Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 942 ggr
HannaAkutgruppen
0

Fruktansvärd dag i vanvårdshem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag och en kollega på Akutgruppen krälat runt i kattbajs och urinångor halva dagen.

Fick samtal igår om ett vanvårdshem. Så jag ringde runt och trollade så gott jag kunde och lyckades få plats förrutom hos oss; på Stockholms katthem, Djurhjälpen och Kattstallet..

Kattbajs och kiss överallt. Utsvultna och törstiga katter överallt. Skräp, flugor och äckel överallt. Katterna har tidigare levt på ris och makaroner och fått stå i sin egen skit. Nu fanns det varken mat eller vatten.

Det låg en död mumifierad katt i källaren helt öppet. Den såg verkligen ut att ha dött i fruktansvärda plågor.Där nere stod även säckar med skräp
Källaren var delvis översvämmad.

Kvinnan som bodde här hade hemtjänst, anhöriga allt…Varför har ingen reagerat tidigare? Nu Låg kvinnan på sjukhus och ingen ville ta hand om hennes katter…

Vi fick med oss 9 vuxna och 18 kattungar. Det finns katter kvar, minst 4. Men vi var tvungna att ge upp för dagen pga att vi blev så påverkade av ammoniaken av luften, samt att de sista var så stressade av flera timmars försök att få in dem i burar.

Tv4 hitta hem var på plats. Och jag har fotat lite också. Så kanske får de som vill se mer av misären.

Finns det någon som vill ställa upp för de sista katterna så är det välkommet att höra av sig. Tar inte vi dem där ifrån så avlivas de av länsveterinären. Det är en långhårig röd hane, en till röding, en svartvis (hane?) och en tabby. Kan finnas fler…

vanessa
0

Men inte nu igen, Hanna. Att du bara orkar med allt vidriga du jämt får se. Skönt att vi och fler hem kunde ställa upp. Snäla, snälla kan någon här tänka sig att ställa upp? /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

MorganP
0

Tass att ni hjälper dessa egentligen från början icke ägarlösa katter som annars nu skulle varit avlivade.

marieborg
0

Å nej…gråter. Varför reagerar ingen???Blir så jvla förbannad och ledsen!!!!!!!!!

Tänker på vår Billy så fort det är ngt nytt vanvårdshem och blir så ledsenLedsen

Har precis blivit akuthem annars skulle vi tagit hand om någon.

Hoppas det löser sig och massor av kramar, rosor ja allt till Er som orkar vara där

karins
0

Men Gud så förskräckligt! Stackars djur! Hur kan det bli så dj***igt. Kramar till er som hjälper dessa stackars katter.

JosephineF
0

Å fy sjutton, eloge till er som orkar jobba med detta! Vilken insats ni gör! Varför bor jag så fel till?

evangeline
0

Å stackars katter…vad de ska ha lidit! Tur att ni fanns där för att hjälpa dem ur sin hemska misär. Önskar också att jag bodde närmare…

martdat
0

Stackars kissar,, o varför har inte hemtjänsten slagit larm om detta….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Det är svårt att finna ord. Först och främst tack till er i Akutgruppen för att ni finns och inte backar för dessa vidriga situationer som så många andra vänder ryggen till. Det är anmärkningsvärt och groteskt att både hemtjänsten och anhöriga inte gjort något trots att de känner till situationen. Först låta de pågå all dessa år och sedan bara lämna katterna åt sitt öde…..

Bra att Hitte Hem bevakat ert arbete. Folk behöver få klart för sig hur katt-Sverige ser ut.

Håller tummarna för de sista katterna!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Nää, varför måste det finnas såna vanvårdshem? Är katter inte ens värda att någon ser deras misär i tid? Hoppas ni hittar ett hem för de stackars katterna!Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

anebit
0

Men fattar inte varför inte hemtjänsten och anhöriga slagit larm? Är dom så blinda eller blundar dom bara för att det är besvärligt?

