Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2234 ggr
HannaAkutgruppen
0

Ännu en stackars skadad katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick samtal om en skadad, tovig katt. Det förde genast mina tankar till NollEttTrettio, inte en till tänkte jag. Kände att jag inte orkar med att gå hem ännu en gång med en tom bur.

Vi åkte och hämtade honom lunchtid i Måndags. En kvinna hade lockat in honom i sitt hus. Väl hos vår veterinär såg hon att hans ben var brutet.
Vi åkte till ett djursjukhus för att röntga honom och  se om han gick att rädda. Han hade två stora frakurer och tre små.

De hade egentligen inte tid att operera. Men han hade ju gått med skadan sendan ca 17-22 april. Den snälla veterinären tyckte inte vi kunde vänta. Han gav oss 3000 kr rabatt. Men det skulle ändå  kosta 8000. Egentligen rent krasst, hade vi inte riktigt råd. Men när jag tittade ner på den snälla toviga katten som låg framför mig, som lät oss klämma och känna utan ett pip kunde jag inte förmå mig att avliva honom.

Operationen blev lyckad. Han har nu ett stift och två skruvar som håller ihop hans brutna lårben.
Tufsen har troligtvis varit hemlös i 1-2 år, grannar har schasat bort honom och slängt grejer efter honom. Dom todde han hade skabb bara för han var delvis kal. Det var ju bara fläckar där hans tovor ramlat av.

När jag sitter med honom här hemma och han lägger sitt huvud i min hand kan jag inte förstå hur man kan ha behandlat honom så illa. Han vill ju bara ha kärlek.

Här kan man titta på bilder på Tufsen
http://www.akutgruppen.com/visakatt.php?id=586&typ=0

Vill du skänka en slant till Tufsens veterinärvård? Sätt då in ditt bidrag på vårt pg nr: 26 63 86-2 Märk inbetalningen med Tufsen.
Din hjälp är ovärderlig!!

Faxlin
0

Nej men söte vännen vad han måste ha lidit.

Här är det så tomt att det skriker på penningfronten. men så snart barnbidraget dyker upp ska jag sätta in en liten slant åt den stackaren. och jag hoppas/tror fler gör likadant. Många bäckar små.

Klappa om honom från mig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

storAnnette
0

Jag har satt in en hundring.Så härligt att kisse fick hjälp!

modellflickan
0

Stackars liten. Nospuss från mej.

Sätter in en slant i veckan. Tack för att ni finns!!

Simson
0

Stackars grabben!! Han måste haft gräsligt ont!! Satte in en liten slant och hoppas att många fler gör likadant!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

evkasu
0

Vi sätter in en slant till stackars Tufsen från jourkissen Mäster ikväll.

Tack för ert arbete.

marieborg
0

Stackars gubben!!!

Läste om honom på er hemsida igår och satt in ett bidrag till honom samtidigt som jag skickade en slant till KKS katten Amy.

Pussa honom från mig!

Sidentass
0

Åhhh arma lilla, stackars misse…tänk att han kom i era goda omsorg..vad tacksam han måste vara för det, även om han inte kan tala om det…hoppas att det är ok. om jag sänder en liten slant i mitten på månaden…det har varit så mycket utgifter nu…

Erika91
0

Stackars misse!
Tur att ni tog hand om honom!
Ska sätta in en slant senare ikväll.

anebit
0

Lilla missen vilken tur att Hanna kom och hämtade dig så att du får ett värdigt liv igen…..Glad

Jag är så blödig så jag skulle ej kunna jobba som du Hanna, jag gråter floder när jag läser om dessa stackars katter som far så illa.  GråterGråter 

Jag är full av beundran för dig Hanna och alla er andra som jobbar med dessa hemlösingar som far så illa……

Sänder ett bidrag till vetrinärvården……………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

brutt
0

Du ska ha all heder för att du hjälpte denna katt på ett så värdigt sätt.Skickar förstås en slant till vården.

Ivory
0

Jag var och hälsade på Hanna och Tufsen igår. Han har så ont men kunde inte låta bli att försöka ligga på rygg så Hanna kunde nå hans mageGlad. Vilken katt, så snäll, så fin och lurvig och efter allt han har varit med om (hemlös, bortskuffad och skadad) så har han full tillit till Hanna.

Hawknestgrove
0

Han fick en slant av mig nu….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

Usch. Det du skriver, att du inte kan förstå hur man kunde behandla honom illa, allt han ville ha var kärlek är så sant. Så känner jag för så många katter att de vill ha kärlek, men får hugg och slag. Varför, varför? Det gör ont i själen. Stackars Tufsen, men samtidigt grattis, för nu kommer hans liv fyllas av den efterlängtade kärleken. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

modellflickan
0

Enligt min erfarenhet så är dom också tacksamma även om dom inte kan prata så vi förstår. Man ser det på deras sätt istället.

Så många hemlösa katter vill ha kärlek, men bli behandlade illa istället. Det gör ont i hjärta och själ.

emjon
0

Vilken lättnad för Tufsen att bli omhändertagen och få hjälp. Jag kommer också att sätta in ett bidrag till hans vård.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Alexej
0

Samma här som för Åsa, pank! Men jag har börjad med en lista..Om 2 veckor kan jag nog strycker några namnGlad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MariannE11
0

vilken underbar kisse…. och vilket stackars liv han haft…. skönt att han nu iaf fått chansen till det liv han förtjänar…

stor ros till dej Hanna som gjorde det möjligt tillsammans med veterinären…Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

anebit
0

Hur mår lilla Tufsen?

