Peewee - någon som har testat?
Är det någon här inne som använder Peewee till sina katter? Berätta gärna om för och nackdelar med det. www.peewee.se
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

jag har en sedan typ 2-3 år tillbaka.. det är den minst använda lådan hos mej… använd faktiskt mer nu än tidigare… från början så var det nästan enbart bajslåda men nu misstänker jag att den används av renligare katter (typ Bruno) när han vill hålla tassarna rena….är väl inte sådär supernöjd för eftersom den används så sällan hos mej…..men måste säga att det sprätts runt väldigt lite hos mej till skillnad från Miss Catberget från de andra lådorna…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jag är också rädd för att den inte kommer att användas…Ängla brukar tjura till det när det kommer något nytt och så särskilt med pellets…Så jag vet inte om jag ska chansa på att köpa någon…

#2 ngn aning om pris, hittade ingen prisuppgift på hemsidan
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Priserna skiljer sig lite beroende på vilken affär man väljer.

#4 Tack! Ibland hänger inte huvudet med, har ju kunnat söka själv på nätet. Fick hjärnsläpp…
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Den var billigast på Fias butik.
jag har en PEEwee sedan flera år tillbaka, i underlådan har jag kattlådepåsar best friends, coop eller Konsum är billigast, ung. 20 kr för en rulle, väl tilltagna påsar, som man bara knyter ihop, när man kastar, hos oss är det Lucas som använder den mest, men jag gillar den, köper pellets från granngården, ung 16 kg 47 kr. räcker lääänge lycka till Maggan47

Jag har testat PeeWee med flera olika fabrikat av pellets inkl. PeeWees egna. Tyvärr har det luktat illa efter bara någon dag här, så projektet är nu nedlagt och vi använder kristaller i stället. Men jag vet många som tycker att det fungerar utmärkt med träpellets och som inte känner av någon dålig lukt alls.

Jag funderar starkt på att köpa en, men är rädd för att den inte kommer att användas, jag menar, den är ju ganska dyr…
JAg har också använt mig av den principen, fast jag gjorde egen låda. Köpte två lådor och borrade hål flera stycken i en ena. Sedan lade jag distansgrejer i botten på den understa, jag tog vad jag hade i plast. 5 st, en i vardera hörnet och en i mitten. JAg tyckte det funkade bra, men sambon protesterade och sa att det luktade, trots att jag gjorde rent och tvättade ur varje dag. Körde med granngårdens pellets. Så jag tyckte det var bra, katterna accepterade, men som sagt, sambon är ickerökare och jag röker, så han har bättre luktsinne än jag och jag fick ge mig.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vilka snilleblixtar du får ofta Gunilla!!
Ja, jag kollade hur PeeWee lådan såg ut. Sen köpte jag två vanliga billiga för 60 kr st. Men jag håller med, nu har jag sett Peewee lådan IRL så att säga, den är mer stabil än den varianten jag gjorde. Menkolla på blocket och på annonssidorna på sks och spinn, där kanske det är någon som säljer begagnat, innan du köper nytt. Hade jag inte haft sambon, så hade jag fortsatt. Helt klart billigt alternativ. Men Klumpe från ÖB är verkligen billigt och bra, märker jag nu.

Är det någon mer som använder Peewee? *Nyfiken*
Men Engla, gör som jag då! Det enda du förstör är en låda. Du borrar hål i den massor som inte är större än 7 mm. Lätt att borra. Säkert har du någon som har en borrmaskin om du inte har en själv. Sedan så letar du pp distansgrejer, typ locket på sprejflaskor eller något, bara så att det blir en distans mellan lådorna på ca2- 3 cm. Du kan även köpa 5 st dörrstoppar i gummi, de små. Men som sagt, använd fantasin, säkert hittar du något som är gratis, bara du tänker till riktigt.

Gunilla; Kan ju vara värt ett försök iaf! 

får väl kanske tillägga att det verkar som den är mer o mer använd hos oss…jag bor i ett kattlådehus där det typ står en låda på varje tomt utrymme… nääää…. så fullt är det då INTE….nu när jag har akutmissar så har dom "snott" 2 st eftersom jag själv planerar att åka till IKEA en vacker dag då jag dessutom har pengar o köpa 4 djuuuuupa lådor…förmodar att det är förvaringslådor jag tänker på….för då hoppas jag att sanden skvätter mindre utanför när grävarna sätter igång….jag har två vanliga lådor nere i badrummet… och så uppe är det PeeWee och en låda med tak….så jag tror det är dom lata katterna som numera förstår att PeeWeelådan är för toalettbesök…dom två extra då som mammorna har har jag förut haft i vardagsrum och vårat sovrum då jag har/haft en katt som kissar fel…. så min filosofi är då jag har en trafikpoliskatt ibland som inte släpper henne dit hon vill så ska hon ändå kunna nå en låda då trafikpoliskissen inte släpper ut henne där hon är…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Köpte Peewee för ett tag sedan och de vägrar att använda den. Sucka.
Engla, har du blandat kattsand och Pellets? Det kan man behöva göra i början. sen gör du som när du vänjer in vid nytt foder, minskar ner på det tidigare. eller är det själva lådan de inte gillar?

Fick också det tipset, hoppas det funkar. Enligt dem hade de sålt 25 000 st Peewee, bara hos tre personer hade det inte funkat. Kan man lita på det?
Men hur är det, har du testat pelletsen i en vanlig låda?

Jag har en och mina katter går på den, kanske ännu oftare än de andra lådorna. I början var de lite skeptiska, kollade mest på den och valde någon annan men jag lät den stå kvar och nu tror jag att det är den mest använda. Har till och med funderat på att köpa en till… 

# 21 Men du har "vanliga" lådor utöver den då?
Först så måste du kolla va de ogillar, själva lådan eller pelletsen. Här hemma hade jag som sagt en hemvariant och det var inga problem alls att få dem att gilla pelletsen. Trots att jag körde med vanliga bränslepellets från Granngården, som är ganska stora. 8 mm i diameter….

Hrm…jag tror att det e både lådan och pelletsen de inte gillar. Men ska göra ett nytt försök.
Ja, kör en blandning i en vanlig låda. Tro mig, jag hade fortsatt och köpt en riktig PeeWee låda till mina bränslepellets om inte sambon hade haft så bra luktsinne….

Vissa säger att jag ska ta bort de vanliga kattlådorna och bara använda Peeween. Jag har tre katter. Vad tror ni?
Nä, det hade inte jag gjort. Kör en fuling, dvs blanda i alla lådorna….

Jag har börjat med det, hoppas bara inte att divan Ängla kommer på mitt trick…!
Han är smart, den herren. 

Så nu har mina katter här hemma lärt sig Peeween. Men är det bara jag som upplever att det är spån över hela lägenheten?
Men Engla, jag brukade köra runt med spaden i lådan, så att det begagnade verkligen ramlade ner i den andra undre. Då var det bara enstaka hela pellets som de drog med sig ut och dem kastade jag bara tillbaka.
jag kör också runt med spaden, så allt åker ned, inte ha för myckets pellets i övre har jag också lärt mig, lycka till Maggan47

Fast allt begagnat åker inte ner, det är alltid blandat.