Smärtstillande tablett
Hej alla!
Min Biff vägrar äta sin smärtstillande tablett. Vad ska jag göra? Jag vill inte stoppa in tabletten med våld! Tips på vad jag kan göra? Han är tjurskallig och envis som få! Snälla hjälp mej!! Hur ska jag få ner tabletten i munnen?

Jag brukar försöka krossa tabletten och blanda i nått som katten gillar t ex rått köttfärs. Det brukar gå hem här, nåja ibland ska jag säga.
Lycka till..
jag brukar smula sönder dem i något gott, men bara lite, så jag vet att de äter upp det. Går inte det brukar jag tyvärr bli tvungen att göra det mot deras vilja :(
ett bra tips är tt ha en spruta hemma då kan man krossa tabletten med lite vätska och på så vis spruta in det i munnen. Spruta finns att köpa på apoteket.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Tack för tipsen!
Jag ska pröva att smula ner tabletten i hans kattkex direkt. Han äter inte blötmat alls. Återkommer om det inte funkar!
Här slinker tabletter blandade i smör ner i truten på missarna utan större mankemang!

Du kan krossa tabletten och blanda det med grädde eller smör och sedan smeta in det på frambenet. katten tvättar rent och har fått i sig tabletten.
Ja, prova alla de ovanstående knepen. men går det inte, så är det tuffa tag som gäller. till slut, så brukar de fatta, att det inte är så farligt, om du har namnam direkt efteråt! JAg brukar sätt mig ner på knä på golvet och ta katten mellan benen och klämma till mina fötter, så de inte kan backa. Sen en hand om frambenen och en hand som öppnar munnen och kastar ner tabletten. sen snabbt igen med munnen och klappa under hakan och massa beröm, tillss du märker att katten sväljer. Sen godis! ebbis var hemsk i början, men nu har även hon börjat bli snäll när man ger tabletter. de andra två är nästan löjliga. Bara att öppna munne och så pluppa ner tabletten….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag är nog en liten klenis när det gäller Biff, men bara när det gäller Biff ;)
Jag fick nog i han lite av tabletten. Krossade tabletten först sen blandade jag ihop det med lite vattensomjag sen smetade kring munnen på BIff Han protesterade så klart men han fick nog i sig allt. Sambon kommer hem ikväll så nästa omgång får han sköta..

Oftast brukar jag mortla tabletterna o sen använda mej av tablettgömmor i form av något riktigt, riktigt gott som t.ex rå köttfärs..så gjorde jag vid senaste avmaskingen, men när det inte gick vid ett tillfälle så minns jag att vi fick öppna gapet på Lassie stoppa ned..klappa under munnen tills han svalt den..

#9 Ja så brukar min sambo också göra, det här med att klappa honom under hakan. Och det brukar funka, dock inte för mej, i alla fall inte igår. Han fräste och morrade åt mej vilket han aldrig annars gör. Fick även en del ondskefulla blickar av honom efter tablettincidenten..
Ikväll är vi dock vänner och jag är hans favoritmatte igen. Därför får sambon ge honom tabletten när han kommer hem ikväll. :)
Lite mjukost eller smör brukar funka till mina missar (att blanda ut medicinen i.)

Det finns oxå tablettspruta på apoteket, de är jättebra. Man liksom skjuter in tabletten med den och katten märker det inte ens utan bara sväljer automatiskt.

just tablettsprutan från apoteket funkade för Bruno då han totalvägrade när han åt mycket medicin i somras….. oftast var vi 2 vid medicineringen… jag höll i och min sambo sköt in tabletten…. så fort vi förstod oss på tekniken så gick det riktigt bra…. hoppas dock på att vi aldrig behöver medicinera honom igen….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Gillade iden med en tablettspruta, ska genast kolla upp detta! :)