Problem med Zorro igen
nu e rymmarkatten på G igen… fast denna gången var han annorlunda.. han satte sig o sniffade vid det öppna fönstret och sen när jag gick till ytterdörren så flög han ut det enda jag såg var ett grått sträck.. nu förstår jag att han längtar ut men jag känner att jag inte riktigt kan ha honom ute för här e alldeles för mycket trafik eftersom jag bor mitt i centrum…jag lider med honom och vet inte riktigt vad jag ska göra??
Jag funderar på att sätta på han ett halsband med mitt nr på så om han skulle lyckas rymma ut så kanske nån hittar honom…
han e kastread och e 2 år.. har sällskap av Puma som inte ens går nära ytterdörren
Det låter, som om du måste vara ec´xtra noga med honom. Vi har en likadan här! Arne försöker rymma, så fort han får chansen, så det är tur, att vi har dubbla dörrar. Något att tänka på kanske, att göra en extra dörr inne, av en lätt träram och nät? Behöver inte bli någon åverkan på lägenheten, om du är försiktig. Sen bör du väl tydligen ta ut den där herrn på koppelpromenad. Börja så smått tidigt påmornarna eller sent på kvällarna, så folk inte anmäler dig för djurplågeri, det kanvara svårt att få till det i början!Halsband är ett måste, han är väl i alla fall idmärkt? Håller tummarna för att du fårhem rymmaren så fort som möjligt igen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ja, promenader är nog bra. men om han verkligen vantrivs så borde du (tycker jag) sälja honom till någon som har möjlighet att ha honom ute, för hans egen skull, egentligen. Men det är nog inte så lätt kan jag tänka mej, och förstår om de e nåt man inte vill.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan