Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 609 ggr
Wiizy
0

Katter du haft?

Det är så himla tomt här hemma numera, efter ett helt liv mde katt så är det verkligen inte "normalt" att vi är utan katt så länge..

Denna tråden är menat att man ska skriva om katterna som dött, hur gamla dom blev/vad dom hete.
ÄVEN DJUR SOM OMPLACERADES! (T.EX OM DU VAR JOURHEM TILL NÅGRA.)

Katter jag/familjen haft:

*** Randy & Rosita
**Dödsorsak:Tarmproblem.
Dog:15 Augusti 05

* Tussan
Flyttade med syrran hemifrån.
När: Runt 20 Juni 06.

* Bambi, Svartis, Svart, Svarisen?
Kattungar av Randy & Rosita.. Såldes..

*** Nisse
**Hittekatt..
Försvann runt Agusti 2007.
Jag saknar dig så himla mycket gubben!

Highlandertess
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förutom katten jag har nu, så har jag bara haft en katt. Honom skaffade vi när jag var 5 år :-) 

*Tulo-lo (kallades för Tulo)
Blev nästan 18 år, men hade sista halvåret åldersproblem. När njurarna till slut la av så fick han somna. Älskade verkligen denna katt! Vi växte upp tillsammans :-) Han var helt underbar!
Dog: 13 februari 2003.

Hawknestgrove
0

Men Wizzy, var tror du att din Nisse tog vägen? Det är ju inte sålänge sedan?????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Wiizy
0

Ingen aning Gunilla..
Jag tror faktiskt någon tog honom, vi hann ju aldrig chip/id märka honom eller något.. Ledsen

Hawknestgrove
0

Provat med lappar, polisen etc?

Wiizy
0

Jag matade han under våren, dvs. blir han väl min i lagen? han hade strykt omkring där ca. 1 år och en annan dam som jag hade kontakt med (då hon också kollade till Nisse ibland.)

Iaf. sedan åkte jag till Värmland till ett par i min släkt (början av agusti, en vecka.) var väl "tanten" som skulle ta hand om honom hade vi bestämt, men sen ser jag han aldrig mer efter det. kommer hem och efter ett tag så ringer hon och säger att en tjej tog honom och annonserade om i tidningen (hade ju inte samma tidning eftersom jag inte var kvar i Göteborg..) och hon hade ringt ("tanten") och sagt att "hon" brukade mata Nisse, och tjejen sa att hon skulle försöka hitta hemmet eller ge bort honom eller något. tjejen skulle inte ha kvar honom. men "tanten" inte har kvar nummret så står jag tomhänt och har inte en aning om vart han tagit vägen! :O
Och eftersom JAG inte ID märkt honom eller chipmärkt och sådant så kan han vara skjuten eller fått ny ägare. Vad skulle polisen kunna göra åt det? finns ju inga "bevis" på att han är min. Ledsen

Hawknestgrove
0

Åh, så sorgligt……..Gråter

Wiizy
0

Jo, ett enormt tomruum finns nu kvar.
Jag sitter ofta på en plats och kollar ut (berg) och gråter jätte mycket, tanken på att älsklinge är borta är så hinla jobbig! Gråter

rulda
0

Katter som jag har haft
Lucas blev 17 år. Vi räddade honom från avlivning när han var 10veckor gammal.
Det var han som uppfostrade mig och lärde mig att visa katter respekt. Jag var fyra år när han kom hem till oss.

Kotten var min systers katt men min katt i hjärtat. Vi satt kattvakt till honom hans första halvår i livet. Nu är han omplaserad och mår hur bra som helst.