Stackars, stackars kissekatter………………..LedsenGråterSkrikandes

En stor eloge till akutgruppen som tar tag i såna här bedrövliga ärenden samt jättebra att "Hitta Hem" var med och filmade…

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

gubben
0

Jag undrar om det inte är så idiotiskt att de som jobbar i hemtjänsten har tystnadsplikt om vad som försiggår i vårdtagarnas hem och därför inte kan anmäla med mindre än att de själva åker dit för det. Men de anhöriga….

JosephineF
0

#11 Det har du nog rätt i, men varför inte ringa med ett anonymt tips till ex akutgruppen då? Folk är fula.. Jag föredrar djur.

Det känns så otroligt skönt att veta att dessa stackars katter inte är kvar där, hoppas ni får tag i resten också. Huga, det är inte ofta man sitter och storbölar åt något man läser på datorn, men det här är bara för sorgligt!

gubben
0

§12 Jag tror inte att någon kattförening kan agera på ett anonymt tips, de måste nog ha betydligt mer på fötterna innan de kan gå in och hämta folks djur. Men om jag jobbade på hemtjänsten så skulle jag lösa problemet genom att be någon annan, som inte riskerar sitt jobb, att göra anmälan men tyvärr så är ju mentaliteten ofta att "det man inte låtsas om finns inte".

JosephineF
0

#13 Ja, det är väl så.. Fy så hemskt, man känner sig helt maktlös.. Vem ska agera om inte de anhöriga?? De enda som har insyn!?

gubben
0

Hur går det med katterna som är kvar?

elena
0

#11 Jobbar själv inom sjukvården och åker hem till sjuka i deras hem sen några år. Tror inte att tystnadsplikten gäller djur som far illa men det ska jag ta reda på!

Sidentass
0

Men herre jösses….man vill inte tro att detta är sant…blir alldeles förtvivlad när jag ser bilden o föreställer mej hur katterna ska ha lidit……jag bor ju i linköping annars hade jag gärna tagit  hand om någon misse därifrån som akuthem uppe i vårt arbetsrum, (vi har ju många katter redan så därför handlar det om begränsad yta för akuthemskatter)…

Blir så oerhört besviken på hemtjänst och anhöriga som bara blundar för problematiken och inget gör…

Varm eloge till er för vad ni gör! Ni är toppen!

gubben
0

§16 Jag har för mig att jag har läst något om det att om någon från hemtjänsten gör anmälan mot en vårdtagare så råkar hon själv illa ut. Men jag kan ha fel. Hoppas det.

Alexej
0

Här i Skara har en kille från hemtjänsten anmält vanvården av katter till hans enhetschef, djurskyddsinspektören och polisen ocg var nära att förlora jobbet för det!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

HannaAkutgruppen
0

3 räddades  idag. En av dem har fått plats på Åkeshov. Kanske får nån komma till Djurhjälpen och Katthemmet upplåter 2 platser imorgon…Kvar i huset finns minst 6 katter. Snälla vi behöver katthemsplatser eller jourhem för de resterande!

Alwyn
0

Näää, usch jag sliter mitt hår och försöker hitta nån som kan ta emot en kisse som annars måste avlivas men jag har lixom inte fler att välja på nu. Har prackat på alla jag känner katter nu. Vill så gärna räcka till för alla men man gör ju inte det  :o(

gubben
0

§20 Har ni hört med Kattvärnet, Fisksätra katthem, Södertälje katthem (det är de jag kommer på just nu)?

Hampelina
0

Fruktansvärt! Jag tycker att det är helt absurt att hemtjänsten inte har gjort något.

Seriöst funderar jag på ifall ni borde göra en anmäla till Socialstyrelsen? Jag tycker att det borde vara på tiden att frågan prövas om det verkligen är okej att se på hur djur far illa utan att man gör något när man har en sådan typ av tjänst? Trots allt så är man kommunanställd och kommunen har även ansvar för djurhållningen.

