Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1281 ggr
lito
0

Hjälp!

Hej fokusfolk. Idag hittade, eller rättare sagt en katt hittade mig vid motorvägen i höjd med MAX-hamburgarresturangen i Barkarby (IKEA) i Stockholm. Tydligen sa de som jobbar på intillliggande OK-mack att katten är hemlös och har ungar till och från. Jättegosig och är nu inkvarterad i min tvättstuga. Stor hona, röd och vit. Anna på djurskyddet har ringt runt till alla möjliga kattstall och katthem men ingen kan ta henne just nu. Vet någon var jag kan vända mig, eller finns det någon som vet ett jourhem….Mvh Linn.

tussilago
0

putt!

Sidentass
0

åhhh så skönt att misse inte går ute där i den farliga miljön..så fint av dej att ta dej an henne så länge..puttar upp tråden som är nog så viktig!!

modellflickan
0

Har du prövat katthemmet och Djurhjälpen?

Lena
0

Puttar också upp! Ibland kan det vara någon enskild medlem som kan hjälpa till. Tusen tack att du hjälper den här kissen!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut
0

Har du försökt med Fisksätra katthem, han brukar inte vara omöjligt har jag hört.

Alexej
0

Tittar under länkarna, där hittar du alla adresser till bta katthem i Stockholm. Länkarna finns över din inlägg.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Vi å Djurhjälpen har hur fullt som helst, så jag tror inte vi får in en tass till. Men kan du bli jourhem själv så skulle nog de flesta föreningar ställa upp. Så slipper du ta veterinärkostnaderna med vaccineringar med mera. Samt att katthemmen vill att du polisanmäler att du hittat kisse.

Anna på Djurskyddet har nog redan kontaktat oss och andra katthem. Men det finns fler katthem än de som är med i Djurskyddet. Så kolla länkarna här uppe. Ring runt till allt från Stockholms katthem till Södertälje katthem.

Lycka till och tack! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Engla
0

Vad bra att du kunde ta emot katten, men kan hon inte stanna hos dig tills hon får ett nytt hem?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

zenita
0

hur går det med katten? jag kan kanske annars ställa upp som jourhem.

zenita
0

ska kanske berätta lite om mig.

har två kastrerade hankatter, en ute o en inne. dom är 4 resp. 8 år. är hemma på dagarna o har en trea. har anmält att jag kan ställa upp som jourmatte. min minsta katt köpte jag från djurhjälpen i vaxholm/zenitha

modellflickan
0

#10 Underbart Zenita!

zenita
0

jag bor i upplans väsby  tele: 59070851. skjuts finns att få av min mamma solweig som oxå är här om det inte fixas

zenita
0

har nu skickat ett pm till lito så får vi se. mamma ställer upp med skjuts(vet hur jag övertalar mamma)

Pelusa
0

Jättebra Zenita och Solweig… ni är hyvens människor.
*tummen upp*Glad

zenita
0

har nån hört nåt? jag har inte hört nånting

lito
0

Hej Alla! Zenita är räddaren i nöden, har själv varit fram och tillbaka till Göteborg idag och hämtat en katt  i nöd som nu är inkvarterad hos min mamma tills Zenita kommer att ta katten "Maxi" (den jag hittade vid E18 i närheten av Max hamburgare igår). Så imorgon bär det av…tusen tusen tack. Kommer verkigen att sova gott inatt….

maggan47
0

hur har det gått, hörde at denna katt var en hanne, kastrerad, med suddig öronmärkning, fins honan kvar uteGråterMaggan47 som jobbar hela helgen, och hoppar in och blixtkollarFlört

zenita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan. "maxi" kom nu på förmiddan. hur kelig o gosig som helst. håller just nu på att utforska lägenheten. goliat är lite fundersam vem som kommit in.