Jenna-Gun
0

Jag gråter så jag ser inte skriva knappt.

Vilken söt kisse och vilken tur han fick dej.

Ska genast skicka en slant.

Nospuff från Jenna.

Fler foton om du har.

anebit
0

#19 Ja du Jenna_Gun      Man får ur sig så mycket sorg på den här sajten…… Det är många gånger jag måste vänta med att skriva för jag gråter så jag hulkar… Jag ser ingenting för tårarna som svämmar över för dessa stackars utsatta varelser……

Men jag gråter oxå av glädje över alla dessa snälla och kompetenta tjejer och killar som ställer upp och hjälper de lidande djuren som är så svikna av oss människor……

Jenna-Gun
0

Ja det är tur man får gråta av glädje oxå i bland.

En stor ros till dej som pysslar om Tufsen.

HannaAkutgruppen
0

Tufsen mår rätt bra. Märks att han har lite ont fast han får smärtstillande. Han använder benet så lite som möjligt. Men han är fortfarande så söt som man kan bli när han lägger huvudet i mina händer och tittar på mig med tilltro.

Sidentass
0

ohhh säger jag bara, så gott att han får vara i kärlekens hem..det får han känna nu…

Sidentass

anebit
0

#22   Tänk att ha en sån tillit till dig  fast han blivit bortschasad och även fått grejer slängda efter sig, Åh jag blir så förbenad på folk som bär sig åt så i stället för att hjälpa…   Usch nu börjar jag böla igen….    Han känner verkligen  att du hjälpt honom.  Gulle dig Hanna för att du finns….. pussa honom från mig…

Jag blir ännu mer ledsen när jag tänker på alla som går där ute som inte fått nån hjälp än….. och ingen kärlek, inga smekningar, ingen mat, ingen varm bädd, inga pussar på nosen….

HannaAkutgruppen
0

Tillsammans har ni och våra månadsgivare/akuthem gett 3025 kr till Tufsen.Sen har vi fått en större summa till men det står inte vem det är ifrån eller vad det är till. Men kan gissa att det har med tufsen att göra. Tack så mycket allihopa!

Vi fick hans kommande två operationer till ett snällt pris också 2500 kr.

Så summan av kardemumman 10500 kr för tufsen.

anebit
0

Läste på akutgruppens sida att Tufsens bakben ej gick att rädda……. men att han klarar sig utmärkt med 3 ben.

Han är fortfarande bokningsbar….

vanessa
0

Och nu när jag läste att han blivit trebent så ville jag ha honom på en gång. Love Tasslös och han skulle passa fint ihop. Men, men. Fast är sugen. Jag som sagt att jag inte ska ha någon mer kisse, fast just dessa nästlar sig in i mitt hjärta. Får fundera. /Vanessa

Alexej
0

Men vad bra att han lever och kan få tillbaka tillit till människor!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

leoochelvismatte
0

men lille gubben, mitt hjärta ömmar för honom. Hoppas han får ett riktigt gott hem!

Lena
0

Ett gripande kattöde, skönt att han klarat sig och mår bättre nu. Det är alltid så gripande med katter som haft det svårt och sedan blir räddade och får det bra till slut. Nu är det bara ett permanent hem som ska till.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

miranda1
0

åååh lilla tufsen…. puss på nosen till dig! Kyss

Hawknestgrove
0

Lille gubben! HAde nästan glömt av honom….Fick gå bakåt för att se om jag hade skickat en slant och det hade jag ju….

marieborg
0

Gubben som var tv-stjärna idag på Hitta Hem Flört

Simson
0

Hur har det gått för tv-stjärnan??

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Åh, det var Tufsen? Trodde det var Love  Tasslös…. HAr Tufsen fått nytt hem?

vanessa
0

Söttufsen som var med på TV idag. Min man tittade och verkade falla för honom. Så om han inte fått hem, vilket jag hoppas att han fått så kanske, kanske.

Imorgon är det Love Tasslös som visar upp sig. Fast han ville inte gärna vara med på bild, sträckte upp tassen mot kameran och mjauade "Inga kommentarer". Så får hoppas att de hittade inspelade delar där han visade sig på bästa tass.  /Vanessa

HannaAkutgruppen
0

Han är bokad och flyttar hem på lördag!

abuelas
0

Jag har satt över en slant till lilla Tufsen..

Låg i en sal på akuten ikväll och hade ont och tyckte synd om mig själv..Och såg på HittaHem..Och då var det inte längre så jäkla synd om mig längre..Generad

Men stackars lille Tufsen..!!Gråter En sån goding han är..Och vilken kämpe!!

Du är underbar Hannah..Vad skulle hittekatterna göra utan dig?

Kramar

Anita

vanessa
0

Vad underbart! Blir väldigt glad, men jag kommer samtidigt att sakna katten jag aldrig träffade. Men lova en sak. Ge honom lyckönsknings klappar från mig. /Vanessa

maggan47
0

skjutsade en katt Treo, trebening från Norrköping till ny matte i Torsby, för 1 år sedan drygt, och han klarar sig utmärkt med sina 3 ben, en skyggis som fångades in med 3 ben,

på grund av någon olyckshändelseGråtervar det fjärde av vid knäleden, men repat sig, och mår hur bra som helst, så här går det nog bra också, och undrar hur har det gått Maggan47 som givetvis tittar i morgon på Love Tasslös Glad

Engla
0

Jippi, vilken toppennyhet! Man blir så glad av sådant!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

#37 Vilken god nyhet Hanna! Blir så glad när jag läser detta! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"