Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 348 ggr
Hawknestgrove
0

Toppenbra julklappstips!

Den här finns att köpa på Tekninkmagasinet. JAg ilade iväg i går och köpte mig en. Usch, man blir riktigt rädd! Kostar bara 85 kr, så det är väl perfekt pris för en liten tänkvärd julklpapp!

Global Warming Mug

Det blir svårare och svårare att stoppa huvudet i sanden för den pågående klimatförändringen. Morgonsoffor, söndagsbilagor och livsstilsbloggar är är alla fyllda med medvetna rubriker i stil med "Rädda isbjörnen Knut - så packar du klimatsmart inför familjens årliga Thailand-semester!". Att det blir varmare vet alla, men effekterna av detta är nog inte lika vitt spridda. Här finns definitivt en lucka att fylla, och Global Warming Mug gör det på ett mycket påtagligt och övertygande sätt! När du fyller muggen med valfri varm dryck ändras sakta världskartan, och ställen som Stockholm, hela Florida och halva Europa svämmas över av smältande polarvatten. Skådespelet är lätt dramatiskt, och ger dig verkligen något att fundera på då du smuttar på ditt ekologiska morgonkaffe, odlat av kravmärkta rättvisebönder i Chiapas (givetvis fraktat till Sverige med flyg, så att aromen blir riktigt färsk och naturlig!).

Pris: 85 kr

Global Warming Mug

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Faxlin
0

haha, den var häftig, det hr jag missat. en rolig grej att ge bort som du säger.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Ja, man blir faktiskt rädd, när man häller varmt te i muggen….. Bara en sak, den tål inte maskindisk. Men att ha den i micron går bra, men jag avstår från det med!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tezza
0

Apropå bra julklappstips så har jag önskat mig det här halsbandet http://www.leshop.se/produkt.asp?page=5&pId=1968

Pengarna går till Läkare utan gränser. Likaså har barncancerfonden ett jättefint halsband som säljs till förmån för dem….. om man nu gillar smycken som jag:)

Annars så har vi ju kattkalendrarna då:)

Häfftig mugg oxå!