Inte pigg och glad...
Den magra katten jag tog hand om i lördags kallad lilla Persilja. Jag har kontaktat polisen men ingen saknar henne. Hon är verkligen ingen pigg och glad kise. Hon sover mest och är i sin egna värld många gånger. Verkar så ledsen. Men sätter man sig hos henne spinner hon gott när man klappar och pussar henne. Hon går upp och äter lite ibland. Någon som har bra tips om bra mat för hennes mage plus att det hjälper henne att gå upp i vikt? Det mottages tacksamt. Hennes mage pendlar mellan att vara rätt okej till att vara lös. Jag blandar bl a i lite morotspure som det är nu i hennes mat för hennes mage. Hon kissar och bajsar överallt. Det kan komma var som helst, det verkar som hon har svårt att hålla sig ibland och det bara kommer och då kommer det lite varsomhelst. Någon som har tips som kan muntra upp henne och göra henne lite glad? Alla tips om hur man kan få en mager katt pigg och stark igen mottages tacksamt. Imorgon ska hon in till veterinären och då ska det göras en ordentlig hälsoundersökning för att se hur hon mår. Ni får hålla tummarna för henne imorgon att det inte är något allvarligt med henne.
Jag får glädjas att mina två små stödbebisar är hur pigga och glada som helst. De hoppar och studdsar och livet leker för dem. De äter bra och är hur bra som helst i magarna. De växer de små. =) Mina andra egna katter älskar dem och de tar alla hand om de små så underbart bra. När jag ser mina stora vuxna katter leka med kattungarna så försiktigt eller de ligger och tvättar de små då värmer det i ens hjärta. =)
Det var en liten uppdatering från oss!
Kramar Melinda och alla kisarna!
så ledsamt med lilla kissen, hur gammal är hon, kan ju vara så att hon inte känner när det kommer av någon anledning, svårt att ge råd om mat som är bra, men lite lever, kokt fisk med ris, blandat med fiskspad, är ju stoppande, vad bra att hon kommer till veterinär i morgon, kroppen har ju kanske tagit styk på grund av undernäringen Maggan47
kram till er
Ja, jag tror nog, att det kan vara en infektion och det är ju lätt avhjälpt. Att hn sätter sig lite överallt, kan ju bero på att hon inte är ordentligt tränad också. Du får nog bra råd hos veten för diarren och även råd om kost för att hon ska gå upp i vikt. Hill´s Ad brukar vara både bra och snällt för magen, omtyckt också. Morotspure är toppen. Ge henne även lite te att dricka i pipett. Du kan koka en kopp och ha i kylen. Men först och främst, hon är nog väldigt slut och trött, så hon behöver nog sin vila. Håller tummarna att du får bra besked i morgon. Bvitaminer brukar också göra susen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Börja med fisk och ris för att lugna magen. Ge i väldigt små portioner. Med små portioner några skedar många gånger om dagen. Viktigt är att magen lugnar sig, så slipper det rinna ur hennes kropp, och då kan hennes energi komma tillbaka. Så lycka till med henne. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

