Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 622 ggr
Alexej
0

Varning!

VARNA ALLA DU KÄNNER!!!!!!

Om du får ett mail från Powerpoint presentation 'Welcome to the matrix* pps..' så ska du ABSOLUT INTE öppna*
det!
Det visas en bild i ca 10 sek. och sen kommer en text 'You´re hard drive is over' och sen är allt för sent; alla adresser, allt sparat har suddats ut.
Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat som kallar sig Nwin2.

KOPIERA DETTA TILL ERA KOMPISAR! DET ÄR ENORMT VIKTIGT !!
Sänd detta till ALLA dina kontakter!

Vänliga Hälsningar
Moniqa Sahlgren
TeliaSonera Sverige AB
Nätdisponering / Oder & Leverans
Broadband Services
Stockholm Farsta
Tel:               08-50453133           
moniqa.sahlgren@teliasonera .com

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

tussilago
0

super att varna, och mycket bättre att göra det här än att maila ut till alla adresser man har… för just det här är ett hoax (alltså ingen riktig varning för ett äkta virus utan på sätt och vis ett virus i sig - eftersom alla vidarbefordrar det så sänker det gärna mailservrar…)

se tex nedanstående länkar, där står lite mer…

http://blog.perhellqvist.se/?p=13

http://www.f-secure.com/hoaxes/sumatrix.shtml

Alexej
0

Jag har redan mailat till många som jag känner… Otäckt med folk som vill förstöra!Ledsen

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

Nej maila inte sånt här vidare. Det är precis det som är meningen. Varningar som dessa är SPAM.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Erika91
0

#3 SPAM?

kattassen
0

Läs på lite innan ni skickar runt sådana här varningar:

http://cyberspunken.blogg.se/1192054693_virusvarningar_ta_red.html 

http://www.chapters-swea.org/webguide/id16.htm

Går att förkovra sig lite i den världen på ex. dessa länkar.

tussilago
0

japp, de är ena fulingar de där… men inget ont som inte har något gott med sig, nu fick man tillfälle att varna folk för hoaxar också :D

läs gärna inlägget i första länken jag skickade, där finns lite tips om hur man kan se att det är ett hoax. sedan får man ju alltid mer info om man googlar på någon rad ur mailet…

Erika91
0

Jag kommer inte in på länken… så det är ingen fara? Eller, hur vet du det? nej jag är förrvirrad nu…?

Erika91
0

nu fattar ja! :)

Sidentass
0

Blir så innerligt trött på folk som finner nöje i att förstöra för andra…suck..men tack för att du varnar..!! Ska vara uppmärksam!

kattassen
0

#6 Jag missade ditt första inlägg tussilago, jag var fullt upptagen med att hitta länkar själv. Flört

Alexej
0

Jag fick varningen från min dotter och blev skrämd. Innan jag hade ett bra antivirusprogram hade jag alltid fullt med allt möjligt. Mycket viktiga saker försvann samtidigt. Tycker det är så kass av folk som saboterar andras datorer. Och är man som jag inte datorkunnig då… Brevet kom från Telia sonera därför tog jag det på allvar.

kattassen
0

#11 Ja det är så fulingarna jobbar. Skickar ut från till synes seriösa håll och länkar in folk och adresser här och där. Lurigt men inte särskilt kul… Allt för att "bajsa" ner folks mailboxar osv.Skrikandes

Jenna-Gun
0

Det oxå viktigt att använda "Hemlig kopia"=(Bcc ) om man ska skicka mailet till många.Då kan ingen hitta adresserna och använd dem till sina spam.

Jenna

tussilago
0

#11 det finns många sätt att fejka från-adressen så att det ser ut att komma från ett respekterat företag men egentligen vara från någon annan mailadress, så även om det ser ut att komma från en ok adress kan man vara på sin vakt…

en ledtråd om att det kan vara en hoax är att det står saker som "skicka det här vidare till alla du känner", då kan man vara på sin vakt och misstänka att det nog inte är så pålitligt :)

Alexej
0

Glad

Och alla ni som fick mail från mig idag kan pusta ut!

Hawknestgrove
0

Ja, Telia skickar ALDRig ut såna mail! jag har ju Telia och har inte fått något.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....