Sedan är det en etisk fråga - skall hemtjänsten kunna blunda för hur annat levande än människor far illa? Om man kunde få en fällande dom så kanske det kunde bli en "Lex Akutgruppen" på samma sätt som det finns en "Lex Sarah". På så sätt kanske många vanskötta djur hos gamla och sjuka kunde komma ifrån sina helveten…?

Jag kan tänka mig att man kan vinkla till fler frågeställningar om det skulle behövas. Jag tycker att det är på tiden att folk ställs till svars för sin nonchalans mot djur! Vilket fantastiskt jobb ni har gjort!!

Engla
0

Usch, så hemskt! Men Hanna, ni är verkligen jätteduktiga! Hoppas att de sista katterna också får komma till ett stödhem snart.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

elena
0

#18 Pratade med min chef. Tystnadplikten gäller inte för vanvård av djur.

Hemtjänst brukar ju ta ansvaret för städning oxå. Är det ovanligt smutsigt hos någon ska det rapporteras till chefen som ska vidta åtgärder.

HannaAkutgruppen
0

idag hämtas förhoppningsvis de sista

gubben
0

§25 Det var skönt att höra men då förbryllar det mig ännu mer hur hemtjänsten bara har kunnat stoppa huvudet i sanden. Det borde nästan vara åtalbart tycker jag.

Sidentass
0

#26 så himla skönt att höra…

elena
0

Någon-några har kokat ris och makaroner till katterna och sedan blundat för resten. Ofattbart, oförlåtligt!

#23 Tycker oxå det ska anmälas till socialstyrelsen.

gubben
0

§29 Ris och makaroner! Vad är det för idioter som tror att katter kan överleva på sånt? Det kommer med andra ord att bli fler som Billy då som har fått obotliga leverskador Skrikandes

Ivory
0

Hanna har fått in 4 st idag Glad

Hawknestgrove
0

OVanligt slö personal i det hela taget…… De måste ju ha sett hur det såg ut innan! För i detta fall är det ju frågan om en människa som inte ens kan ta vara på sig själv! All denna misär är ju inte skapad på en vecka!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

HannaAkutgruppen
0

4 st somsagt, två dräktiga.. Men antalet ökar…minst 5 kvar Gråter

HannaAkutgruppen
0

Den långhåriga som var utomhus har gått in i fällan! :)

gubben
0

Men herregud hur många katter hade människan egentligen. Jag beundrar er starkt för den insats ni gör. Man blir nästan mållös av era fantastiska åtgärder.

marieborg
0

Hur mår de annars? Är de väldigt undernärda? Sociala?

Ska jobba i karatän på stockholmskatthem imorgon så jag kanske får träffa ngr där.

Alexej
0

Tänker samman som gubben. Hur många katter finns där, verkar bara blir fler…Ledsen Om jag räknar rätt har ni fångad in 35 katter hithills…Och det finns fler!

Biku
0

Vad har hänt med de 5 omhändertagna katterna varav 2 dräktiga honor, har ni hittat plats till dem ?

Hur många är kvar ?

Kommer det att bli några rättsliga åtgärder mot ägaren?

Bra jobbat att få ut dessa katter ur en bedrövlig miljö

evamojje
0

Först och främst bra jobbat Hanna. Jag har inte varit här inne så mycket så jag har missat detta men efter att ha läst inlägget så är jag både förbannad och ledsen. Hur har det kunnat gå så långt? Varför reagerade inte omgivningen?

Jag hoppas att ni fångat alla katter nu och att ni har fått plats på katthem/akuthem åt dom.

En stor tasskram från Mojje & Busan för att du hjälper deras vänner.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

HannaAkutgruppen
0

Dom är inte utmärglade, men smala. Magarna behövs byggas upp igen på de flesta, de har ju levt på endast ris och makaroner…och förmodligen ätit på liken i källaren också katterna har fått gå ut så deras räddning har väl varit att kunna jaga lite möss..

Många av katterna är helt skärrade för tilfället. Men är väldigt snälla det går att klappa dem. Men det märks att de inte är helt vana med beröring. En del har varit socialare en del räddare.

marieborg
0

Toppenbra jobbat Hanna och hela Akutgruppen!