hur går det för Persilja?… lycka till!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Bra foder till sjuka katter:
Hills a/d är kanon när det gäller katter som är/varit sjuka och behöver hämta krafter. Kan lätt blandas ut och ges med doseringsspruta. Det innehåller näring som lätt tas upp av kroppen och är skonsamt mot magen.
Hills i/d är ett foder för katter med magproblem. Det är läkande för tarmväggarna och tas lätt upp av kroppen.
Att hon inte går på lådan som hon ska har sannolikt att göra med att hon inte känner sig bra. Det hela kommer att bli bättre när Persilja blir bättre. Jättebra att hon ska till veterinären idag. Då får du förhoppningsvis veta vad som felar och vad som behöver göras.
Det här att magen pendlar kan vara ett tecken på inälvsmask. Känner igen det från bland annat Saga som var mycket svårt maskinfekterad när hon kom till oss.
Håller tummerna för denna lilla katttjej som jag blivit så förtjust i. Tack för att du hjälper henne så bra!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack alla! Tack för alla mattips. Persilja är inte alls i balans det märks så förhoppningsvis kommer toaproblemet att bli bättre när hon börjar att må bättre igen. Lilla Persilja är hos veterinären nu. Ska hämta henne igen vid kl 16.00 i eftermiddag. Hon är så snäll den katten. Veterinären satte henne på vågen, där satt hon kvar ja var han än gjorde med henne bara satt hon stilla och tittade storögt som att tack för ni pysslar med mig. Gumman lilla hjärtat vilken underbar katt. Hon vägde drygt 1,5 kilo. Lilla gumman, inte mycket för en fullvuxen katt. Men veterinären trodde vi skulle få upp henne i vikt igen. Hon skulle få vätska och näring där inne sa han. Hon verkade okej annars enligt veterinären. Mycket maskangripen. Men jag får veta mera när jag hämtar henne i eftermiddag, då de har gått igenom allt och kollat om hon är dräktig, vilket jag inte hoppas. Polisen ringde mig på vägen hem från veterinären. Mycket trevlig tjej. Hon ville bara ringa och berätta att de inte fått in någon som helst anmälan om någon som saknar denna katt. Hon ville bara höra hur katten mådde nu och var så glad när jag sa att hon får bo hos mig tills ägare hittas eller annat nytt hem hittas. Ja denna tjej från polisen var väldigt mån om kisen och allt runt omkring. Så det var riktigt skönt. En polis som ringer för att höra hur katten mår, inte varit med om tidigare. Hon ska ringa mig om en vecka igen sa hon.
Kramar Melinda
(Veterinären) är faktiskt väldigt bra här i blekinge, de är måna om katterna. de flesta iaf:) Iaf de som sitter i receptionen.
heh polisen menar jag;P

Håller alla tummar jag har för att lilla kissehjärtat snart får bli piggare och en glad kisse igen…så underbart att du har tagit dej an henne..lilla gumman..
Här håller vi också tummar och tassar för att lilla kissen snart kryar på sig
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Det är nog masken som tar den mesta av näringen hon får i sig. När hon får behandling mot den blir hon säkert både piggare och magen bättre. men är hon svårt maskangripen kan det behövas flera behandlingar.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Lilla tjejen, håller tummarna för att hon ska bli bättre!
Nu har du väl kommit hem med henne… Vi väntar på lilla Persiljas rapport! sån go polis………
Nu ligger Persilja här hemma och sover igen. Varit mycket för henne idag. Men det var en underbar veterinär som gjorde så mycket för henne idag. Hon charmade alla i personalen på veterinärstationen sa de när jag hämtade henne nu i eftermiddag. Det gick bra med henne. Veterinären trodde hon skulle repa sig bra. Men hon har inte något fett alls på hennes kropp sa han och magen är inte bra men annars verkar allt bra med henne. Så det var skönt. Fick lite samma tips av min veterinär på mat hon ska få som ni gett mig här. Förhoppningsvis kommer hon att återhämta sig. Hon var inte dräktig. Så nu är det massa vila och mat som ska få henne i balans. Och en avmaskningskur till om ett tag.
Tack för all hjälp och all stöttning alla ni har gett mig på detta forum. Jag kommer att hålla er uppdaterade om hur det fortsatt går med lilla Persilja.
Kramar Melinda

Vad skönt att det inte vara något allvarligt fel med henne. Förstår att hon charmade dem, hon ser så mysig och samtidigt lite sorgsen ut.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#13 Tack för rapport! Vad bra att det inte verkar vara några större fel på henne den lilla stumpan. Nu kan man andas ut.
Ge henne en riktig kattkram från mig och Isolde.
//Lena
PS! Isolde blir mer och mer kavat av sig. Stal igår en stor bit av våran ost. :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Så skönt o gott att höra att det inte var något allvarligare fel hos lilla gumman…nu håller vi tummar. Och tassar..för att hon snart ska kunna bli en pigg och harmonisk kisse!

Så skönt att läsa om veterinärbesöket! Då behövs det bara rätt mat och vila, så hon får tillbaka sin kraft.
Toppen
Finns det någon bild på kissen
Skönt att vet-besöket gick bra.
Jenna