Alexej
0

Underbar. Hoppas det finns en ägare!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

zenita
0

ska anmäla till polisen imorron om denna katt

maggan47
0

men vad fin han är kisse Maxi kram till dig Maggan47 som hjälper till imorgon med annonser, jobbar som sagt Maggan47

lito
0

Honan är kvar därute någonstans, kommer att åka dit flera gånger i veckan med mat och försöka ringa in henne…Tydligen enligt killen på macken har hon haft minst två kullar i år. Min fråga- varför reagerar inte folk och funderar över hur alla dessa kattfamiljer ska klara sig ute i vårt förhållandevis svåra klimat vi har under större delen av året? Arg, arg, arg är jag……fräs…

solweig
0

zenitha. vi kommer snart med kattlådan o matskålarna. är så nyfiken hur maxi sre ut.

zenita
0

nu har alla tre katter mötts o det gick över förväntan.

maggan47
0

undrar också över att folk inte reagerar mer, när dom ser katthonor får kull på kull, och är uppenbart hemlösa, förstår din ilska gör jag kram till dig Maggan47Ledsen

Pelusa
0

#22 och # 25 RajtFörvånad*Morr*

Hur är man skapt innanför pannbenet om man inte reagerar och försöker göra nå't mot misären ifråga som ju finns precis framför ögonen, tro?

(Frågar man sig om och om igen men aldrig får man några svar…)Gråter 

Bra jobbat, lito, Zenitha och Solweig!

lito
0

Va kul att katterna inte flög på varandra eller liknande…visst är ha gosig denna Maxi, mer som än hund än en katt, säger jag som är en gammal hundmänniska…Zenitha du fick mitt mail, eller hur, om alla uppgifter gällande Maxi, tack igen tusen gånger…

zenita
0

här slappar maxi i soffan

zenita
0

en till

MariannE11
0

hurra för dej Zenita…..bra att du finns….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

modellflickan
0

Han verkar jättenöjd! Rosor till dej Zenita!

solweig
0

maxi är jättesöt. väldigt kelig. verkar vara van vid barn. för maxi höll på att kela med tea(6 år). och det gick bra. och det går bra med tobbe(11år). barn kan ju vara väldigt hårdhänta. men det var inte teao tobbe.

Alexej
0

Underbart!Skrattande

Hawknestgrove
0

Så underbart! Tack till dig som kan!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

maggan47
0

haar träffat honom innan jobbet, och inbillar mig att någon måste sakna denna gosiga katt, som inte är det minsta skygg, utan kommer till alla och kelar, ska jobba  till i morgon, sedan får vi kolla annonser och sätta in nya, jobbar ju 24 timmar i sträck som mentalsyrra, och Zenitha är min kattvakt, då jag jobbarKysskram till dig  Maggan47

essut
0

Zenitha Åh vilken stilig kisse Maxi är. Nån måste sakna honom tror jag..

Lito, Hoppas ni fångar in honan snart innan det blir för kallt ute.

zenita
0

en keligare katt har jag inte träffat på. han Maxi ligger o slappar för fullt i soffan just nu. Han säger till om jag går förbi utan att klappa honom att "här är jag, glöm inte mig". Så efter lite kel o gos får jag gå o fortsätta med mitt. Goliat ser fortf lite fundersam ut o Timon tittar till o går sedan ut. Maxi har ätit lite torrfoder o druckit vatten o varit på lådan. Ska uppdatera er med jämna mellanrum hur det går./zenitha (kan inte tänka mig just nu att skiljas från honom)

Hawknestgrove
0

Hehe, jag kan sätta en femma på, att du inte behöver det heller!

zenita
0

håller alla tummaro tassargunilla. han ligger just nu i mitt knä o mår kanonbra

solweig
0

känner jag zenitha rätt, så kommer hon nog behålla katten. om ingen hör av sig. hon skulle kunna ha hela huset med katter om hon kunde.

lito
0

Har varit ute vi två tillfällen och kollat efter honan, ingen på macken har sett henne heller, fortsätter åka dit i veckan, håller er uppdaterade om jag spottar henne….Maxi är ju alltså världens underbaraste kissegos, jag hade enormt svårt att skiljas från honom efter två dygn, snacka om att ta plats i hjärtat på en gång….

zenita
0

han är helt enkelt underbar Glad

Hawknestgrove
0

Inget hört?Oskyldig

zenita
0

JO  vi hittade ägaren. titta under inlägg:katten maxi    så kan ni läsa