Träffade på två av dessa katter igår när jag jobbade i karantän på Stockholms katthem. Det var en svart kisse och en sköldpadda. Superfina!

De låg helt stilla nästan apatiska under hela tiden jag jobbade. De var väl rädd för allt nytt de är med om, stackarna!  De hade ätit bra och gått på lådan och hade helt normal avföring, toppen!!

Tyvärr vågade de inte äta när jag var där men de låg och tittade  på mig hela tiden. Nu har de det rent och fint och med tillgång till rent vatten och mat hela tiden!

karins
0

Men så många katter. Varför har ingen anmält detta, Kanske tur att ni kom dit och räddade dom ur missären, annars hade dom väl avlivats. Katterna tackar er för er insats, nu slipper dom leva på ris och makaroner, helt oduglig föda för katternas magar. Tack för allt ni gjort, ni är värda mycke i mina ögon. En blommsterkvast frän mej!!!

rulda
0

nu har jag tagit mig mod till att läsa igenom hela tråden… jag mår så illa!
Det är hemsk att ingen har reagerat på katterna innan. Ett lik i källaren?!
Tydligen har kvinnan inte kunnat ta hand om sig själv eller katterna!
Om hemtjänsten kommer hem till någon som lever i denna misär (nu tänker jag inte bara på katterna uan också på människan) Måste dom inte anmäla?
När en människa inte kan ta hand om sig själv längre och lever i denna snuskiga miljö måste väll sjukdommar bildas? Hur kan man då med gott samvete gå in och ut ur denna lägenhet utan att göra någonting?
Vad är den för anhöriga som låter sina vän/familj leva i denna skit?!
Om någon hade hjälpt kvinnan tidigare hade det också hjälpt katterna!

Underbart att ni hälper dessa katter till ett bättre liv!

vanessa
0

Hanna, jag ger dig cyberkramar i massor. Hoppas du känner dem för de gånger du behöver dem. Otroligt söt den lilla Tufsen. Hoppas att allt ordnar sig med dem. /Vanessa

Ivory
0

Jag har en av vanvårdskatterna hemma hos mig. En svart lurvig hona på ca 6 månader, skitsöt men ack så rädd, har klappat henne lite och inget fräs utan bara 2 stora rädda ögon.

Lena
0

Det borde ju även varit en fråga om dålig arbetsmiljö för hemtjänsten med den här situationen. Nej det är ofattbart att det kunde pågå, men tyvärr vi har sett det förut många gånger.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
0

Skrämmande, hur människor kan blunda för verkligheten…Fattar inte hur man kan gå från sitt jobb för dagen å ha detta i sitt minne, hur man dag ut å dag in sett denna misär…Vad är man då för vårdande personal, då ser man ju inte till individens bästa, som låter den leva med detta i sitt hus..Hur kan man kasta till dessa stackars kisser lite makaroner å sedan tro att allt är bra..Jag jobbar själv inom vården å har svårt att fatta detta, å kommer heller aldrig att förstå mig på personer som behandlar djur på detta vis…Jag blir rädd, för hur människor är…livrädd helt enkelt…

Tänk om jag en dag inte kan ta hand om mig själv å ingen anhörig finns att prata för mig, tänk om någon vansköter mina katter på detta vis..Ja, jag kan bara rysa av obehag…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

HannaAkutgruppen
0

Den som  är modig kan titta här:

http://s104.photobucket.com/albums/m180/HannaBennyNellie/sollentuna/

Ska dit om 2 timmar…

Jenna-Gun
0

Men arma katter, så förfärligt.

Stanken måste vara olidlig.

Hoppas kissarna klarar livet nu när de fått hjälp.

Jag mår illa.

