Mina skyddslingar
Så vackra… Sen ser jag en tredje liten typ i bakgrunden…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kajsa är den randiga, men Daisy var inte med. Men jag har en del svarta och svartvita katter också. Det får bli fler bilder sen, nu är det dags att åka ut till stugan.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Vilken härlig hög du visar upp!!:-)
Gosekissar.

Järvsö? 1mil från mig`?
Förhoppningsvis lyckas jag lägga in en bild på Daisy nu. Daisy är det engelska namnet för tusensköna och hon fick namnet för att jag tycker att hon är så söt och har blandade färger. Hon är en snäll och pratsam svartsköldpadda som kan tula med mig ibland på hennes villkor, men hon är ofta upptagen med att leka med kattungarna.Det här att posera vid fotografering hade hon inte tid med så det blev en bild när hon låg och vilade en stund.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
va vackra färger hon har Daisy 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
#5 Det var ett vanvårdshem i Järvsö där det fanns 20-talet katter. Järvsö hundpensionat tog dom och vi åkte dit och hämtade 4 av katterna. De tyckta att Kajsa verkade så skygg och visste inte vad de skulle göra med henne. Hon blev den första katten jag valde och sen bara tog jag en till som inte hade försvunnit ut i rastgården. Det var många fina katter där.
Daisy brukar ofta brottas med Gulliver som fångades in i somras med mamma och två systrar. Han har faktiskt spunnit när jag har smekt honom även om han själv påstår att det var syrran. Sen fick han infektion i ena ögat och den behandlingen var inte rolig. Ja själva behandlingen var inte så farlig men det tog tid innan jag fick tag i honom och kunde linda handduken runt honom. Han är en förlåtande typ som leker med mig men komma och gosa -det vill han inte.Fräs.
Jättefina missar. Bra jobbat, Majvi. De ser så harmoniska och välmående ut.
Puss på nosarna från Pelusa och kissorna

Aha.. De viste jag faktist inte.. Men man ska inte veta allt..
Katterna är jätte fina ;)
Molly är Gulliver syster. Häromdagen hoppade hon upp på köksbordet och gick fram till min gröttallrik och började lapa i sig mjölk. Sen tittade hon upp och lade märke till att jag satt där. Fräs sa hon. Hon tyckte att jag blev otäck igen då jag jagade brorsan Gulliver för att han skulle få ögondroppar och sympatifräste med honom.
Katterna brukar inte få vara på bordet och äta min mat men jag blev så nyfiken på vad hon skulle göra då hon inte brukar komma fram till mig-utom då vi leker. Nu får jag väl söka efter ett permanent hem där hon får äta på en tallrik på bordet.
Här har vi Tilda den tredja kattungen i kullen.De har nog blivit närmare halvåret nu.
De här kattungarna kom till mig i somras efter att ha skänkts bort på en marknad. De var ungefär 6 veckor då . De fick bo med Gulliver, Molly, Tilda och deras mamma. De här tjejerna har påmint mig om filmen om tjuren Ferdinand, den biten då ungtjurarna försöker bli uttagna till tjurfäktningen .De är tjejer med fart i. men nu när de är 4-5 månader har de lugnat sig lite och vill gärna gosa också-när de har lekt färdigt.
Renata fick sitt namn efter Renata Chlumska.Efternamnet kanske inte blev rätt, men jag menar hon som brukar vara ute på äventyr.Min Renata var ute på äventyr då hon som liten klättrade upp på kattstegen och gick omkring på hyllan där de andra ungarnas mamma satt. Sen blev det för läskigt att klättra ner men ett litet äventyr var det för henne.
Sen var det fullt med jourkatter, men vad gör man när man får veta om en kattfamilj som dök upp vid en sommarstuga och de som bodde där skulle flytta in till stan .En annan kattförening hade tillfrågats och sagt nej- så det blev vi som stod i regnet på helgen för att fånga in dom.
Här är Nilla
Nillas bror.De har en bror som bodde i ett annat jourhem och som nu har fått ett nytt hem. De här kattungarna + mamman var lite reserverade i början men de är absolut tamkatter från början.De skulle inte ha överlevt om vi inte hade tagit dom.