Friskvård för katten
Idag damp det ner ett brev hos mig. En Blå stjärnan kurs "Friskvård för katt". Hade helt glömt at jag anmält mig och betalat för det :-). Men det ska bli intressant. Hoppas få lära mig lite matnyttigt. Det har helt klart varit värt att bli medlem hos dem och få all info. Fast å andra sida, det kan gra mig väldigt pank om jag anmäler mig till saker och dessutom glömmer bort det… Bra att man fick påminnelse. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

hehehe. ja, snart är din brevlåda överfull med grejer du anmält dej till, om du inte aktar dig! :D
det verkar spännande, sånt borde man veta mer om.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Vanessa..du verkar lika förvirrad som mig!!
Vilken tur att folk skickar påminnelser ibland!!
Jag gillar dina kommentarer och inlägg..Raka och utan en massa puttenutt!! Men sånt kan ju svida..men det är det värt!
Kram till dig och alla som kämpar för katterna
Anita

Har du också fibromyalgi?
Då har man ju teflonhjärna. Vågar inte ens knysta om "Alzheimer light" längre, sedan jag gjorde det och sårade något väldigt mycket.
Men skämt åsido, så är du kanske alldeles för stressad, så jag hoppas att kursen blir väldigt intressant, men samtidigt rolig och avkopplande.

#2 Jag är en rak person så jag skriver som den jag är. Men lite puttenutt ger jag också, ibland. Fast att bara gulla är inte min melodi.
#3 Nej, jag har inte fibro, men för snart två år sedan fick jag diagnosen MS. Som förutom andra skador ger en teflonhjärna som inte är av denna värld. Men vill alltid lära mig mer och mer, så denna kurs kommer att bli allt från intressant till roligt.
Men stress försvårar sjukdomen, och jag är en stressad individ just nu. Gunilla.H har mailat väldigt träffande bilder till mig med en order att ta det lugnt. Som jag sagt att jag ska följa, senare… /Vanessa
Vanessa du är väl för härlig med dina inlägg och men så är du också väldigt mysig som person även när du är förvirrad kram till dig. Vanessa du måste också lyssna på Gunillas råd och inte stressa så mycket men lycka till på kursen.
Mettan blir glad över det du skriver om Fibromyalgin och teflonhjärna. Dit hör jag också och det har inte underlättat att leva under stress i fruktansvärt många år.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Stress är inte bra för någon, vare sig man är helt frisk eller lider av sjukdomar ställer stressen till det i våra kroppar och hjärnor. Man kan även bli sjuk av stress så det är viktigt att försöka göra vad man kan för att bromsa den. "Ta det lungt, ta en toy" som det hette på 60-talet. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hehe, Vanessa, lägg gärna ut artikeln här om du vill! Försökte hitta den på hemsidan som jag klottrat ner,men det gick inte…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kom på att kursen jag egentligen borde gå i är "Friskvård för Vanessa". Men katterna är en del av mig ändå.
Lyckas inte fixa fram artikeln. Men berättade om den för min mamma igår, så hon fick ett gott skratt ändå :-). /Vanessa
hehe, men du har den ju scannad! Lägg den som artikel här!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....