar..eller..

..att du dessutom slänger ur dig att det är mitt dåliga samvete…det resulterar i att mitt förtroende för Djurens Rätt som organisation…..har inte mitt förtroende längre om dess medlemmar har de åsikter som du framför…och då kan ingen vara gladare än jag att jag blev varse det….för nu slipper den organisationen ta emot 1 200 kr per år.

Det är nog det som Eva G menar …att nån slänger ut en kommentar om att man skänker pengar för att man har dåligt samvete… då tyvärr straffar det sig på detta sett..det är en ganska provocerande kommentar…som säkert många förstår..

Jag har ingen lust, att skänka pengar till människor som handhar dessa, även om det är för att hjälpa djur, som har den attityden som du har….

miranda1
0

ja men då fattar jag!

EvaG ska "straffa" Djurhjälpen för att jag skrev ett kommentar till en av dina inlägg i en tråd om en katt från Akutgruppen. Självklart!

Sandlådanivå heter det…..

maggan47
0

jag har inte sett inlägget, och vet inte vem EvaG är, därför blir jag förvånad att någon som jag inte vet skrivit något JAG sett, tackar för sig, och lämnar oss, då säger jag bara OCH, och höjjer ögonbrynen, köpa kalendrar från katthem för att man har dåligt samvete, tror jag inte många här på hittekatter gör, och tror inte många här har dåligt samvete, därför att alla bidrar på sitt sätt med något, och köpa almanackor är ett sätt att få bidra med, det är bara att läsa några trådar på måfå, så ser alla vad som uträttas, kanske inga stordåd, mennågra katter kom in i värmen, så EvaG, satsa på att ta in en kattunge du, finns många här som har sådanaKyssMaggan47

Lena
0

#19 Om en enskild medlem nu slänger ur sig en kommentar som provocerar så ska väl inte helt andra föreningar och verksamheter straffas för detta? Den logiken föstår jag faktiskt inte alls? Vad menar ni att Djurhjälpen gjort för ont i detta?

//Lena

EvaG
0

Jag ber om ursäkt för min kommentar. Skaffar en kattunge från en som fött upp en kull huskatter så inte de släpps ut. Det är mitt bidrag och jag har inte dåligt samvete

Lena
0

Jag låser den här tråden nu och ber EvaG och A-MH att framför sin kritik via PM istället till den/dem det berör. Förstår nu att det här är en personlig konflikt som uppstått i en annan tråd på en annan sajt. Och om ni är missnöjda med Djurhjälpen så ber jag er kontakt dem direkt.

//Lena

Inlägget är låst för nya kommentarer