Tack för att ni finns

Kramar i massor

Jenna

anebit
0

Har tittat.  Det övergår mitt förstånd hur personalen från hemtjänsten har kunnat blundat för denna misär. Sån personal skulle inte jag vilja ha när jag blir gammal.  Man kan undra vem som ansvarar för städningen? Förvånad

Applåder till er på Akutgruppen som tar hand om sånt skit! Ni är guld värda!  Kyss

Alexej
0

Fattar inte hur hemtjänsten/anhöriga kunde blunda…Ledsen

Hawknestgrove
0

inte jag heller….

elena
0

Tittade jag oxå. Man blir mållös. Hur kan man jobba där som hemtjänstpersonal och inte reagera. Vilken stank det måste vara.

rulda
0

hur har det gått med alla katterna? Har ni hittat stödhem till alla?

Ivory
0

Nej vi har inte hittat stödhem till alla, Hanna sitter nu med sista gänget hos sig och vi letar febrilt jourhem.

Alwyn
0

Hanna kommer det att anmälas? Det måste det ju!!!

HannaAkutgruppen
0

kommunen polisen och länstyrelsen sitter ju med ärendet. vi och polisen hoppas på beslut om djurförbud.

Alwyn
0

Jo…det e ju klart…men jag tänkte även på hemtjänsten å sånna som varit där flera gånger och sett elendet utan att vidta åtgärder. Ska inte dem anmälas???

Gullan402
0

Jag har i flera år arbetat inom hemtjänsten, jag hade klart gått vidare med detta om det hade varit i min hemtjänstgrupp! Aldrig att jag hade accepterat att jobba i denna misär sen hade min chef fått kallat det arbetsvägran lr vad som helst. Hade inte chefen anmält det vidare hade garanterat jag gjort det på eget bevåg.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

miranda1
0

Hanna! som vanessa redan skrev: cyberkramar i massor till dig!!!! Hålla oss gärna uppdaterade hur det går för kissarna och med anmälan!

/Miranda

modellflickan
0

Usch sitter här och storlipar..stackars katter…fy fan….

anniii
0

Stackars små kisar! Det är så sjukt så sjukt!!! Precis som alla andra så fattar inte jag heller hur hemtjänsten har kunnat förbise detta! Kanske hade människan inga anhöriga. Det är ju en himla tur att katterna kommer därifrån nu. Det minsta hon kan få är väl totalt djurförbud! Det borde ju vara anmälningsplikt på vanvård av djur tycker jag.

Kanske skulle någon här författa ett brev som kunde skickas till alla hemtjänster i landet så att det inte händer igen? Typ information om hur djur bör ha det och vad man ska göra ifall de inte sköts på rätt sätt. Samt om vikten av att kastrera så att de kan informera de gamla om vad som gäller?

elena
0

#62 Bra med info. Det finns hur många privata hemtjänstföretag som helst. Bara i den kommun där jag jobbar finns över 40 stycken. Trots allt är det bättre att nå ut till några än till ingen.

vanessa
0

#62 + 63 Väldigt bra idé. Kanske något för medarbetarna på denna sajt att göra, eller om någon annan här vill göra det? Vore bra om någon tar tag i detta. Skicka pm till mig om någon vill ta på sig detta. /Vanessa

elena
0

#64 Många här är både vana och duktiga på att formulera sig skriftligt. Någon som känner sig manad?

Lena
0

#62 Mycket bra idé! Något att ta fast på helt enkelt. :)

#64 Bra att du tar tag i denna goda idé Vanessa! :)

//Lena

Anna77
0

Kanske kan jag skriva något och ta lite bilder av er och lägga till,men hur ska vi få ut det dit det ska sen?

Om ALLA här tar och skriver ut ett par ex och även lämnar info till olika katthem och liknande?

Hur ska vi gå vidare? Jag ska bort ikväll, åter imorgonkväll, kanske kan gå in en snabbis imorgon på förmiddagen (på jobbet) och kolla här.

elena
0

#67 Låter som en bra början. Att sen få ut det till alla privata hemtjänstföretag är inte det lättaste eftersom det är så många och nya bildas väl hela tiden. Jag kan få ut till "min" kommun. Kanske fler som vill göra likadant?

Anna77
0

måste ha många som kan dela ut sen..

anniii
0

Bra idé att alla som vill kan hjälpas åt att distribuera materialet i sin kommun! Jag kan ta Karlskrona.

anebit
0

Jag tar Eskilstuna ……………

Lena
0

Jag har kontakter i Göteborg och kan hjälpa till att sprida materialet där.

//Lena

Hawknestgrove
0

Kan jag få material, så tar jag Strömstads och Tannums kommuner? Självklart så behöver ni inte skicka mig pappers kopior. Går precis lika bra med artikeln på fil, så kopierar jag sedan.

supermoccine
0

Men va bra med lite action i frågan! Det är en av de sakerna jag gillar med det här forumet. Det är verkligen inte bara prat utan mycket handling också.  Jag kan sprida till Stockholms stad. Det är 121 stycken, men de flesta har e-postadresser tillgängliga på Stockholms stads webplats så dem mailar jag lätt. En av de utan e-postadress är i mitt närområde så dit kan jag helt enkelt knata över med ett papper.

storAnnette
0

Jag delar gärna ut materialet i Luleå,skicka det som en fil så ordnar jag resten.Sprida bra information är enormt viktigt.

I det här fallet är det inte djurägaren som agerat fel egentligen utan omgivningen.Det är ju uppenbart en person som inte klarat att ta hand om sig själv.

anniii
0

Puttar upp så att vi kan ringa in fler kommuner!

anniii
0

Hur har det gått med katterna? Har ni hittat stödhem till alla ännu?

Stor kram till er som hjälper dessa stackars kisar!!!

Gullan402
0

Kan ta Torsås kommun o Emmaboda.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Siripiri
0

Jag kan sprida material i Sollefteå kommun.

Hur går det för katterna, har ni hittat stödhem åt alla? Synd att jag bor så långt bort annars hade jag ställt upp som stödhem.

miranda1
0

vilket bra initiativ! Toppen!

/Miranda

Misan
0

Hur har det gått, har ni lyckats få plats för alla? Vilka katthem har varit med och tagit katter och hur många?

Hoppas alla är därifrån nu så de får ordentlig omvårdnad

Lena
0

Jättebra att så många ställer upp med att sprida information till kommunerna.

//Lena

marieborg
0

Nu är två av dessa katter bokningsbara på Stockholms katthemGlad

De heter Rioja och Crianza, supersöta!

http://www.katthemmet.nu/info/katter.php?archive_name=Vuxna+katter#Rioja

HannaAkutgruppen
0

vi har tagit in 40 katter. Fick in en enögd flicka igår.. ska göra en egen tråd åt henne. Vi har inga platser för de två sista hankatterna…  Egentligen ingen plats för enöga heller men jag var tvungen att ta hem henne tillfälligt.

Vi akutgruppen har tagit katter, Djurhjälpen, Stockholms katthem & Åkeshov kattstallet.

anniii
0

Fantastiskt att ni har fått in så många katter! Hoppas att det dyker upp akuthem åt de sista killarna också!

Hawknestgrove
0

Puttar upp för två små pojkar….

MaMaMade
0

Heja! Heders åt er som jobbar m detta o alla som ställer upp!

Man kan verkligen spekulera i varför ingen har reagerat. Spec när damen både hade hemtjänst samt har anhöriga. En del kan verkligen stoppa huvudet i sanden!

Har tyvärr inte möjlighet (än) att ta hand om ngn. Har redan 2 kissar (varav en är lite fjollig gentemot "främmande" katter) + 2 vovvar. Lägg därtill 2 små tvåbenta varav en låter mkt o den andra är rätt så hårdhänt…så det blir nog bäst att vänta tills Lasse-Maja avgår pga åldersskäl o småtjejerna blivit lite större. Men då…har alltid sagt att nästa katt blir en "omhändertagen".

Kikade på era katter o hittade en *bedårande* liten tjej…den burmaliknande…ujuj…kärlek vid första ögonkastet. Är hon lika fin till sättet som utseendet kommer hon att få ett hem så snart hon fått magen i ordning. :)

marieborg
0

#87 Jag antar att du menar Bounty på Stockholms katthem och ja hon är helt underbarKyss vilken gosgumma…jag har flera gånger velat kattnappa henne när jag jobbat på katthemmet. Jag vet att hon har en stor "fanclub" så när hon väl blir bokningsbar kommer det säkert vara kö utanför katthemmet Skrattande

MaMaMade
0

Skönt att höra! :)

elena
0

Var in till stockholms katthem igår lite snabbt och lämnade lite kattmat och slitna handdukar. Såg Bounty, helt underbar.

elena
0

Anna77 som skulle skriva info till kommunerna har pm:at mig. Hon måste säga nej, bla har hon ingen dator på ett bra tag framåt.

Någon annan som vill?

JosephineF
0

Hur har det gått med alla dessa katter för övrigt??

anniii
0

Hanna, hur har det gått för kisarna? Skriv gärna och uppdatera när du har tid och möjlighet!

Putt upp för hjälp med informationsmaterial till hemtjänsterna runt om i landet. Någon som känner sig manad att börja skriva?

elena
0

Puttar upp den här viktiga tråden.

marieborg
0

Länge sedan man hörde ngt från de på Akutgruppen härinne Fundersam

Faxlin
0

Den här tråden hade jag totalt missat. Herregud vad hemskt. Hur har det gått?
Någon som vet något? Hur i himlens namn har folk kunnat jobba på dyligt ställe utan att reagera? Var de både blinda, döva och utan luktsinne eller? Hemskt att det kan hända sådant här år 2007.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

HannaAkutgruppen
0

Allt har gått bra för katterna. länstyrelsen tog beslut om att alla 41 katterna skulle få omplaceras av katthemmen. Ni får se mer i Hitta hem :)

Simson
0

Härligt att höra!! Ser fram emot att se programmet! Eller…kanske inte…det är hemskt att se hur hemskt många katter har det men härligt att se att det löser sig till slut för en del. Tack vare Hanna och många med henne!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

navel
0

Det är helt otroligt vilket jobb ni i akutgruppen gör!

Ni ska ha mer än en eloge.

miranda1
0

Bra jobbat Hanna och Medarbetare! Kyss

/Miranda

HannaAkutgruppen
0

Ikväll sänds det i hitta hem!

abuelas
0

Otroligt bra jobbat HannaSkrattande

..Jag beundrar dig och dina Medarbetare för era insatser.. Önskar att jag kunde göra mer!!

Kram/Anita

Alexej
0

Hemskt när folk förlorar kontrollen över sina djur

abuelas
0

Man blir förfärad och lessen när man ser sån jäkla missär…Fruktansvärt hur det såg ut i huset!!Gråter

Du gör ett jättejobb Hannah..En stor eloge till dig!

Anita

anebit
0

En stor ros till Hanna med Medarbetare.

vanessa
0

Vilket jobb ni gör. Finns inga ord stora nog för att tacka er. /Vanessa

Engla
0

Hanna, du är verkligen toppen! En stor kattidol!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

modellflickan
0

Underbart jobbat!!!

attmar
0

Ja, finns inte mycket att tillägga efter vad de andra har skrivit… underbart jobb!

Man blir chockad över hur en del behandlar våra bästa vänner… Gråter

Essim
0

Kan inte göra annat än att hålla med alla andra, NI GÖR ETT FANTASTISKT JOBB.

Massor med kramar

Essim

Hawknestgrove
0

JAg saknar helt enkelt ord både för det fruktansvärda förfallet och dina fantastiska insatser,  Hanna!!!!! KRamar!!!!!!

Lena
0

Ja det är ett på alla sätt beundransvärt jobb ni utför i Akutgruppen. Blir stum av beundran. Så himla bra att det här lyfts fram i Hitta Hem! Det ger en helt annan dimension åt arbetet med hemlösa katter.

//Lena

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.